Wie heeft ervaring met ICSI in leiderdorp? Wij beginnen over 2 weken met ICSI en zijn benieuwd naar ervaringen van anderen. Mijn mans zaad is skecht daarom is alleen ICSI mogelijk. Ik zelf ben 24 en mijn man 28.we is geen reden gevonden waarom zijn zaad slecht is. Bij is verder alles goed!dat scheeld wel weer. nou ben benieuwd naar jullie ervaringen liefs
Hoi Snippie, Wij moeten 29 oktober voor een intake naar leiderdorp. We hebben 6 keer iui gedaan in het ziekenhuis en willen voor ivf (of icsi) naar leiderdorp. Bij mijn man is het zaad ook niet zo goed en een sot test moet nog uitwijzen of het ivf of icsi wordt. Ik ben heel benieuwd. Succes met de icsi!
jij ook succes dit is onze eerste behandeling.hier voor dus geen andere behandelingen gehad.is ook uitgesloten. wij hebben geen intake gehad bij leider dorp.
Zijn daar dus wel al 2keer geweest om dus te kijken of het ivf of icsi werd.maar word dus icsi! het voordeel ze hebben daar geen wachtlijsten
geen wachtlijsten is inderdaad erg prettig! Het duurt allemaal al lang genoeg. En ik ben het ziekenhuis erg zat. Altijd als we er in de wachtkamer zitten, zitten er ook altijd wel dikke buiken en leuke zwanger/kinder blaadjes om te lezen. Bleh... Als we hier heen gaan zitten we er tenminste allemaal voor hetzelfde! Moeten we nog een soort informatie middag bijwonen? Of heb je die niet gehad? en weet jij wat voor pijnstilling ze geven met de punctie, daar zie ik namenlijk echt als een berg tegenop! Wanneer mag je beginnen met spuiten? Ik ga heel hard voor je duimen! Liefs
hoi meissie. ik heb aan komende woensdag instuctie over het prikken dta duurt een uur.dus er zou daarin vast en zeker wel verteld hoe verder.wnat je hebt echt geen uur nodig om prik instructie te geven.Wij hoeven denk geen info middag.want onze gyn zei niet voor neit dat we de volgen ongi meteen konden gaan beginnen. knuf
Ik begin dus over 2 weken met prikken.want moet dan ongi worden.vandaar aan komende woensdag al meteen instrucies. ik kom dan bij iemand die ons het hele traject door helpt.omdat die meer tijd hebben dan ene gyn.gyn heeft natuurlijk ook andere dingen te doen. en die verpleegkundige(hoe ze het ook noemen)die heeft ook telefonisch spreek uur dus alle tijd voor ons!en dta is ook nodig .
ik zou hier al mijn bevindingen op schrijven oke meissie! icsi is namelijk bijna het zelfde als ivf. en zo kunnen we elkaar steunen ! maar meot je de 29ste niet al je zaad inleveren? vind dat zo raar?omdat wij dus al 2keer daar zijn gweest om het zaad in televeren.(en hadden dus vooraf geen intake) en idd raar he dat ze in het ziekenhusi ej bij de zwanger vrouwen laten zitten. knuf
hej meis lees net je blog en snap nu waarom je een intake hebt! jij bent helemaal overgestapt naar leider dorp of niet? ik hoef geen intake omdat ons ziekenhuis met hun samen werkt. is dus een regeling. knuf
Wat leuk dat je mijn blog gelezen hebt! en ja we gaan dus voor een eerste gesprek de 29ste. Dan horen we wel hoe lang het gaat duren nog. Het dossier wordt als het goed is doorgestuurd dat heb ik van de week geregeld en je raad het nooit. Vandaag lag de brief van het AMC op de mat dat er een informatie middag gepland staat. Beetje te laat dus we zijn nu al over. En daar ben ik blij om. Laten we elkaar hier inderdaad op de hoogte houden. Gezellig! Liefs
Tjonge zeg dat eht zo lang duurt bij jullie. weet je wat ik niet snap. waarom wij dan geen info middag krijgen? ik weet bijna zeker dat we die niet krijgen wnat we konden meteen met icsi beginnen!(ze heeft eht zlefs nog na gevraagd en er zijn geen wacht lijsten). Maar jij gaat dus straks helemaal niet meer naar je ziekenhuis. ik laat alleen de punctie en terug plaatsing in leiden doen en verder kan gewoon via mijn ziekenhuis. Ik zou maar 2 keer naar leiden moeten.1 keer dus voor punctie en 4dagen later voor terug plaatsing.en verder is er contact met de verpleegkundige
Oja volgens mij had je al een afspraak voor de sot test kunnen maken. wij hebben dat 2xgedaan. maar jullie gaan dat dus pas doen na je intake
De info middag in het amc duurt twee uur, maar je moet wel al eerder op de poli zijn om je in te laten schrijven enzo. In leiderdorp konden we verder nog geen afspraken maken, eerst een algemene intake, dan pas gaan ze kijken wat ze nog willen onderzoeken. Maar volgens mij hoeft dat dan allemaal niet meer zo lang te duren. We hebben natuurlijk al 6x iui gedaan en dan wordt steeds het zaal bewerkt en gewassen en weten ze al hoeveel het er zijn gemiddeld. Nu moeten ze nog kijken hoe lang het zaad blijft leven en of het dus de tijd heeft om te bevruchten. Als het te kort leeft wordt het icsi en anders ivf. Ik kan me dus niet voorstellen dat ze dat twee keer willen doen. Succes woensdag met de prik-les. Spannend hoor! Ik ben er al aardig doorheen want met de iui heb ik ook moeten spuiten. Niet dagenlijks maar alleen de pregnyl voor de eisprong maar de drempel om die naald in mezelf te zetten ben ik al over. En die pennen kan ik ook mee overweg want mijn man is diabetes patient en spuit 4x op een dag met zo'n pen. Het komt nu wel dichtbij hoor allemaal. Ik had nog stiekum op een wonder gehoopt (je weet het maar nooit, ik had het van de week nog bij iemand gelezen, spontaan zwanger tussen iui 3 en 4, het kan dus wel) maar helaas gister de duivels weer en kunnen we er nu dus niet meer onderuit. Ik vind het super spannend allemaal en vooral de punctie zie ik als een berg tegenop. En dan al die hormonen weer, daar reageerde ik met de iui al zo gezellig op. Ik heb nu al vast weer medelijden met mijn mannetje. Niet dat ik heel chagerijnig werd maar ik had wel héél veel huilbuien. Ook niet zo gezellig dus. Liefs
Hej meis!!! BIj ons moets het 2keer omdat toen we het de eerste keer zoveel verschil er uit kwam.en de 100% moetsen weten of het wel klopte.dus das de reden bij ons.Ik ben namelijk pas 24 en ICSI is sowiezo niet niks,maar voor een jong iemand vinden ze het nog belastbaarder. en opzich is het bij ons niet lang hoor.wij lopen pas sinds mei dit jaar bij de gyn! dus is aardig snel gegaan alles bij elkaar. Hoe lang duudrde die spiut instructie bij jouw? Jah he en je blijft hopen op een wonder! en meis heb je een HSG gehad? Zojah mijn gyn zegt ik heb nog nooit iemand gehad die liever een HSG wilde dan een punctie.Dus daar ben zit ik niet meer tegen op.het zou niet fijn zijn maar meid denk zo het is voor een goed doel. Ik zie ook niet tegen het prikken op.een vriendin van mij is ook diabeet dus heb het vaak genoeg gezien knuf
Hallo! Fijn weekend gehad? heb vanmorgen eerst 6 km hard gelopen, daarna paardgereden. Heb wel een avondje op de bank verdient Bij de IUI hebben we geen prikinstructie gehad. We kregen gewoon het naaldje mee en een spuitje en ze hebben verteld hoe je de glazen buisjes moest breken en mengen en dat was het. Ze hadden ook nog perongeluk de verkeerde naald mee gegeven. Het moest van die verpleegkundige in de spier gespoten worden. Dat is best wel een grote naald Het is uiteindelijk wel gelukt, mijn vriend heeft het gedaan maar het was geen pretje, voor mijn vriend ook niet! De keer daana kreeg ik een heel klein naaldje en mocht ik heb gewoon in mijn buik spuiten, toen ik vertelde dat het de vorige keer een andere naald voor in mijn spier was schrok ze best wel. Dat word nooit door de mensen zelf zo gedaan, alleen als je het bv niet durft en het daar laat doen, dan zetten de verpleegkundige hem in je spier. Daana vond ik het dus allemaal wel meevallen, het zijn maar kleine naaldjes dan. Krijg je nou ook zo vaak te horen dat je nog zo lekker jong bent, ik ben 28 en dus ook nog niet heel oud en heb het al heel wat moeten horen. Alsof dat het minder erg maakt. Dat het niet lukt op de normale manier, alsof die rothormonen dan minder erg zijn, alsof het dan niet uitmaakt dat het een medisch expiriment word in plaats van een liefdes baby. Alsof wij blij mogen zijn dat we er nog járen over kunnen doen. Maar wij krijgen ook maar 3 pogingen vergoed! alleen ben ik dan op mijn 29 of 30 ste uitbehandeld en een ander op haar 40ste. Ik zie het voordeel niet hoor! Ik heb inderdaad een hsg gehad en nee die zou ik niet graag nog een keer willen heb jij er één gehad? Fijn dat het zo snel gaat allemaal bij jullie, wij lopen sinds januari bij de gyn dus dat valt opzich ook wel mee. We hebben natuurlijk ook al 6 iui's achter de rug. Ik ga er maar van uit dat we in januari kunnen beginnen, als het eerder kan dan is dat alleen maar mooi. 2010 wordt mijn jaar! ik wil het , ik wil het, ik wil het. En voor jou 2009 natuurlijk al Liefs
Hej meissie. Wij zijn gisteren naar ikea geweets met mijn schoonouders. hebben een nieuwe bank gezien en eet tafel en nachtkastjes! we gaan namelijk 29okt verhuizen!dus zijn ook druk met inpakken hihi! Nu sommige mensen weten dat we de MMM in zijn. hoor ik het eigenlijk nooit.ik hoor alleen dat de slagingskans wel groter is!dus geen negatieve dingen gehoord gelukkig!Nehalve als mensen het nog niet weten die zeggen je bent toch nog jong geniet eerst van je leven.dan dnek ik hallo je moest eens weten. Maar ben er tegen woordig gewoon opelijk over hoor.hebben lang genoeg gezwegen.en we krijgen nu ten minste niet de vraag en en ben je al zwanger.maar sommige vragen zich juist af waarom ik nog geen kids heb.(das ook minder om te horen) ik heb ook HSG gehad. en bij ICSI of IVF hoef je het niet zelf te mengen hoor meid.dat scheeld.(altans wat gyn zei hoeft dat niet)maar woensdag weet ik dat zeker. maar meid wie weet mag je al in 2009 en is 2009 ons jaar(van ons alle bij) knuf
Leuk hoor ikea! wij gaan volgende week, heb je nog wel wat voor ons overgelaten? Spannend zeg verhuizen,dan zal je wel druk, druk druk zijn? of ben je al klaar? Ga je de 29ste over of krijg je dan de sleutel? De pregnyl moet je altijd mengen, maar dat is erg makkelijk hoor. In één buisje zit het water en in het andere de poeder. Het lost echt gelijk op als je het water er bij doet. Je hoeft dus niet bang te zijn dat het niet goed is opgelost. Liefs
Ja hoor heb wel wat overgelaten.hihi. We gaan dan ook meteen ovr.er hoeft namelijk niks aan te gebeuren!handig hè! Ik krig een andere medicatie!progon of zo iets en dat hoef je niet te mengen!dat is kant en klaar!maar je hoort woensdag meer!kus
hej meis vandaag spuitles gehad was zeer leerzaam.nogmaals bevesteigd gekregen dat we meteen mogen beginnen! En er is goed uitgelegd dat de 3pogingen 3puncties in houden en niet de terug plaatsingen!Dus zo heb je eigen meer kans dan 3!dat lucht ons ook op. Na elke terug plaatsing moet je een maand rust.omdat het ook erg zwaar is.Maar we hopen natuurlijk dat het de eerste keer raak is. ik begin volgende week woensdag als ik ongi ben dus met spuiten! ik heb trouwens drie puiten 1voor het remmen van eisprong 1voor eitjes kweeken en 1dus om juist eisprong binnen 36 uur plaats te laten vinden. die de eitjes remt om te laten springen moet ik al vanaf dag 1 en dara komt dan de eitjes kweeker spuit er nog eens bij!dus dan twee spuiten!en daarna dus de pregnyl en dan ook beginnen met de vaginale pillen t/m testen Verder heb ik vandaag vrijveel last van me buik gehad en nu link steekjes.heb zelfs vanmorgen overgegevn werd zo beroerd wakker.poeh dat vrouwen lichaam ook. Verder morgen nog even werken van 7 tot 12 en dan alweer weekend!