Hallo allemaal, Ik ben nu bijna 20 weken zwanger van mijn tweede en mijn buik groeit nu als kool. Leuk, maar totaal niet zoals bij mijn 1e en af en toe is het best even wennen ! Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik een heel klein buikje en pas in de laatste twee maand begon hij echt duidelijk zichtbaar te groeien. Op zwangerschapsgym kreeg ik nog lachende opmerkingen in de trant van "wat doe je hier nu al? Je hebt nog helemaal geen buik!". Nu is mijn buik ongeveer zo groot als de vorige keer met 7 maand. En de vorm is ook heel anders: veel meer alleen aan de voorkant (toen werd ik ook dikker in mijn middel en rug; het verspreidde meer zeg maar). Nou wordt er vaak beweerd dat je buik elke zwangerschap groter wordt, maar is dit ook echt zo? Vandaar deze poll. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, reacties en verhalen! Groetjes, Seyla
Bij mij was mijn buik ook al vanaf het begin af aan groter. Ik vind de vorm hetzelfde. Sommige in mijn omgeving zeggen dat hij meer naar voren is. Moet wel zeggen dat ik nu niet veel meer kan groeien en waarschijnlijk zal mijn buik dus nu net zo groot zijn als de vorige keer op het eind.
Hier hetzelfde, mijn buik groeit véél sneller dan bij mijn eerste zwangerschap. Qua vorm merk ik weinig verschil, maar volgens mijn omgeving draag ik duidelijk meer naar voren.
Ik ben nu ook voor tweede keer zwanger en vind mijn buik ronder en de kleine ligt voor mijn gevoel veel lager dan mijn eerste dochter. Ik voel me dit keer ook nu al -met bijna 22 weken - ENORM! En kijk al weer uit naar het moment dat ik weer slank ben (geef het zo'n 6 maanden voordat ik me weer echt de ouwe voel - zucht - maarja, je krijgt er wel iets heeeeel moois voor terug!)
Nu van de 2e buik ook groter en voor me gevoel ook een andere vorm,zie nu duidelijker hoe het ligt dan van me zoontje!
tweede buik kleiner dan bij eerste..was ook pas weer gaan groeien vanaf 20 weken en dacht nog wel dat het bij een tweede sneller zou gaan..qua kilo's zit ik ook nog ruim onder wat ik bij de eerste woog.. bij de 1e 22 kilo aangekomen en nu met 37 weken 10,5 kilo het enige jammere is dat ik bij de eerste geen enkel streepje had terwijl ik dus een stuk dikker was en nu dus wel een paar heb gespot.. dus eerste geen stria is geen garantie dat je het bij de tweede ook niet krijgt jammer genoeg... groetjes
in het begin van deze tweede zwangerschap ging het bij mij ook heel hard en kwam ik ook heel snel aan, maar momenteel is mijn buik precies eender als bij mijn dochter, op een paar extra straie na die ik bij haar helemaal niet had
Hoi Pascha, Wat leuk dat je buik kleiner was! Alleen jammer van de lijntjes, maar ja ... niks aan te doen helaas. Had nog wel een vraagje: zou je misschien ook willen stemmen in de poll? Er staat nu nog niemand in die een kleinere buik had, dus lijkt me leuk als jij als eerste laat zien dat dat ook voorkomt. Groetjes, Seyla
Ik heb vorige keer een gipsafdruk van mijn buik gemaakt, en nu weer. Toen ik ze naast elkaar legde was het wel even schrikken. Mijn buik van deze keer is echt enorm vergeleken met vorige keer. Ook kan ik het bakerpraatje van naar voren dragen beamen. Vorige keer was ik zwanger van een meisje, en dat was een heel brede ronde buik. Nu ben ik zwanger van een jongen en ik heb een naar voren stekende puntbuik.
véél groter dan bij de 1e, de buik waarme ik bij de 1e bevallen ben, had ik bij de 2e al met 24 weken...! nu had ik bij de 1e een bescheiden buikje, en bij de 2e echt een flinke toeter haha maar het verschil was groot
Bij mijn eerste zwangerschap zat ons zoontje vanaf het begin heel laag, de tweede zwangerschap was eveneens zo (uite zich in een miskraam) en de derde zwangerschap zat de buik heel hoog (uite zich ook in een miskraam).
Ja ik merk nu duidelijker het verschil. Bij mijn eerste was het vanaf beneden ook al vroeg bol maar het was niet zo groot met zoveel weken. Nu is het verdeeld over mijn hele buik. Bij de eerste was het ook meer een rond/puntje
Grotere buiken in overvloed Vond het wel erg leuk om te lezen dat je buik ook weer kleiner kan zijn bij een 3e zwangerschap: dat had ik dan weer niet verwacht!
Mijn eerste zwangerschap had ik een lange smalle buik, mijn tweede zwangerschap had ik juist een hele ronde bolle buik.