baby blijft aankomen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Gelukje7, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hallo,
    Ik heb een vraagje want ik word er maar onzeker van. Mijn zoontje is nu 10,5 maand. Hij was in het begin met zijn gewicht onder het gemiddelde en sinds een tijd flink er boven. Het is ook een stevige baby met de nodige babyvetjes. Alleen de laatste keer hoorde het cb mij helemaal uit wat ik hem gaf en naar mijn mening geef ik hem echt niets teveel. Ik durf bijna niet meer met hem ernaar toe te gaan omdat ik bang ben dat hij weer veel zwaarder is geworden. Dit geef ik hem op een dag en niets meer
    - 7.00 brinta (sinds vandaag omdat hij geen opvolgmelk meer uit zijn fles overdag wilt)
    - 9:30 fruit plus slokjes diksap (heel weinig sap)
    - 12.00 1,5 boterham. Boter, kipfilet, appelstroop etc plus diksap of thee
    - 15.00 1 liga plus diksap of thee
    - 17.00 groente
    - 19.30 180cc opvolgmelk
    Is er iets verkeerd aan dit schema? Ik weet het m.namelijk niet. Hij blijft maar een nog stijgende lijn hebben in zijn curve en ik maak mij wat zorgen omdat het cb zo streng is wat gewicht betreft. Hij is heel actief en krijgt niet vaak iets tussendoor.
    Groetjes

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedenavond,

Goed dat je contact opneemt over de voeding van je zoontje. Als ik zijn dagmenu zo bekijk ziet het er heel netjes uit, complimenten daarvoor!

Ik zou je willen adviseren om in de ochtend te kiezen voor een speciale babypap. Een volwassenpap, zoals Brinta, bevat vaak veel zout wat belastend kan zijn voor de niertjes die nog erg in ontwikkeling zijn. Ik zou je willen adviseren om je zoontje 1x per dag diksap of roosvice te geven. Kies tussendoor voor water en thee. Vruchtenthee wordt vaak ook goed geaccepteert door kindjes omdat dit wat zoeter is van smaak.

Ik hoop dat ik je zo wat meer gerust heb kunnen stellen.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina