tot 43 weken zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door popje, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Een vriendin van mij is nu bijna 42 weken zwanger. Nu laten ze haar lopen tot week 43 voor dat ze ingeleid wordt. Ze is nog niet gestript of zo iets.

Ik dacht dat je max 42 weken zwanger was?

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hey

ja dat dacht ik ook! Je laat toch niemand zo lang doorlopen?

groetjes

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ja doen ze idd in sommige plaatsen!

ik had de vorige zwangerschap meteen gevraagd bij mijn vk of ze dat hier ook deden...gelukkig niet haha

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zolang er geen gevaar is voor moeder en kind laten ze je idd lopen tot 43 weken, maar je mag dan niet meer thuis bevallen. Volgens mij moet je dan iedere dag naar het ZH of wordt je opgenomen en moet je daar wachten tot de kleine komt.

Ik ben wel gestript, maar als ze niet spontaan gekomen was hadden ze mij ook laten lopen.

5. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Zal dan maar hier ook even vragen van hoe en wat.
    Vind het wel erg lang hoor 43 weken. Ze moet morgen naar het ZH dan is ze 42 weken.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij mij is de bevalling begonnen mer 42 weken
    man tot 43 had ik echt niet volgehouden pff

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Als ik precies 2 weken overtijd ben is het 2e kerstdag.. ik wou toch eigenlijk voor de kerst bevallen zijn :) (ben 12dec uitgerekend)

groetjes danielle

8. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik ken een meisje die doorliep tot 44 weken , de conditie van haar baby vonden ze nog prima
    Het is toch belachellijk eigenlijk dat ze haar niet eerder hielpen. Vind 42 weken al lang genoeg

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Bij mijn eerste was ik ook 42 weken plus. Het was onduidelijk hoe ver ik eigenlijk was door tegenstrijdige echo's. Maar uiteindelijk kreeg ik gel ingebracht en gelukkig kwam de bevalling toen op gang. Ik denk dat ze misschien nog hopen dat het op een natuurlijke manier gaat. Inleiden is ook geen pretje...

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    ik ben wel ingeleid met 42 weken, kon nog 4 dagen duren en anders werd het gehaald, gelukkig is mano met 42 + 1 geboren.

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ben benieuwd morgen naar haar of ze meer weet, hoop dat ze gestript wordt of zo iets.
    Ze slaapt al weken niet goed en is best wel moe nu.

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Is het haar eerste kind? En strippen helpt alleen als je al week bent daarbeneden. Als je potdicht bent, helpt het toch niet.

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ja het is haar eerste kindje..

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.179
    35.854
    113
    Hier in het ziekenhuis doen ze het niet, maar er zijn er idd bij waarbij ze je wel zo lang laten lopen.

Ik ben zelf dus met 42 weken ingeleid.

15. dreami3j

dreami3j Actief lid

14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Moet er niet aandenken om tot 43 weken ermee te lopen. Ik trek het nu al haast niet meer! Ik ga regelmatig door me rug namelijk. En soms zit er een dag tussen dat alles kip lekker gaat maar dat is zelden.

16. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Daarbij komt, de kans op complicaties met 43weken wel dichter om de hoek staan.

Te vroeg geboren worden is niet goed, te laat ook niet! Denk aan zuurstof/voeding etc. wat door de navelstreng heen gaat.
    Je placenta die wordt op den duur helemaal zwart.

Heb mijn eigen ervaring hier in.

Termijnecho's etc. werd ik korter qua zwangerschapsduur ingeschat.
    Toen mijn dochter geboren was, en de placenta nadien ook, bleek mijn zwangerschapsduur rond de 43 weken.
    Het had geen dag langer moeten duren zei de VK. tegen mij, of ik was mijn kindje kwijt..

17. McNugget

McNugget Niet meer actief

Jahoor belachelijk zeg 43 weken! Straks idd word het voor je kleine veel te krap daarbinnen, of gaat het lekker in het vruchtwater zitten poepen omdat ze al zo groot zijn. Dat lijkt me allemaal wel eng. Hoop dat het bij mij zo rond de 38 weken komt..

Ik ben ook door me echo's minder ver gezet maar met de 25 weken pretecho bleek ik weer verder te zijn. Als ik dan ook op 42 weken zit bijvoorbeeld dat zou ik eigenlijk ook iets van 43 zijn mischien.

Scary nou jaa niet aan denken ..

Groetjes

18. Witte

Witte Lid

11 mrt 2008
    97
    0
    0
    Ja echt belachelijk! Wat dat betreft zitten we in Nederland nog in het neandertijdperk wat zwangerschap en bevallingen betreft. Hartstikke gevaarlijk voor zo'n kleintje. Komt ie helemaal uitgedroogd ter wereld. En wie weet wat nog meer. Met 38 weken is je kleintje echt wel klaar hoor om geboren te worden. Dat hoeven ze bij mij echt niet te proberen straks. Ben nu gelukkig een stuk mondiger dan bij mijn eerste zwangerschap.

19. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Nou ik denk er anders over. Ik wacht liever tot de bevalling spontaan begint. De vorige keer heb ik me 2 keer zonder resultaat laten strippen en dat doe ik dus echt niet meer (ben bij 41 + 5 spontaan bevallen).

Ik kan alles nog, ok ik loop als een slak maar ik kan nog goed fietsen enzovoort. Mijn bloeddruk is keurig laag dus het gaat gewoon goed. Waarom zou ik dan niet bij 43 weken kunnen bevallen?

Extra controles ben ik natuurlijk niet op tegen.

Groetjes Lisette

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik loop liever 42 weken dan 37 weken hoor. Als ik zie hoe sterk ze zijn met 42 weken, heerlijk. Mijn moeder liep bij alle 4 haar kids 42 weken of meer rond, maar we zijn allemaal kern gezond hoor. Alle vier thuis geboren en nooit geen problemen gehad.

Ik zelf ben met 41+6 bevallen en eerder was ik er ook niet klaar voor De klossen hebben we pas onder het bed gezet toen ik de dag voor de bevalling gestript ben.

Deel Deze Pagina