Hoi mama's, Ik werk 3 dagen waarvan mijn dochter 1 dag naar opa en oma gaat (mijn ouders). Mijn moeder heeft 4 kinderen groot gebracht en is oma van 6 klein kinderen, genoeg ervaring dus! Afgelopen woensdag was de eerste oppasdag. Volgens mijn moeder ging alles wel goed, het slapen wat minder. Maar ik heb op een verjaardag waarbij mijn moeder aanwezig was, een paar dingen gehoord waarover ik me zorgen maak. Wij laten Julia nooit bewust huilen, maar mijn moeder is van de oude stempel: "ach ze huilt zichzelf wel in slaap!" Dit is dus lijnrecht tegenover wat wij willen. Ook hoorde ik haar zeggen: Ze kan wel hard huilen hoor! Ik concludeer hieruit dat Julia hysterisch is geweest. Iemand zei voor de grap: dan leg je toch een deken over haar gezicht heen Mijn moeder trok toen een schuldig gezicht. Zie is spoken..... Ik wil mijn ouders kunnen vertrouwen, maar kan het bovengenoemde niet loslaten. Ik wil het beste voor mijn dochter en ben bang dat ze ongelukkig is bij opa en oma. Moet ik dit aankaarten of me niet aanstellen en ervan uit gaan dat mijn ouders het beste voor Julia doen?
Ik zou het zeker aankaarten over wat je gehoord hebt hoor, het is tenslotte jou kindje! Het is je moeder haar oma, en moet voor alle partijen leuk blijven
als je ouders het beste voor je kindje willen dan passen ze op haar op de manier die jij graag wilt, want dat is wat ze doen, oppassen, jij bent de opvoeder, je moeder de oppas/oma en heeft haar jaren van opvoeding nu achter zich, nu is het jouw beurt en dat begint vaak helaas met grenzen stellen bij je eigen ouders, duidelijk zijn in wat jij wel en niet wilt voor je kindje en ook duidelijk zeggen dat als jij er geen fijn gevoel bij hebt, dit niet gaat werken. succes!
Inderdaad toch proberen over te praten met je ouders en zeggen hoe jullie het graag willen hebben. Misschien lucht zo een gesprek enorm op. Nu zit je waarschijnlijk met een rotgevoel op je werk als je haar daarheen brengt. Praten dus dat is altijd het belangrijkste en eerlijk zijn.
Ik herken het wel, mijn schoonmoeder heeft ook al eens dergelijke opmerkingen gemaakt. Ik liet mijn zoontje wel eens huilen in bed als ik wist dat ie moe was, maar wat overprikkeld was van de dag bijv. Toch zitten de opmerkingen van mijn schoonmoeder me niet lekker. Ik weet tenslotte heel goed wanneer hij zich echt ongelukkig voelt, of gewoon even wat jammert omdat ie moe is. Ik verdenk haar er echt van dat ze hem helemaal overstuur zou laten huilen, wat ik echt niet zou willen. Maar goed, mijn schoonmoeder heeft mede om die reden nog nooit op mijn zoontje gepast Je moet het echt aankaarten. Het ligt aan jullie band of je haar er op kunt vertrouwen dat ze naar jouw wensen zal luisteren.
kun je niet eens bellen op een tijdstip dat ze normaal nar bed gaat? weet je gelijk of ze haar laten huilen. denk overigens van wel als ik jou verhaal zo hoor.
Misschien een suffe vraag, maar hebben jullie het er van tevoren niet over gehad, dan, hoe je wilt dat er voor je dochter gezorgd wordt? Als ik al een opa en/of oma zou laten oppassen dan zou ik toch echt al een hele tijd voor de eerste keer heeeeel duidelijk besproken hebben hoe ik wens dat er met mijn kind omgegaan wordt. En als ik zoiets zou horen als jij je moeder nu hebt horen zeggen zou daar dus echt meteen een heel goed gesprek op volgen, want ik zou dat zeker niet op prijs stellen, nee...
Tuurlijk heb ik mijn wensen kenbaar gemaakt. Mijn ouders zijn dol op haar en doen hun best. Ik ga woensdag weer eens met ze praten.
Ik zou er ook gewoon over praten, en zeker aangeven dat jij je hier heel naar bij voelt. Succes hoor!
Echt stom...wij hebben er nog helemaal niet over gepraat met mn schoonouders. Toen ik net zwanger was waren we alleen maar blij dat we op deze manier oppas hadden. Nu wil ik het eigenlijk niet meer dat hij naar mn schoonouders gaat. We moeten het dus echt wel gaan hebben over hoe wij het willen, maar ik ben bang dat ze zich er niet veel van aan zullen trekken...
Mijn moeder heeft gisteren alles op papier geschreven Zo laat naar bed, op die tijdstip voeding, zo lang spelen in de box. "Haar" schema lijkt veel op die van mij. 1 ding was anders. Mijn moeder heeft Julia is slaap gewiegd en toen pas op bed gedaan. Hierdoor werd ze weer wakker.( lekker warm naar koude bed) Ik heb nogmaals mijn moeder verteld dat Julia wakker naar bed gaat. Het gaat de goede kant op!!!!
Kijk, dat is goed nieuws! Voor je het weet doet ze alles precies hetzelfde als je zelf zou doen... Fijn dat het toch weer goed komt