Hoi hoi, De titel zegt het al, wat is het verschil tussen hydrofiele luiers en flanellen luiers? Op uitzetlijst stonden ze allebei, heb ze ook beiden, maar waarom eigenlijk... Waar gebruik je de flanellen voor? Hydrofiele zijn toch voor het afdrogen, onder hoofje bij spugen etc? Thnx!
Flanellen luiers zijn wat zachter, ik gebruik de hydrofielen voor het spugen en flanellen om af te drogen en om te slaan, veel lekkerder voor het huidje vind ik!
Hier heel veel hydrofielen aangeschaft voor het afdrogen, maar pak eigenlijk altijd een flanellen. Vind ik zachter en meer vocht opnemen. Hydrofiel lag onder het hoofdje tegen spugen. (Nu is ze te beweeglijk en ben ik bang dat ze erin verstrikt raakt.)
Hier had ik en hele stapel flanelle doeken gekregen van vroeger. Zelf had ik ze niet gekocht. Maar ik ben er wel blij mee. Ze zijn dikker en warmer en nemen veel meer vocht op als een hydrofiel. Ik gebruik ze in het begin bij he badderen als omslagdoek. Ook na een thuisbevalling pakken ze liever de dikke doeken. Lekker warm. Ik leg hem ook in wieg en wagen onder het hoeslaken. Als molton.