vanaf wanneer darmkrampjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door muisje14, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Vanaf wanneer kan een baby darmkrampjes krijgen?
    Imke had op dag 3/4 na haar geboorte al krampjes. Ik vind dit wel erg vroeg. Op internet lees ik dat het meestal bij 2 weken oud begint en bij een te vroeg geboren weer wat later.

Imke is 2 weken te vroeg geboren dus eigenlijk zou ze dan toch nog geen krampjes kunnen hebben?

2. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ons zoontje had de eerste 2 nachten ook last van krampjes (overgangsontlasting) en daarna vanaf ong. 4 weken weer!

3. muisje14

Hier nog steeds. Is niet gestopt

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze zoon is met 37 weken geboren en had na een weekje al krampjes, weet niet meer precies hoeveel dagen oud hij was... Nu heeft hij er eigenlijk zelden meer last van (ff afkloppen!)

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier vanaf dag 2 na de overgangsontlasting..
    En nu nog, maar de reden is bekend ;)

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier zijn darmkrampjes ongeveer na een week al begonnen. Heel veel last van gehad. Nachten heb ik met haar heen en weer gelopen om te troosten. Vanaf dat ze pap/ vaste voeding kreeg werd het gelukkig minder. Maar mijn dochter heeft nog steeds gevoelige darmen maar gelukkig bijna geen krampen meer. (maar reageert nog steeds best heftig op dingen als ei, kolen, banaan en sinasappel)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier direct al bij beide meiden.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier al vroeg, maar niet zo lang, toen we wisten dat ze kma had, was 't gelukkig voorbij.

9. muisje14

Ben dus ook bang voor kma. Bas en stijn beide kma gehad. Paar dagen terug had ze dikke ontlasting, zelfs grijs zat er tussen. Nu vanmiddag was t zeer waterige ontlasting ( na veel krampjes)
    Ben dus wel weer bang voor kma

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    As je er al 2 hebt met kma is de kans groot.
    Hier ook alle kids kma :(
    Vreselijk sneu voor die kleintjes he..

11. muisje14

ja echt zo zielig, maar gelukkig weten we waar we op moeten letten, dus houden we het goed in de gaten

12. raspberry

Geef je BV of KV? In het laatste geval gewoon snel over naar andere voeding proberen?

13. muisje14

Ik geef fv. Misschien idd toch maar de pepti proberen, al werkte die bij bas en stijn niet. Daar moesten we de nutramigen voor hebben

14. raspberry

Ook geen tijdelijke verbetering gezien toen? Bij Caitlyn namelijk wel, maar werd het na een paar dagen steeds weer minder en uiteindelijk een week daarna nutramigen gekregen.

15. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier ook al gelijk na de geboorte last van kramp. De kraamhulp zei ook dat hij echt extreem veel last had voor zo'n kleintje.
    Er is een vermoeden van kma bij hem en via de ka hebben we nu Frisopep gekregen, maar net als bij de kindjes van Rozemarijke lijkt dat hier niet voldoende te zijn, want de klachten komen terug en we gebruiken het nu ruim 2 weken.

Ik zou zeker pepti oid proberen. Het zal allicht iets verlichting kunnen geven. Sterkte, het is zo zielig!

16. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hier direct, vroedvrouwen in het ziekenhuis geloofden me niet :(

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als je andere twee kindjes KMA hebben dan zou ik nu echt wel overstappen op andere voeding! De kans is dan natuurlijk erg groot dat je meisje dit ook heeft, zeker zoals je al omschrijft met haar krampen...
    Hopelijk biedt Pepti wat verlichting en anders snel weer over op Nutramigen! Succes

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vanaf dag 2 volop krampjes, ook hier bleek het weer om KMA te gaan net zoals bij mijn andere 3..
    Ik zou ook vrij snel actie ondernemen omdat de kans wel groot is dat dit kindje het ook heeft, succes, hopelijk is het snel over!
    Mijn jongste zoon heeft nog steeds erg gevoelige darmen.

19. muisje14

Bij bas duurde t 5 mnd voordat we het wisten dat t kma was. Bij stijn na 3 weken pepti kwamen de klachten vrijsnel weer terug. Toen hoefden we van t cb ook maar 1 flesje te testen met gewone nutrilon. Dat ging mis en toen direct nutramigen.
    Ik zal morgen t cb ff bellen zodat ze in elk geval vast op de hoogte zijn.

20. muisje14

We hebben net de pepti gekocht dus de volgende fles geven we haar pepti.
    Vannacht had ze zoveel krampen. Zo zielig. En maar persen. Haar anus had gewoon een soort van aambeien, uiteindelijk kwam er poep uit.

Deel Deze Pagina