Heb even raad nodig van jullie meiden... Op vriijdagavond 16 september had ik een positieve ovutest, helaas kon ik dus niet verder kijken of ze nog donkerder werden.. Dit was op cyclusdag 15 en heb een gemiddelde cyclus van 29 dagen. Gisteren een bloedtest laten doen is negatief. Wanneer zou ik dan m'n eisprong gehad hebben? Vandaag NOD nog niks gezien, temperatuur is nog steeds hoog... Is het normaal dat ik 2 dagen voor NOD een negatieve bloedtest heb?
Helaas kan dat. Een bloedtest kan veel eerder aantonen of je zwanger bent dan een urinetest. Maar wat voor een bloedtest heb je trouwens gehad dan? Om te kijken of je een goede eisprong gehad hebt of voor zwangerschap? Een eisprong hebben betekent niet automatisch dat je dan wel zwanger moet zijn. Helaas. Je moet mazzel hebben dat het eitje bevrucht wordt en zich vervolgens ook nog innestelt. Twee streepjes die niet minstens even donker zijn op een ovulatietest = een negatieve ovulatietest. Een vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een lichter tweede streepje op kan reageren. Vandaar dus dat een ovulatietest pas positief is als beide streepjes minstens even donker zijn.
Was al 6 dagen aan het testen, de lijntjes bleven licht, die vrijdagochtend een ovulatietest gedaan, streepje was nog steeds opvallend lichter, die avond nog een test gedaan en die was opvallend donkerder dan die van de laatste 6 dagen, even donker dan de teststreep. Bloedtest om te kijken of ik zwanger ben, want moet bepaalde medicatie nemen..
18 sept je eisprong dus. Je bent dus al vanaf 6 dpo aan het testen? Met welk merk en heb je foto's?? Vandaag 12 dpo en dus een negatieve bloedtest is 100% niet zwanger. Ik vermoed dat de streepjes vals waren. Je nod zal over ca. 2 dagen zijn (gemiddeld op 14 dpo). Hopelijk volgende cylcus wel zwanger.