Verschil in symptomen bij 1e,2e,etc zwschap

Discussion in 'Eerste symptomen' started by XxPinkxX, May 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    1,643
    0
    0
    Meiden ik ben erg benieuwd of jullie symptomen bij verschillende zwangerschappen anders was. Voornamelijk het verschil tussen de eerste en tweede zwangerschap? Of voelde het precies hetzelfde? (en dan vnl voor nod)
    Ik hoop dat jullie je ervaring willen delen! Alvast bedankt!

2. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik ben nu 9 weken zwanger van mijn tweede en ik voel me precies hetzelfde. Ook voor nod. Andere borsten qua uiterlijk, pijnlijke borsten, heel moe, misselijk, weeïg, spugen en af en toe dagen dat ik wat af kokhals.

3. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,259
    1,165
    113
    4 x zwanger, 4 x anders...

1: pas na NOD menstruatiekrampen, moe en pijnlijke borsten
    2: dagen voor NOD misselijk, moe, emotioneel/huilerig en rommelende darmen, slapeloosheid
    3: 2-3 dgn voor NOD misselijk, rommelende darmen, zeer pijnlijke borsten en hoofdpijn
    4: 4 dgn voor NOD menstruatiekrampen, steken in liezen (banden?), moe en slapeloosheid

Ook de rest van zwangerschappen toch duidelijk verschillen, de ene veel maagzuur, de andere veel rug/bekkenpijn, de ene niet misselijk, de andere hyperemesis gravidarum ;)...
    Het was iedere keer een andere 'mix' van kwaaltjes.

4. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Bij de eerste had ik enorme blauwe aderen op mijn borsten. Bij de tweede veeeel minder. Bij de derde niet. Bij alledrie had ik een soort verliefd, gespannen, raar gevoel onderin mijn buik. Geen krampen van het ongesteld moeten worden, maar anders... Bij alledrie was ik de eerste weken ook gevloerd door moeiheid :)

5. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor nod weet ik eigenlijk niet meer van de eerste. Kan me vaag herrineren dat ik juist niet zo veel voelde :)

En bij nr 2 ook niet echt ergens last van, ja een gevoelige onderbuik en gewoon een gevoel, wist het zeker!

Bij nr 2 ben ik daarna een paar weken (2/3) smorgens misselijk geweest en verder is deze zwangerschap tot nu toe precies hetzelfde. Na het verdwijnen van de misselijkheid nergens meer last van.

6. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    1,643
    0
    0
    Dames bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik ben benieuwd of ik heb weer herken, een nieuwe zwschap.
    Bij de eerste werd ik 'smorgens misselijk van een hongergevoel. En vanaf eisprong pijnlijke borsten. Ben benieuwd of dat nu anders is na t borstvoeding geven van de eerste.

Maar nog meer ervaringen zijn van harte welkom!

7. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Eerste zwangerschap: migraine was als sneeuw voor de zon verdwenen! Ik voelde mij zelf beter dan normaal

Nu: al 2e dag migraine en ik voel me lamlendig

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de tweede zwangerschap heb ik de eerste periode vreselijk veel last van mn borsten/tepels gehad, mn vriend kon er niet aankomen. BH kon ik verdragen... maar was het ook mee gezegd.
    Ben bij alle drie de zwangerschappen niet misselijk oid geweest... maar bij de derde zwangerschap heb ik op testdag wel gehad, dat ik in het bedrijfsrestaurant vlak voor de lunch ineens beroerd was.... voor mij signaal om te testen... en het was inderdaad raak.

9. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

Oct 16, 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste een beetje misselijk in de ochtend en een beetje moe, obstipatie

Bij de tweede (nu 7/8 wk zwanger) heel erg moe, de hele dag door misselijk (niet overgeven), gevoelige borsten, rommelende darmen, buikpijn.

Dus veel meer klachten dan de eerste keer

10. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames

bij de eerste wist ik het pas met 9 weken (was nogal slordig met de pil:)) maar mijn enigste klacht wat ik toen had en daardoor erachter kwam dat ik zwanger was was een ontzettende verkrampte maag constant pijn

en nu bij de 2e wel gepland ;) een 6 dagen voor nod krampjes dacht ivm komende ongi die zijn gebleven tot 1 dag na nod wel heb ik al een week dat ik heel moe ben en duizelig (heb ook topic aan gemaakt) maar verder (nog) geen klachten

groetjes

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    8x zwanger geweest.. Toch wel wat verschil in symptomen, al heb ik er nooit een test voor nodig gehad om te weten dat ik zwanger was.
    Pijnlijke borsten, ongi-gevoel/rugpijn, misselijkheid, verandering in smaak. Alles voor of rond nod.
    En bij iedere zwangerschap werd misselijkheid erger in de loop van de eerste maanden. Laatste drie zs echt wekenlang boven de pot en/of gevloerd van misselijkheid.

12. chantal6790

chantal6790 Actief lid

May 13, 2013
    368
    10
    18
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik in het begin niet echt kwaaltjes. met vlagen misselijk. Voor de NOD had ik helemaal geen klachten alleen het gevoel. een gevoel ik weet niet hoe maar ik wist ik zwanger was ik voelde het raak was

Nu 5.5 week van de 2de. heb last van mijn darmen, rommelt en het doet. hele rare stoelgang (normaal 1x per dag nu wel 5x), heel erg veel honger. rare vlinders/zenuwachtiggevoel in mijn onderbuik, en savonds misselijk. slecht slapen dus eigelijk valt het allemaal wel mee.

Het enigste wat erg vervelend is en ik weet niet of het bij de zwangerschap hoort. maar het ene moment zweet ik me helemaal de peentjes gaan alle ramen open en deuren. maar een uur later gaat alles weer dicht en de kachel voor 4 uur op 21 want dan heb ik het zoooo koud
    das well echt vervelen

13. pixel27

pixel27 Actief lid

Mar 30, 2013
    313
    0
    0
    3x anders. Eerste kindje beetje misselijk in het begin, tweede kindje niks nada noppes en nu? Nu alleen maar misselijk, spugen en vermoeid...

14. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    2,363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Zwangerschap van me zoontje helemaal nergens last van.. voelde me op en top alleen op t einde erg moe en slecht slapen..

Nu ben ik ontzettend misselijk met vlagen en veel last van maagzuur en nu al moe en futloos..

Dus nu al totaal verschillend..

Share This Page