Ik heb begrepen dat de gebruikte pampers op meerdere plaatsen ingezameld worden, maar waar laat je dan de gebruikte billendoekjes?? Stoppen jullie die in de pampers? Of gooi je deze apart weg?? Ben benieuwd..
in de pamper, maar hier gaan de pampers in de container. Maar billendoekjes mag je niet door de toilet spoelen omdat deze niet oplosbaar zijn en dus de toilet kunnen verstoppen. sommige vochtige toilet papier (oa page) mogen wel doorgespoeld worden, meestal max. 3 doekjes per spoelbeurt. maar dit staat wel op de verpakking. maar neem aan dat je dat niet voor verschoning voor de baby gebruikt.
gewoon in de luier en dan in de container! Hier geen inzamelpunt voor luiers, al had ik dat soms graag gewild hebben..
Ik deed ze altijd in de pamper, voor bij de wc heb ik vochtig toiletpapier van jip en janneke van de hema. Met max3 kunnen ze doorgespoeld worden.
In de luier en dan GFT afval Zwitsal doekjes ook voor onszelf maar gooien we dan gewoon in toilet..al jaren..
Mogen luiers bij gft? Dat wist ik niet, doe ze altijd bij restafval. Waarom mogen ze wel bij gft? zou ons goed uitkomen! Die restafvalbak is altijd bomvol.
In sommige gemeentes mogen luiers bij GFT, niet in alle. Hier wordt dat allemaal niet apart ingezameld, dus billendoekjes in de pamper, de pamper in een luieremmer, en eens per week de hele zak in de container buiten. Gewone billendoekjes moet je écht niet in de wc gooien, daar kan je eigen afvoer van verstopt raken maar ook verderop in de riolering kan dat enorme problemen veroorzaken. Vochtig toiletpapier is van een heel ander materiaal - en dan nog moet je die niet met stapels tegelijk doorspoelen.
In de luier of bij de luier. Voor bij de wc hebben we aparte natte doekjes die doorgespoeld mogen worden (etos)
Ik doe bij een plasluier de luier uit, dan maak ik er een pakketje van en als ik een doekje heb gebruikt steek ik ze ertussen zodat ik 1 pakketje heb om weg te gooien. Met een poepluier gooi ik ze in de open luier, maak er daarna een pakketje van en dan ik een geurzakkie.
In de luier in de container,indd restafval en als de gft container komt gooi ik vaak de luiers van die dag ervoor en dag zelf in de gft bak. Geen idee of dat hier mag. X