Verschil in openheid met je man?

Discussion in 'De lounge' started by Lievertjelief, Sep 10, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Geen herkenning, wij zijn beide behoorlijk open opgegroeid. Wel nam mijn vader vanaf een bepaalde leeftijd bij ons wat meer "afstand", als in niet "onnodig" de badkamer in komen wanneer mijn zusje of ik stonden te douchen. Deuren van badkamer/toilet gingen eigenlijk nooit op slot en we liepen allemaal in de "blote kont" van de badkamer naar de slaapkamer. De meeste onderwerpen kwamen regelmatig over tafel.
    Mijn schoonmoeder nam zelfs de "vriendinnetjes" apart voor een gesprekje wanneer ze voor het eerst bleven slapen, oa over het gebruik van anticonceptie (mijn schoonzusjes variëren in leeftijd van 60 tot 47 :) )

Ik merk dat wij dit nu zelf ook wel zo doen. Kinderen lopen ook gewoon bij ons binnen wanneer op het toilet zitten of wanneer we douchen. Al ben ik ook liever even "alleen" tijdens de ongesteldheidstoiletbezoekjes :)
    Mijn vriend heeft vanaf een bepaalde leeftijd bij zijn oudste dochter wel meer afstand genomen, vergelijkbaar met wat mijn vader deed. Dus toch voorzichtiger zijn met "bloot", samen douchen etc.

Onze gezamenlijke dochters zijn nu 11 en 9 en zijn ook nog steeds heel vrij wat dat betreft. Ben benieuwd wanneer de deur van de badkamer op slot zal gaan :)

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Op zich wel herkenning... maar je hebt toch nog enorme gradaties in openheid. Bij mijn ouders vroeger was de badkamerdeur altijd open en ik werd uitgebreid voorgelicht door mijn moeder... maar toen ik op mijn 17e na 2 maanden verkering geen maagd meer was, was het huis alsnog te kleino_O

Terwijl bij mijn man thuis seks met vriendjes en vriendinnetjes echt geen probleem was en gewoon bespreekbaar aan de keukentafel. De eerste keer dat ik was moest ik meteen blijven slapen op het logeerbed wat in allerijl naast zijn bed geschoven werd. Aan die mate van openheid moet ik soms nog steeds wennen!

Share This Page