verschil in tandjes en oorontsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moesje78, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Britt is al een kleine week huilerig 's nachts....overdag gaat het goed, maar 's nachts een aantal keren wakker en dan echt omdat ik kan horen dat ze pijn heeft.
    Nu graait ze regelmatig naar de oren (beide). En ze heeft geen koorts.
    Wij denken dat ze een kiesje krijgt.....maar op de créche dachten ze vandaag dat ze last van (beide) oren had.
    Een week of 5 geleden heeft ze ook oorontsteking gehad en toen zei de dokter mij dat als ze geen koorts heeft ze er niets (geen AB) voor geven.
    Dus dokter ben ik nog niet geweest. Overdag is overigens vrij vrolijk.

Hoe weet ik wat het is? Ze laat zich niet in de mond kijken of voelen.
    Ik kan ook gewoon aan haar oren zitten. We geven nu af en toe een zetpilletje 's nachts en van die homeopatische druppels van VSM voor tandjes en oorpijn. Matrasje is ook bij hoofdeinde iets opgehoogd.
    Iemand tips? Hoe weet je of het kiespijn of oorpijn is?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Klinkt als een kiesje krijgen! Idd als er een oorontsteking is gaat dit meestal gepaard met verhoging/koorts. Misschien eens Dentinox proberen. Dit verdoofd het tandvlees en helpt bij ons beter dan de Chamodent van vsm. Succes!

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    bij oorpijn zie je dat je kindje echt pijn heeft! en gaat minder drinken en eten en slecht slapen enz..

4. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Ik heb gehoord dat als kindjes tanden/kiezen krijgen ze ook last van de oortjes kunnen krijgen.
    Wat schijnt te helpen is het hoofdeind of het matrasje ong. 4 cm te verhogen.

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hier ook net een kiesje door, ook alleen snachts jengelen, overdag had hij het waarschijnlijk te druk met anderen dingen om er bij na te denken. heeft hier 2 gebroken nachten gekost, en toen was het leed geleden. wij hebben ook gewoon chamodent van vsm gegeven, dat werkt tot nu toe uitstekend, en een koude bijtring

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik zou voor de zekerheid toch maar naar de HA gaan en naar de oortjes laten kijken. Sem heeft vaker een oorontsteking en hij heeft nooit koorts, dus dat zegt niks. Als dat uitgesloten is, dan weet je zeker dat het de tandjes zijn.

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik heb ook ergens gelezen dat als ze oorpijn hebben dat ze dan niet willen liggen, omdat er dan druk op staat en dat pijn doet. omdat ze niet in het mondje mag gok ik op een kies, maar inderdaad, als je het niet vertrouwd even langs de HA

8. Sijke

Sijke Bekend lid

huisarts heeft het zo gezien, zou voor de zekerheid toch even laten kijken. Hier ook een oorgrijpertje, maar dat komt in zijn geval nu door de tandjes weet ik doordat de arts even in de oren heeft gekeken.

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    het is nu weer over.....we hebben onze nachtrust weer terug.
    Dus denk toch dat het een kiesje is geweest.

Bedankt meiden!

10. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    je kunt ook bij de drogist DENTINOX halen.
    Dat helpt veel beter als vsm druppeltjes.
    Ik heb het bij mezelf op mijn tandvlees gedaan om even voor te testen en het gaat dan een beetje tintelen en het verdooft een beetje.
    Bij mijn dochtertje hielp dit veel beter als vsm!
    Succes ermee! :p

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Hier ook oorontsteking zonder koorts dus krijgt ze geen AB. Ik merkte omdat ze vaak huilden, niet wilde liggen en vaak aan haar oortje zat. Ik voelde/zag geen tandje doorkomen.

Deel Deze Pagina