Hoi, Mijn zoontje is 4 weken oud en doet het in principe heel goed. Bij zijn geboorte woog hij 4150 gram en nu weegt hij een dikke 6 kilo (precies weet ik het niet). Ik vraag me af hoe ik het verschil kan zien tussen huilen van de honger, huilen van krampjes en huilen omdat hij aandacht wil. Vooral 's avonds doet mijn zoontje namelijk heel moeilijk rond de voeding. Ik geef borstvoeding op verzoek, maar vanaf een uur of zes 's avonds lijkt het of hij niet genoeg kan krijgen. Ik laat hem drinken tot hij niet meer wil (meestal valt hij in slaap). Dan laat ik hem een boertje doen. Dan geef ik hem weer tot hij niet meer wil. Daarna verschonen we zijn luier. Dan geef ik hem weer tot hij zijn mondje niet meer open wil doen. Maar een uur later begint hij weer te huilen en te happen alsof hij honger heeft! Ik probeer hem dan eerst genoegen te laten nemen met een speen, maar meestal werkt dat niet en geef ik maar weer extra voeding. Hij doet dit bijna alleen 's avonds tussen zes en een uur of een 's nachts. Overdag en 's nachts is hij heel zoet en huilt nauwelijks. Het is 's avonds wel drukker in huis dan overdag. Misschien ligt het hieraan? Ik dacht eerst dat het de regeldagen waren, maar dit duurt nu al meer dan een week. Zijn het krampjes en maak ik het alleen maar erger door hem nog meer te laten eten? Moet ik hem laten huilen? Alvast bedankt!
Hallo Mammalet, Het gedrag wat je beschrijft is eigenlijk heel veel voorkomend borstvoedingsgedrag. Bijna alle kindjes hebben 's avonds wat ze noemen het huiluurtje. (Wat meestal vanaf de schemering tot eind van de avond duurt). Waar kindjes overdag rustig zijn en normaal slapen op een normale voeding gaan ze nu jokeren. Wij noemen het snacken. Ze worden wakker, willen drinken (liefst nu direct) nemen 2 slokjes en zijn dan klaar. half uur later, opnieuw, etc. Dat de hele avond door. Alleen lopend op de arm zijn ze een beetje stil. Ga je zitten dan is het weer mis. Afijn, heel herkenbaar. Het blijft een fase waar geen standaard oplossing voor is. Ik denk dat jullie goed bezig zijn. Het gaat over, dat is een feit. Ik kan je niet zeggen wanneer want dat verschilt per kind. Succes Ilse