Ik heb een vraag en ik heb ook gezocht op het internet maar ik kan er eigenlijk niks over vinden.... Onze dochter heeft geen schrikreflex. Dit is al vanaf de geboorte zo maar we hebben ons er niet druk overgemaakt maar nu het zo blijft geeft het toch te denken. Even in het kort: Ze is met 38wkn presies geboren. Helaas heeft ze van mij een GBS besmetting gekregen en hierdoor heeft ze hersenvliesontsteking gehad. Hiervoor heeft ze in het ziekenhuis 3wkn antibiotica gehad. Ze is genezen maar helaas gaan we toch wat dingen aan haar merken. Haar gehoor is boven gemiddeld goed Dat is al een hele gerust stelling. Maar haar spierkracht is heel erg achter gebleven en ze heeft geen schrikreflex... Kan dit bijkomen nog? Of moet ik me hier druk over maken? Ze krijgt inmiddels fysio 1keer in de week en we hebben oefeningen gekregen. Het gaat voornamelijk over de schrikreflex of het wel vaker voorkomt dat een kindje deze niet heeft.
Hallo, Reflexen verdwijnen in de eerste maanden na de bevalling. Bespreek met de fysio of het hebben van geen schrikreflex na de bevalling gevolgen kan hebben, volgens mij namelijk niet. Er word ook niet meer door iedereen naar de reflexen gekeken. Groetjes Ineke