Snoepen en gewicht van kindje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Babs1977, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hallo,

    ik heb een vraagje. Ik ben nu 24 weken zwanger en in totaal 7 kilo aangekomen. Volgens mijn gyn was dit netjes. Ik was voor mijn zwangerschap heel slank (beetje mager) dus volgens haar mag er wel wat meer bijkomen.
    Nu is het zo dat ik in het begin heel misselijk ben geweest en sinds 15 weken smaakt alles me weer veel lekkerder. Ook mag ik af en toe wel graag snoepen. Dit deed ik voor mijn zwangerschap ook hoor en snoep nu niet extra veel maar chocola gaat er wel erg graag in :D
    Is het nu ook zo dat door mijn snoepgedrag je een grotere kans hebt op een dikker/zwaarder kindje of hoeft dat niks uit te maken? De gyn wilde me niet vertellen hoe groot en zwaar het kindje nu is omdat alles volgens haar harstikke goed ging en "volgens het boekje".
    Maar ben soms een beetje bang voor een zwaar kindje omdat ik van mezelf redelijk "iel" ben en ik het niet zie zitten om een 8 ponderdje uit te persen.
    Wat is jullie advies hierin? Kan af en toe snoepen geen kwaad of moet ik er echt om denken? En is 7 kilo aangekomen inderdaad wel netjes? Lees ook veel verhalen van vrouwen die nog bijna niks zijn aangekomen rond de 24 weken. Alvast bedankt.
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi.

    7 Kilo met 24 weken is absoluut erg netjes!
    Snoepen mag natuurlijk! maar houd het binnen de perken maar dat geld ook voor als je niet zwanger bent. Je kindje word zo groot als je kindje groot word....dat heb je met het wel of niet snoepen niet in de hand.

    Geen zorgen, maar geniet!
    Imke
     

Deel Deze Pagina