moltonzeil molto hoeslaken en gewone hoeslaken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door prachtigwonder, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hallo,

ik heb voor in het ledikantje een moltonzeiltje gekocht met daarover een molton hoeslaken en dan een gewone hoeslaken. maar nu begin ik aan mezelf te twijfelen of ik dit wel goed doe?
    het moltonzeiltje is ademend zag ik dus hoeft niet enkel onder het kontje of doen jullie dit wel?
    en doen jullie het zeiltje onder de molton hoeslaken of boven de molton hoeslaken?

alvast bedankt

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik heb net even op de verpakking van het lakentje gekeken wat ik net gekocht heb en daar staat het als volgt op:
    1. matrasbeschermer
    2. matras van minimaal 8cm dik
    3. molton zeiltje (alleen onder onderlichaam kindje)
    4. molton hoeslaken
    5. hoeslaken.

3. Pinkelotje2011

27 dec 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha toevallig heb ik vanmiddag het bedje opgemaakt en vroeg me tzelfde af :) Ik heb eerst de moltonhoes, dan t moltonzeiltje en dan t hoeslaken. 't zeiltje heeft trouwens een rubberen tussenlaag, er staat op de verpakking dat hij niet onder het hoofdje gelegd mag worden. (gekocht bij HEMA)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    ik heb helemaal geen zeiltjes, is mijns inziens pas nodig als ze uit de luiers zijn. Hier dus molton, hoeslaken, hydrofiel voor 't spugen onder het hoofdje, dan de baby, afgedekt met laken en deken.

5. prachtigwonder

wat ik me dan afvraag:
    als ik het zeiltje onder de moltonhoelaken lig en het kindje heeft een spuitluier en het lekt door dan is mijn molton hoeslaken wel vies.
    zou ik dan niet beter het zeiltje op de molton kunnen leggen? dan is enkel de hoeslaken vies en blijft de molton hoeslaken schoon.van molton hoeslaken heb ik er namelijk maar 1

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn dochtertje (4 mnd) heeft dagelijks spuitluiers en lekt gemiddeld 2x per dag door. Ik heb echter nog nooit beddegoed vies gehad. De romper wel, en als het heel erg is ook haar pyjama, maar zelfs de slaapzak is tot nu toe schoon gebleven. En het hoeslaken dus ook.

Ik heb bovenop het matras nog een oplegmatras van 2 cm (aangesmeerd.bij Ikea), molton hoeslaken en gewoon hoeslaken. Onder de matras, op de lattenbodem, ligt nog een molton matrasbeschermer, een stug grijs ding die we ook onder onze eigen matrassen hebben.

7. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Nou, ik heb wel meerdere slaapzakken vies gehad hoor! Maar verder dan dat niet. Ook met spugen en zelfs overgeven zijn een hoeslaken en een molton hoeslaken genoeg.
    Maar als je er graag een extra laag op wilt (heb ik trouwens ook, je moet wat als je ze toch hebt liggen), dan maakt het natuurlijk helemaal niet uit of je ze onder je molton hoeslaken hebt liggen of tussen de 2 hoeslakens.
    Let wel op het verschil tussen een molton ZEIL en een molton ONDERLEGGER. Het eerste is niet ademend, en mag dus niet onder het hoofdje (en wordt inmiddels sowieso door veel kraamzorgburo´s afgeraden) en de 2e is wel ademend en kan overal in bed liggen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had een molton onderleggen ertussen liggen. Zelfde formaat als die zeiltjes, maar dan zonder plastic/rubber laag. Puur stof dus..

Zeil heb ik alleen gebruik voor de zekerheid aan het eind van de zwangerschap tegen het vruchtwater, en bij het zindelijk worden van de oudste..

9. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Een zeiltje mocht ik van de kraamhulp niet onder het hoofdje leggen en we gebruiken het niet omdat ons kindje niet doorlekt.
    We hebben alleen een molton hoeslaken en een gewoon lakentje op het matras liggen.

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Zeil werd ons afgeraden door kraamzorg. Ook nog maar een keer gehad dat het beddengoed een beetje vies was; het matras helemaal nooit.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik bedacht me vannacht: Zeil aan de bovenkant mag niet vanwege niet ademen.
    Zeil aan de onderkant wordt ook afgeraden in combi met kruiken toch? mocht zo'n kruik gaan lekken, blijft het hete water bij je kindje liggen..

12. prachtigwonder

ik heb nog eens op de verpakking gekeken;) er staat wel op de voorkant molton bedzeiltje maar hij is van 100% katoen. eigenlijk dus precies hetzelfde als een deken. geen idee waarom ze er dan zeil opzetten want ik zie niks rubbers.ik zal het moltonzeiltje dubbelvouwen en zo laag mogelijk doen. of ik gebruik het gewoon niet;) ik zal het tegen die tijd wel even aan de kraamhulp vragen wel of niet.

Deel Deze Pagina