Hallo! Wij geven onze zoon deels H.A. voeding van Nutrilon, omdat we borstvoeding met flesvoeding mengen en omdat ik het idee had dat Nutrilon en Friso de betere merken zijn. Nu hoorde ik onlangs dat het eigenlijk niet uitmaakt of je Friso, Nutrilon of bijvoorbeeld het eigen merk van Kruidvat gebruikt. Weet jij of het inderdaad niet uitmaakt welke voeding je gebruikt? Wanneer we alle voedingen volledig hebben opgebouwd naar flesvoeding heeft het dan nog nut om Hypo Allergene voeding te gebruiken of kunnen we dan overstappen op de Standaard voeding? Alvast bedankt voor je antwoord! Groetjes Petra
Hoi Petra, De hypo allergene voeding is belangrijk wanneer er in jullie gezin allergieën voorkomen. Het advies is dan om de voeding in ieder geval de eerste 6 maanden te geven. Komen er geen allergieën voor, dan kun je ook overgaan op Standaard voeding. Alle merken flesvoeding in Nederland voldoen aan strenge eisen. Ieder merk heeft wel zijn eigen ingredienten. De grotere merken doen ook zelf onderzoeken om de voeding zo optimaal mogelijk te laten aansluiten bij borstvoeding. Groetjes Eveline
Hoi Eveline, Dus jou advies zou dan zijn om toch de grotere merken te blijven gebruiken? (ik vind het belangrijk dat onze zoon goede voeding binnenkrijgt) In onze familie komen niet echt allergieën voor, ik heb een lichte vorm van hooikoorts maar dat was het. In dat geval zou ik dan, als ik stop met borstvoeding, kunnen overgaan op Standaard toch of zou ik beter HA kunnen blijven gebruiken tot 6mnd? Bedankt voor je antwoord trouwens! Groetjes Petra
Hoi Petra, Dat is een heel persoonlijke keus en ook afhankelijk waar je kindje het goed op doet. Het is belangrijk dat er in jullie gezin zelf (jij, je partner, evt. broertjes/zusjes van Finn) geen allergieen voorkomen. Als je zelf hooikoorts hebt, is er allergische aanleg in je gezin aanwezig. Dan zou ik je adviseren om de eerste 6 maanden te kiezen voor borstvoeding of een hypo-allergene flesvoeding. Groetjes Linda
Hoi Linda, Bedankt voor je advies! Dan geven we hem de h.a flesvoeding gewoon tot 6 maanden! Nogmaals bedankt! Groetjes Petra