halverwege mijn zwangerschap heb ik wat leuke setjes gekocht mt62 bij de mamamazzeldagen. Een aantal maanden verder besefte ik dat ik ook mt 56 nodig zal hebben en heb ik hier ook wat van bijgekocht en later heb ik ook nog wat dingetjes in mt 56 gekregen. Wat schetst nou mijn verbazing: de rompertjes van de Hema mt 50-56 zijn groter dan die ik heb van de Prenatal mt 62! In totaal heb ik nu 12 rompertjes in de maten 50/62 maar geen zijn er zo klein als de mt62 van de Prenatal! Het waren 4 stuks die apart op hangertjes zaten, dus lijkt me geen foutje ofzo... Ik heb nu ook 2 shirtjes maat 56 die groter zijn dan de meeste van de shirtjes mt62... en een broekje mt 56 wat identiek is qua grootte als een ander broekje mt62 Probleem is nu dat ik helemaal onzeker ben of ik wel genoeg kleine kleertjes heb in de "echte" maat 56. Ik heb de andere topics gelezen over hoeveel kleertjes je moet hebben... en in theorie zit ik goed qua aantallen, maar als alles anders uitvalt heb ik geen idee! Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
Met maten kun je inderdaad helemaal niets! Ik vind maat 50 van de zeeman vallen als een hele grote 56, terwijl Prenatal klein valt. Hema kun je helemaal niets van zeggen, sommige dingen vallen groot, andere normaal. H&M en v&d vallen ook groot. Wibra en c&a vallen weer klein. Noppies valt heel klein, Mexx valt smal maar wel goed, Name-it valt groot (breedtes wisselt), Bakkaboe valt groot. Als een maat 56 broekje valt net als de rest van de broekjes maat 62zou ik het op die stapel leggen en mee telen bij de maat 62. Die rompertjes mt 62 zou ik daarom leggen bij maat 50.
Prenatal valt heel klein uit. Ik had een rompertje maat 62 en mijn zoontje zat in maat 50 en heeft die romper misschien een week ofzo aangehad. En ze worden ook heel lelijk in de was. Hier geen rompers meer van Prenatal. Je kunt de rompers van Prenatal het eerst aan doen, en als je kind wat groter wordt die van de HEMA. Die rompers van de HEMA gaan ook heel lang mee. Ik hield me trouwens niet aan aantallen. Ik kocht gewoon wat ik leuk vond. Zo hadden we iets van 25 rompers in de 50/56
Die kleertjes met "maat 50/56" snap ik al helemaal niet. Ik heb er daar een paar van, van verschillende merken. Maar ze vallen allemaal uit als een klein maatje 50. Ach, ik zie wel. Ik heb van maatje 50 heel weinig, wat meer van 56 en een beetje 62. Daar komen we de eerste dagen echt wel mee door. En de oma's staan te springen om kleertjes bij te kopen.
Prenatal valt idd een maat kleiner uit. Lekker handig... not. Hema vind ik eigenlijk gewoon normaal vallen. Als je daar een maatje 50 van hebt, dan heb je ook echt 50. H&M vind ik ook goed aan de maat. Zeeman valt groot. Wibra weer wat kleiner. Mexx valt klein. Lief! ook. Ook zit er verschil in breedtes. Zeeman en Just Small valt qua shirtjes breed en wat korter. Wibra bijv. juist smal en langer. En het kan trouwens ook nog eens per merk verschillen. Sommige dingen van Villa Happ vallen erg groot, maar andere juist extreem klein :s Als je kindje straks geboren is, dan kan je ook een goed passend shirt en broekje meenemen naar de winkel en het op elkaar leggen. Weet je of het goed zal passen. Bij broeken meet ik altijd de binnenbeenlengte op, dan weet ik precies welke broek goed is.
De rompers van Kruitvat vallen ook klein uit. Ik had voor mn zoontje maat 74 gekocht en die zaten prima. Kocht van de hema maat 74 veelste groot :S. Gewoon niet te veel kopen , weet je al wat het is ?? Dan kan je namelijk een paar dagen later je helemaal uitleven met shoppen . Heerlijk op je kraambed, laptop er bij en winkelen maar Veel plezier...
jee bedankt allemaal daar kan ik wel wat mee. Helaas was ik in mijn enthousiasme vanochtend naar de zeeman gegaan om nog wat 56 shirtjes bij te kopen, maar als ik dat hier zo lees is dat dus ook weer maat62 ... grrrr
Heb ik dus ook last van! Vreselijk he!! Ik heb alle kleertjes gesorteerd en niet gekeken naar de maten die in de kleertjes staan, maar heb ze gewoon op grootte gesorteerd. Ik had zelfs een shirtje waar 62 in stond, maar die had ik dus op de stapel met de kleinste kleertjes liggen (maat 50 dus). Ik heb daarna de maten op het labeltje veranderd. Dan raak ik iig niet meer zo in de war!
Zo had ik dus een superleuk jasje maat 62 gehaald voor mijn zoon en dat heeft hij 3 keer aan gehad. Ook van prenatal. H&M valt juist weer erg groot, waardoor ik nu een erg grappig rompertje heb liggen, maat 68 wat maar niet aan kan...
HEEL vervelend die verschillende maten! Ik word er ook knettergek van! Ik heb van de week alle matjes 50 tot en met 56 ( waar ie nu eigenlijk inzit) op een rijtje gelegd in de kast . Heb momenteel alleen zeeman (=maat 50) en hema (=maat 56). Dat kan hij allebei dus nog aan. Van prenatal had ik een maatje 50 shirtje gekregen, jammer maar hij paste het al heel snel niet meer! De rest van de pakjes die ik heb van prenatal zijn maat 56, dus die draagt ie nu en zitten goed. Voor de rest heb ik nog een hele hoop andere kleren in grotere maten, maar das echt nog veel te groot. Maar heb wel alles gesorteerd in grootte opgehangen in de kast zodat ik makkelijker kan zien wat ie aankan en wat niet. xxx
ik had ook in mijn verlof al mijn (zoons) kleertjes (en dat zijn er nogal wat van nul tot twee jaar issie al voorzien) gesorteerd op breedte/lengte. En dan zie je al dat sommige dingen heeeeeel anders terecht komen dan vlgs maatlabel zou zijn. En als je kindje er eenmaal is, kun je het pas écht goed beoordelen. mijn ervaring tot nu toe: babyGap valt gigantisch groot hema/h&m/name it valt normaal of althans onderling hetzelfde noppies kleinig tapete mini (is heel smal) V&D/Frz is echt nano
Als het wat groter is, is op zich niet erg. Niet te erg stressen Zeker pyamapakjes zitten ook fijn als ze wat groter zijn, dan hebben ze de ruimte, broeken kun je omslaan en mouwtjes ook. Ik heb mijn zoontje (nu 14 maanden) ook wat grotere dingen aangedaan, had ook veel hema/zeeman/kruidvat.
nagekomen bericht: vind lief juist normaal tot iets groter vallen. eerder zei iemand dat het zo klein viel? ik heb het overigens alleen over maten 56 (en sommigen zijn 50/56).
Ik heb een vraagje :: ik heb best wel een aantal pakjes gekocht van noppies in maar 50/56 heb ik nu echt een miskoop gedaan als ik een groot kindje krijg? Heb er nooit bij nagedacht dat het misschien wel eens klein kon vallen. Of kunnen zelfs grote kindjes het in de eerste maand dragen? Hoop het wel :S
Noppies valt wel echt klein. Ik had een flinke beer van een kind die er echt niet in paste. Het is meer voor lange en smalle kinderen. Maar misschien heb jij een kind dat lang en smal en daardoor zwaarder is dan past het misschien wel. Ik heb voor mijn aanstaande wurm wel noppies gekocht maar dan de maat 56.
Dat drama blijft het met de maten onze man is nu bijna 7 maanden oud en draagt maat 62 broeken en 68 t shirts Hij is nu bijna 8 kilo en 67 cm lang. Nu heb ik rompers van bambino kruidvat maat 62/68 die draagt hiji al maanden en zitten nog steeds perfect had rompers van de zeeman maat 68 allemaal te klein. 62/68 wordt aan de kleine kant ook van de kruidvat maar van de hema 62/68 daar verzuipt hij in de prenatal past hij nog wel. wel idd de shirtjes en broekjes van de zeeman vallen eigenlijk allemaal een maatje groter het blijft verwarrend
toen ik zwanger was van alyssa werd ik ook helemaal gek van die maten. we wisten dat ze klein zou zijn dus heb ik een stapel gemaakt met klein, iets groter en weer iets groter. gewoon de kleertjes op elkaar houden en dan vergelijken voor de maat. nu met daymian doe ik het weer zo, want ik snap nog steeds niks van de maten. als ik voor alyssa kleren ga kopen neem ik altijd een shirtje en een broek mee dat nog iets te groot is en dan houd ik in de winkel de kleren die ik leuk vind ervoor. liefs doris