Dag, Mijn zoontje is 9 weken, hij dronk vanaf het begin goed aan de borst. Ook groeit hij hard: hij was al groot: 3830 gram en 54 cm lang bij de geboorte. De laatste keer op het cb zeiden ze dat hij een enorme groeispurt heeft gemaakt en zat zijn groei tegen de bovenste lijn. Ik vraag me af of er voldoende voeding in mijn melk zit. Hij lijkt heel regelmatig (elke week wel een dag) een regeldag te hebben; komt dan om de twee uur. Op zo'n dag leg ik hem vaker aan en doe ik al blokvoeden. Ik heb voldoende melkproductie. Vaak drinkt hij beide borsten helemaal leeg (ik pas dan borstcompressie toe en/of doe wisselvoeden) en is dan nog niet tevreden. Hij heeft dan ook echt honger: is aan het zoeken en happen, accepteert dan geen fopspeen. Vorige week zei iemand dat het zou kunnen dat er toch onvoldoende voedingsstoffen in mijn moedermelk zitten en dat het misschien te waterig is. Zou dit kunnen met 9 weken? Is het dan beter om over te gaan op flesvoeding? Alvast bedankt voor het beantwoorden!
hoi nou, het komt echt maar heel zelden voor dat je te weinig voedingsstoffen zou hebben. En dat is bij jou niet het geval aangezien je kindje al zo goed gegroeid is! Als je nu melk afkolft ziet dat er waterig uit, dat hoort bij rijpe moedermelk in dit stadium en zegt niets over het percentage voedingsstoffen. Het kan zo zijn dat je kindje regeldagen heeft, en vaker aan de borst wil. Geef eraan toe, door vaker aan te leggen gaat je productie omhoog. Succes en bij meer vragen hoor ik het graag weer. Mirjam