Beetje vage titel, maar ik vraag me af of er verschil zit in de manier waarop je draagt (echt vooruit met grotere buik of naar binnen met kleinere buik) en hoe bewegelijk je nog bent c.q. bv hoe fijn je nog kunt lopen. Ik merk zelf dat ik, zeker deze zws, moeite heb met bewegen. Draag mijn kindje erg naar binnen, wat resulteert in al lang moeilijk lopen. Soms ligt hij net even anders en gaat het lopen wel goed. Meestal echter krijg ik het gevoel of ik op maaghoogte uit elkaar barst en of hij continu een dansje opvoert op mijn blaas. Zou dat komen omdat je kindje, als je naar binnen draagt, minder ruimte heeft en daardoor meer je ingewanden raakt? Klinkt mij logisch in de oren, maar misschien klopt dat niet?
Ik denk het niet hoor, ik denk dat het verschilt per lichaam, niet door de manier waarop je je kind draagt. Ik draag behoorlijk naar voren, maar ook mijn ingewanden hebben het flink te verduren en ze ligt erg hoog waardoor ik heel veel benauwd ben. M'n maag, blaas en darmen zijn absoluut niet zichzelf Maar ik denk echt dat heel veel vrouwen dit hebben, ongeacht of ze naar voren of naar binnen dragen. Door ischias en een zeer pijnlijk schaambot heb ik sommige dagen ook erg veel moeite met lopen en moet ik de hele dag op de bank zitten.
Ik denk ook niet dat het uit maakt. Ik draag volgens de VK wel naar voren maar heb een klein buikje, dus ik denk dat er ook veel van binnen zit, maar ik heb weinig klachten.
K denk het ook niet! Ik heb een erg grote buik, draag heel erg naar voren maar kan inmiddels bijna niks meer (31 weken). Maar dit heeft bij mij te maken met mn bekkeninstabiliteit. Ook Is hij al helemaal ingedaald waardoor het lopen gewoon als een hel ervaren wordt.
mijn oudste droeg ik de eerst 29 weken tegen me ruggenwervel aan... ( geen buikje dus en placenta voor dus kwam er laat achter29+5) vanaf31 weken kwam ze ineens naar voren en had ik ineens een enorm dikke buik ( veel striemen binnen een week van het scheuren van de huid ) ik draagde overgens alleen bij buik ( rest van licham bleef bespaard ).. Mijn middelsteweer alleen buik en mn jongste ook
Ok, verschillende ervaringen dus. En ja, bekkenpijn is weer van een andere orde. Dat heb ik hier ook, maar dat bedoelde ik niet met minder bewegelijk. Het voelt gewoon echt naar om veel te lopen, maar dan in mijn buik.
Ik had het precies hetzelfde. Toen ik zwanger was van de 2e snapte ik er niks van. Dit keer was mijn kind zo druk beweeglijk en zat ook mijn blaas en de rest van mijn lichaam kapot te trappen. Ze vertelde mij dat het kom door je 2 e zwangerschap en dat je kind zoveel ruimte al heeft dat je 2e hetgeen wat je eerste opgerekt en bijv bij spataderen gemaakt heb je 2e daar verder mee gaat. Al je kwalen die de eerste gemaakt heeft maakt je tweede vrolijk af.
Bij mij lag de eerste heeeeel hoog. Kont onder mn ribben en de rug aan de ene kant van mijn zij en de voeten aan de andere kant van de zij. Nergens last van gehad op schopgebied maar aan het eind word je toch immobieler. Maar ik had wel echt een huge buik, met placenta voor. Ook nu groei ik hard maar valt nog te bezien hoe beweeglijk ik straks nog ben.