Verschil in één straat....

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wij hebben het erg goed. Maar hier gaan we echt niet wekelijks van alles doen en ondernemen. Mijn kinderen genieten nog steeds van het bos geitjes voeren een blokje om op de fiets etc. Hier wel elke dag een toetje maar dat komt omdat ik zuivel belangrijk vind voor mijn kinderen. Ze krijgen dus gewoon simpel yoghurt/kwark 1x in de week krijgen ze bij pake en Beppe een ijsje nou dat is feest. Geluk bestaat in mijn ogen niet uit geld ( fijn dat je het hebt) maar uit gezond zijn en fit zijn gelukkig zijn met elkaar en je kinderen gelukkig ziet.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Wij eten ook niet iedere dag toetjes. Ik vind het op zich niet nodig (zuivel krijgen ze al in de vorm van melk/karnemelk of yoghurt bij het ontbijt) maar het is meer voor de lekker. En vla hebben we ook niet wekelijks want ik wissel gewoon af. Soms zelfgemaakte toetjes, soms vla, soms danoontjes, e.d Ik kan uit de opmerking van het buurmeisje van TS ook niet opmaken dat ze maar 1x per maand vla eet omdat er het geld niet voor is.
    Maar kinderen kunnen nogal eens dingen uit z'n verband trekken, zo kan mijn dochter ook gerust zeggen dat ze iedere dag pas 's nachts naar bed gaat en nog nooit een ijsje heeft gegeten, of altijd ruzie heeft met mama, haha.

Verder ben ik het echt met Bolkje eens, liever een gezin waarvan de ouders het minder breed hebben en waarbij een kind echt van kleine dingen geniet dan zo'n verwend kind dat om ieder ding wat ze niet mogen een groot drama maken.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    vraag mij af of de andere mensen in onze straat ook zo over ons denken.

rij een auto van 20 jaar oud, gaan nooit op vakantie, kinderen die dolgelukkig zijn als we naar het speeltuintje 100 meter verderop gaan en ook dolblij zijn met een toetje omdat ik dat ook niet vaak in huis heb

Zouden die hetzelfde denken?

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben het goed en zouden bij wijzen van spreken iedere schoolvakantie weg kunnen maar ik moet er niet aan denken.
    Gisteren zijn we thuisgekomen van een weekje camping.
    Superleuk maar wat zijn we altijd weer blij met ons eigen huis,spullen en ruimte.
    Kinderen zijn ook altijd weer blij als ze naar huis kunnen.
    Ze vinden het leuk maar zijn ook erg gehecht aan hun eigen vrienden en spullen.
    We ondernemen wel regelmatig dingen met de kinderen.
    Naar het strand,bos of zwembad maar echt niet ieder weekend.
    De oudste is 11 jaar en heeft ook zijn eigen agenda zo'n beetje en hoeft niet meer zo nodig overal naartoe.
    Wij hadden het vroeger ook niet breed.
    Geen auto, we gingen een keer per jaar 2 weken op vakantie maar heb juist daaraan mooie herinneringen en ben nooit iets tekort gekomen.
    Mbt vla eten heeft toch niets met armoede te maken.
    Ik ken zat mensen die geen vla eten maar zijn allesbehalve armoedig.
    Wij eten het wel iedere dag maar komt ook omdat we het vanuit huis zijn gewend en we vinden het lekker door de yoghurt en dan met limonade.
    Op zondag eten we pudding en is dan wel een traktatie

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind die oordelen ook maar gek moet ik zeggen.
    Mijn buurvrouw barst van het geld maar gaat maar 1 week per jaar weg met de kinderen.
    Ze is geen vakantiemens zegt ze .
    Ik ken namelijk ook genoeg mensen die gewoon niet gek zijn op vakanties.
    Zelf ben ik ook wel een beetje zo'n type.
    De hele zooi die mee moet en dat gestress allemaal endan nog maar te zijgen over de zooi aan wasgoed bij thuiskomst.

6. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij eten hier wel elke dag een toetje en vaak ook vla. Ben ik vast een onverantwoorde moeder :p.
    Ik heb het wel eens met mijn broer over toetjes gehad, we hebben allebei het idee dat wanneer je vegetarier bent je meer behoefte aan zuivel hebt.

Ik hoop mijn dochter mee te geven dat je met kleine dingen ook gelukkig kunt zijn. Seizoenskaart kinderboerderij gezin kost bijv. €25,-. Picknickspullen mee en volgens mij een leuk uitje :).

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik koop vrijwel alles 2e hands. Dit doe ik meer als hobby, mijn oudste maak ik bewust van dat 2e hands net zo prima is als nieuw. Het scheelt je een hele bult geld.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vakanties, weekendje weg met sch fam wat ons vrijwel niets kost. En in de zomer meestal een weekje weg allerlaatst minute.

Pretparken? Alleen met veel korting. Misschien 1x per 2 jaar ofzo.

Afhalen, uit eten sporadisch, maar zo blijft het lekker.

Wij komen niks te kort. Gaan vaak naar grote speeltuin of bos oid

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar ik zou juist geen zuivelrijke toetjes gebruiken na het eten van groenten.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Heel herkenbaar...
    Net terug van een week superluxe all inclusive op eem grieks eiland.
    Elke dag zwemmen, uiteten... Dingen die ze echt geweldig vind.
    2 dagen na thuiskomst zojn we samen wezen winkelen in het winkelcentrum om de hoek.
    Nieuw shirtje en nieuw rokje van de zeeman en daarna "koffie drinken" bij de Hema.
    Nou de mooiste dag van haar leven!

(En geloof mij... Dat winkelcentrum komen we ECHT heel vaak)

Ik geniet er maar gewoon van dat ze een heerlijke dag heeft gehad en denk niet meer aan dat ze 2 dagen eerder de geweldigste vakantie ooit had.
    Net als vorig jaar en het jaar daarvoor... :)

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hadden het thuis erg goed vroeger, beter dan mijn gemiddelde klasgenoot om het maar zo te zeggen. Heb behoorlijk wat van de wereld gezien en we woonden in een ontzettend groot huis om maar wat dingen te noemen, jaarlijks naar een aantal pretparken enz.

Wat ik me nog goed kan herinneren is dat ik altijd zeurde dat ik in een flat wilde wonen, en dat ik gewoon naar Frankrijk op vakantie wilde, in een tent. Net zoals de andere kinderen... We zijn in Azië en Amerika geweest en een groot deel van Europa gezien maar de beste vakantieherinneringen heb ik aan de vakantie in een stacaravan in Brabant.

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Heul onverantwoord :$ :p Ik eet al ruim 10 jaar vegetarisch en heb juist helemaal geen behoefte aan zuivel. Zuivel hebben we ook niet nodig (melk is voor kalfjes), calcium haal ik liever uit bv sesamzaad. Maar mijn kinderen vinden het wel lekker en omdat ze al zo moeilijk eten, krijgen ze van mij de volle variant.

13. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Tja naast ons heeft genoeg reserve om 2 jaar te kunnen leven als haar inkomen wegvalt. Wij hebben genoeg reserve tot ons geld woensdag komt. Zij heeft een dikke spaarpot en wij schulden. Verschil moet er zijn toch ;)

Geluk van een kind hangt niet af van toetjes, snoepjes en dure uitjes. Liefde en aandacht dat telt :D

14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Wat mij opvalt is dat het bericht van TS erg negatief wordt opgevat. Ik lees het helemaal niet zo. Ze beseft gewoon dat het niet gewoon is om geld genoeg te hebben en ,bij wijze van, te kunnen doen wat je wilt. Dat er gezinnen zijn die hun kinderen ook van alles willen geven, maar dat niet kunnen. En dat je vooral dankbaar moet zijn als het je goed gaat.

15. tuc

tuc Niet meer actief

zo lees ik het ook

16. mol81

mol81 Niet meer actief

Dikke duim voor jou en Tuc! Ik deed halverwege vandaag nog een poging om dit duidelijk te maken maar iedereen leest wat hij wil lezen.

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    TS ik snap helemaal wat je bedoelt, zie het nu om me heen. (vrienden die het financieel heel erg moeilijk hebben , maar ook een nichtje die met moeite het hoofd boven water kan houden)

Het enige wat wij kunnen doen is helpen door de te kleine kleding aan hun te geven, een luisterend oor te bieden, gewoon de kleine dingetjes (zoals dat bakje vla;))

Maar zowel de kinderen van onze vrienden als die van mijn nicht zijn niet ongelukkig

18. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind helemaal niet dat iedereen de openingspost zo verkeerd opvat. Er wordt gewoon gezegd door sommigen dat er ook erg verwende kinderen bestaan, niet dat TS suggereert dat ieder 'rijker' kind zo is...

19. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat ik wel lastig vind aan dit soort discussies is om het los te zien van mijn eigen gezin en wat ik mijn kind(eren) mee wil geven. Voor mij is het bijvoorbeeld belangrijk dat mijn dochter straks wat van de wereld gezien heeft en kennis maakt met de geschiedenis en met andere culturen. In dat opzicht geloof ik echt dat je toch wat mist als je in je jeugd nooit eens ergens heen bent geweest. Mijn ouders hebben mij vroeger ook heel vaak mee op sleeptouw genomen om van alles en nog wat te zien en en vaak vond ik dat heel leuk, soms wat minder maar het is wel heel leerzaam geweest en het heeft absoluut bijgedragen aan mijn ontwikkeling. Het gaat er dan echt niet om dat het 5-sterren luxe moet zijn, maar als het zo krap is dat eigenlijk alles al te duur is, tja, dan loop je toch wel wat mis denk ik.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja zo las ik het dus ook. :) En alles waar 'te' voor staat is niet goed. Een kind wat 'te' veel krijgt zal geen prettig kind of volwassene zijn. Daar passen wij ook zeker voor ook al kunnen we alles doen en laten wat we willen. Maar aan de andere kant een kind wat 'te' weinig krijgt of vooral ook te veel aan zijn/haar lot wordt overgelaten zal zeker ook ongelukkig zijn. En dan gaat het natuurlijk niet om het bakje vla wat TS toevallig noemt in haar OP of 3x per jaar (luxe) op vakantie gaan. Het gaat er volgens mij om dat er ook echt behoorlijk wat kinderen zijn die nooit of 'te' weinig iets extra's/bijzonders doen, krijgen of eten. En dat vind ik verschrikkelijk sneu want die kinderen zien, afhankelijk van hun eigen referentiekader, echt wel wat hun klasgenootjes en vriendjes wèl allemaal krijgen van en ondernemen met hun ouders.

Deel Deze Pagina