Hé meiden, Ik snap niks meer van m’n ovulatie testen.. Ik zit momenteel op cyclusdag 27 en heb m’n eisprong nog niet gehad. Ik heb vaker lange cyclussen dus dat verbaast me niks... maar ik dacht gisteren, ik test eens met 2 verschillende. Dit was dus gisteren, de ene is lichter dan de ander. En dit is de test van vanochtend... Hoe kan het zo verschillen van kleur? Ik weet dat ze allemaal negatief zijn.. Ze beginnen wel op te lopen dus ik gok dat m’n piek eraan komt. Maar de blauwe blijft toch een stuk lichter.
Het ene merk is gevoeliger dan het andere. Vrouwen die van nature meer lh aanmaken moeten een gewone test doen. Vrouwen die minder aanmaken kunnen een sensitive gebruiken. Als je veel lh aanmaakt standaard en dan sensitive gebruikt krijg je snel en veel (vals) positieve testen en wordt het moeilijk je echte piek te vinden. Deze testen hebben waarschijnlijk een verschillende gevoeligheid en uitslag.
Hierdoor ben ik dus overgestapt op de cb digitale testen. Bij mij kleuren de meeste testen pas ruim na aflooptijd heel donker. en het ene merk verschilt heel erg met het andere (gevoelig of niet gevoelig maakt niet perse uit bij mij) Dat is heel verwarrend en hierdoor heb ik een paar keer mijn ovu gemist. Ook al gehad dat mijn cb test positief was en zo’n streepjestest niet eens in de buurt van positief en toen was toch echt mijn ovulatie vlak daarna (want 12 dagen later ongesteld). De digitale zijn duur, maar als je een beetje weet wanneer je je ovu ongeveer kunt verwachten, hoef je niet zoveel testen per cyclus te gebruiken en dan valt t wel mee.
ik heb helaas een hele onregelmatige cyclus variërend tussen de 28 en 45 dagen. Hoeveel keer op een dag test je dan met de clearblue? En welk tijdstip?
Ik test 1x per dag, meestal tussen 14-15h. En je stopt zodra je je eerste smiley hebt. Je hoeft dus niet door te testen of er afloop is ofzo. Je zou ook kunnen testen met de streepjes testen en dan de check met cb als je twijfelt of denkt dat je er al bent. De cb geeft alleen een smiley op je piek.
Als ik je een tip mag geven: teststrips van 2besure! En dan pas bij oploop de clearblue erbij pakken ter controle. Cb is megaduur en vooral met een onregelmatige cyclus ben je zo klauwen met geld kwijt als je veel moet testen. Ik heb een hele korte LH piek dus moest ook enorm veel testen (4x per dag). Maar op deze manier gebruikte ik maar een paar cb testen per ronde. Je moet voor jezelf uitvogelen op welke manier jij het beste jouw piek kunt vinden. De ene kan dit met 1x per dag testen, maar als ik dat zou doen had ik mn piek altijd gemist. Dat is echt bij iedereen anders.