Verschil in temp meting?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door CherryBelly, 26 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hoi dames even een vraagje.
    Ik temperatuur elke ochtend (vaginaal) voordat ik opsta netjes op hetzelfde tijdstip (wekker) en zonder me al teveel te bewegen. Vanmorgen was mijn temp ineens een stuk hoger (36.59 in plaats van gemiddeld 36.42) en aangezien ik mijn ei nog niet zo vroeg verwacht vond ik het vreemd en heb nogmaals gemeten. Ik lag nog steeds op bed op dezelfde manier. Toen kwam er 36.45 uit. Zat maar een paar minuten tussen de metingen. :(

Als ik m'n eerste temp aanhou zou ik volgens FF mijn ovulatie al gehad hebben. Bij de tweede temperatuur niet. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ben nu al benieuwd wat m'n thermometer morgen aangeeft. ;)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    1 stijging van 0,17 is nog geen eisprong ;)

Ik zou dus de eerste temp invullen met notitie.

3. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Wat gek dat ff dan toch een rood kruis plaatst als ik die eerste ingeef. Moet er wel bij zeggen dat ik af en toe een lagere temp heb gehad.
    Mijn vorige temp kaartjes schommelde het altijd tussen 36.3 en 36.43.

Ben ook niet meteen aan het begin van mijn cyclus begonnen. Op dit kaartje heb ik 36.45 ingevuld.
    Ik zelf vind ik niet dat mijn ei is geweest dus om misverstanden te voorkomen heb ik maar 36.45 ingevuld. Anders staat er voor niets een rood kruis.

Het ging mij eigenlijk meer om zo'n groot verschil in temperatuur een paar minuten achter elkaar.

Ik ga gewoon vrolijk verder met tempen hihihi.
    We gaan t zien. ;)

Dank je voor je reactie! X

Bijgevoegde bestanden:

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik zou toch het advies van RoGiJuLi overnemen. Als je temp morgen weer "normaal" is dan verdwijnt het kruis hoogstwaarschijnlijk weer. Als je temp morgen en de dagen daarna inderdaad weer hoger (wel meer dan 0,17 verschil) is dan had je misschien toch je ei en is de werkelijk gemeten temperatuur dus wel relevant.

Is het voor jou gelet op eerdere cyclussen raar om een ei rond cd 18 te hebben?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.019
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Dan zet ff je kruis zeker op dag 15?
    Als je vandaag die hogere invult en hij morgen weer laag zal het kruis ook weer verdwijnen ;)

Dat verschil in een paar minuten kan ik niet verklaren, want vaak is dan he temp hoger en niet lager.
    Weet je zeker dat het 36.59 was en geen 36.39 . De 3 en 5 lijken wel wat op elkaar ;)
    En 36.39 klinkt mij meer logisch in de oren met dan een stijging naar 36.45 een paar minuten daarna

6. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hahaha ik heb nog geen bril nodig gelukkig. Nee ik heb het echt gezien. Kan natuurlijk gewoon aan m'n thermometer liggen maar lijkt me sterk. Ik heb een notitie gemaakt in ff met beide temperaturen en het even gelaten zoals het nu is. Ben benieuwd naar derest van de week.

Mijn cyclus is het afgelopen jaar precies 32 dagen geweest. Kan de klok er gelijk op zetten. Mijn LF is altijd 12 dagen geweest ook voor de voorgaande zwangerschappen. Ik verwacht mijn ei vrijdag.
    Maar zal je net zien dat deze keer mijn cyclus anders is als normaal. :De
    Gelukkig hou ik ook andere symptomen bij (vruchtbaar slijm, stand bmm etc)

Thanks dames.

7. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Oh en inderdaad FF zet t kruis op dag 15.

Deel Deze Pagina