Ik heb al veel gelezen dat andere ook met de ene borst meer melk of beter kunnen voeden dan met de andere. Ik heb dat ook, maar ik heb echt even wat tips nodig... Mijn linkertepel is een stuk vlakker dan de rechter, de rechter was ook altijd vlak maar nu niet meer. De rechtertepel pakt ze meestal in 1 of 2 keer vast en drinkt dan super goed, kan gewoon tv kijken ondertussen. De linkertepel pakt ze na misschien 20 keer aanleggen en dan drinkt ze even en laat weer los. Als ze een half uur drinkt en daarna tevreden is aan de linkerborst is het een uitzondering! Ik kolf die linkerborst wel, maar ik wil de melk eigenlijk niet kunstmatig geven omdat ze dan veel spuugt. Gevolg is nu dat die linkerborst regelmatig op knappen staan en sinds vandaag ook ruim een cupmaat groter dan de rechterborst. Ik wil haar gewoon goed aan beide borsten hebben, omdat die rechterborst nu zo goed gaat. Eigenlijk wil ik alleen maar hoeven kolven als ik straks ga werken en niet omdat mijn borst leeg moet. wie kan me helpen?
Je zou je linkerborst onder de douche met je hand wat legen of toch de druk er even af kolven. Dat drinkt ook wat rustiger. Misschien dat ze daarom steeds los laat? Ik heb verder weinig tips. Alleen erg veel geduld hebben. Bij mij is rechts altijd al veel voller en staat nu nog steeds vaker op springen terwijl hij uit beide goed drinkt. Succes Britt
Wat Britt al zegt, het is vaak voor zo'n kleintje moeilijker drinken als de borst gespannen is. Idd een beetje afkolven van tevoren zodat je borst iets soepeler is? Misschien kan je ook nog wel wijzer worden als ene lactatiekundige eens met je meekijkt, misschien krijg je dan nog wat extra tips en aanwijzingen wat betreft aanleggen.
Zou gewoon blijven proberen... ookal kost het 20 keer aanleggen. Ik heb net zoiets, de ene borst drinkt voor mn zoon moeilijker, weet niet eens precies waarom, was bij mn dochter ookal zo. De eerste weken was dat het lastigst omdat zo´n hele jonge baby ook nog niet zoveel kracht heeft, gauw moe is enz. Na verloop van tijd worden ze sterker, drinken krachtiger, effectiever en dan wordt het waarschijnlijk wel wat beter al zal dat altijd wel en mindere borst blijven misschien. Ik heb het nu ook nog hoor, aanhappen is lastiger, twijfelde na die borst altijd meer of ze genoeg hadden gehad enz. ik gaf dan vaak de goede nog als toetje ff na. Ik kolf er ook minder uit, kolven gaat aan die kant ook minder goed... maar het werkt en gelukkig hebben we er van borsten 2. De goede vangt de slechte op.
hmm jullie tips geven me wel een beetje hoop! Ik had al wel over een lk nagedacht, maar ik vind het wel erg veel geld. Ik hoop eigenlijk het zelf op te kunnen lossen... Ik heb net weer een poging gedaan aan die borst, na een uur had ze nog niet goed gedronken, ja 2 keer 5 minuten ofzo. Uit wanhoop heb ik toen de rechterborst gegeven en na 5 minuten sliep ze al.
Zou me er niet te druk om maken. Volgens mij doet ze het gewoon goed. Als ze voldoende plasluiers heeft gaat het toch prima. Hoe drukker je je er om maakt, hoe minder lekker je in je vel zit. Zolang je meissie het goed doet, is het toch prima. Misschien als ze wat groter is kan ze beter happen naar je tepel. succes en lekker genieten Britt
@guppie: mijn ene tepel is ook een stuk vlakker dan de andere. En de vlakke tepel was in het begin ook wel een probleem. Gewoon doorgaan als je kindje wat ouder/behendiger wordt (en jij ook) levert het helemaal geen probleem meer op. Tenminste zo ging het hier. In het begin is het investeren/doorzetten/vastbijten maar als je doorgaat wordt het vanzelf makkelijker.
Gisteren met een warme doek van te voren erop geprobeerd en voor mijn gevoel ging dat wel makkelijker! Heb haar nu ook in een andere houding en dan drinkt ze beter! Ze heeft wel sinds gisteren groene poep en ik las op google dat ze dan te weinig achtermelk binnenkrijgt. Ik ga vandaag dus proberen die borst eerst even te kolven en dan aanleggen, hoop dat ze dan wel vettere melk krijgt!
Fijn dat je iets gevonden hebt wat helpt! Idd heb ik dat ook eens gelezen van die groene poep. Sven heeft dat ook wel eens gehad en kreeg ook kramkjes door het drinken van veel voormelk. Dat is mij verteld. Groetjes Britt
De poep wordt alweer geel en ze is in een week 400 gram aangekomen! Hartstikke goed dus, ben echt super trots en opgelucht! We zetten nog even door, bedankt voor jullie tips!