Zwangerschap 1: heeeeel erg moe de hele zwangerschap lang, ik kon bij wijze van op straat gaan liggen en in slaap vallen. Van week 7 t/m week 11 vooral ‘s avonds misselijk, 2 keer overgegeven. Ik was heel hormonaal, om alles huilen en extreme nesteldrang al vanaf heel vroeg. Ook heel gevoelig voor geurtjes de hele zwangerschap en snel huilen. Zwangerschap 2: bijna geen last van moeheid gehad. Misselijk van week 7 t/m week 12, de hele dag beroerd maar niet overgegeven. Geuren waren alleen koffie en parfum lastig, verder viel het erg mee. Wel weer sneller emotioneel en heel gevoelig voor nare nieuwsberichten. Ik heb deze twee zwangerschappen als vrij verschillend ervaren, maar toch echt twee jongens. Zwangerschap 3: tot nu weinig last van moeheid gehad. Misselijkheid vanaf week 6 en is nog steeds niet helemaal over. Ook best vaak overgegeven, zowel ‘s ochtends, ‘s middags als ‘s avonds. Nu met vlagen nog misselijk, maar niet meer overgeven gelukkig. Nu juist niet huilerig, maar wel kort lontje en sneller geïrriteerd. Qua geuren kan ik slecht tegen broodlucht (heel raar, I know) en ook parfum is weer slecht uit te houden. Koffie hangt er vanaf, gaat soms goed en soms niet. En ik heb deze zwangerschap ineens heel veel zin in vlees en vet eten. Ik weet nog niet wat het wordt, ben benieuwd! Qua misselijkheid die erger is zegt iedereen dat het een meisje wordt, de tijd zal het uitwijzen....
Wat leuk om al die verschillen te lezen en t zegt dus vaak niets over het geslacht blijkbaar!! Zwangerschap dochter was ik een stuk misselijker als nu. Nu valt t best mee. Wel ben ik deze zwangerschap meer vermoeid, maar weet niet goed meer of ik bij dochter ook zó moe was als nu..
Bij mij zeiden ze dat ook ja van de misselijkheid. Klopte wel in mijn geval. Bij de jongens veel vermoeider en deze keer veel misselijker.
Hier weinig verschil. Bij de meiden weinig klachten. En nu zwanger van een jongen maar ook weinig klachten. Bij alle 3 een klein beetje misselijk geweest maar niet hoeven overgeven. Bij alle 3 heel erg moe. Bij deze wel langer moe geweest, maar dat is denk ik niet gek aangezien er nog 2 rondlopen.
Hier de eerste zwangerschap een tweeling (jongens) heel veel moe maar verder nergens last van. Tweede zwangerschap heel erg misselijk geweest eerste weken zelfs medicijnen voor gehad. Maar jawel ook een jongen dus volgens mij zegt het echt niks Nu zwanger van nr4 en nergens last van op de vermoeidheid na over 4 weken de 20 weken echo dus nog even afwachten hihi
Ik kan er nog niet veel van het geslacht zeggen natuurlijk maar deze zwangerschap is totaal anders dan die van mijn zoontje. Ik heb veel meer kwaaltjes. Zoals de hele dag door misselijk. Ik ben ook erg benieuwd, haha.
Eerste (meisje) tot 15 weken misselijk + overgeven. Slechte huid, haaruitval. Zin in zoet eten. Veel maagzuur de laatste weken. Tweede (jongen) even misselijk in de eerste weken. Grotere buik/meer rugpijn. Betere huid en geen haaruitval. Zin in zout eten. Maagzuur begint nu ook weer helaas.
Twee jongens en een meisje hier en vrijwel identieke zwangerschappen gehad: 3 keer van begin tot einde misselijk met dagelijks overgeven, veel maagzuur en dodelijk vermoeid.
Hier twee identieke zwangerschappen, vorige keer meisje en nu jongetje (of de echo is fout we zullen het over een paar weken weten)
Eerste zwangerschap: volgens het boekje en tot 39 weken in de sportschool. Niet misselijk geweest. Tweede zwangerschap kotsmisselijk tot 16 weken en, heel moe steeds en bij 32 weken was ik er fysiek wel klaar mee. Slapeloosheid, restless legs etc.. (Overigens alsnog prima zwangerschappen hoor niks te klagen behalve dat ze beide achterbleven op groei en ukkies waren dus altijd groei echo’s) Beide jongetjes!! Eerste 3200 gram maar altijd een jochie op de -2 geweest en nu nog steeds klein. Jongste 3000 gram en heel gemiddeld. Beide bij 40’weken bevallen na snelle bevallingen.
Ik heb dan 2 jongens, maar beide zwangerschappen waren zo verschillend.. bij de 2e zwangerschap gokte de meeste op een meid vanwege alle kwaaltjes die ik had (bij de 1e nergens last van ) ik geloof niet dat het verschilt tussen een jongen of meisje. Het verschilt gewoon echt per zwangerschap.
Eerste zwangerschap vooral heel moe, verder alles helemaal prima, voelde me echt heerlijk. Tweede zwangerschap vanaf week 5 kotsmisselijk, was er zo ziek van, en toen de misselijkheid eindelijk goed onder controle was, kreeg ik ernstige zwangerschapscholestase. Twee meisjes
Wij hebben al een meisje en krijgen nu een jongen. De kwaaltjes zijn bij deze zwangerschap vergelijkbaar als bij de eerste, maar wat wel totaal anders is en wat ik zelf ook erg opvallend vond, is dat ik bik deze zwangerschap zo'n behoefte heb aan zoetigheid. Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik juist trek in zure dingen en wat meer hartig
Mijn 8 zwangerschappen waren gelijk wat kwaaltjes betreft en heb beide geslachten gekregen dus bij mij zegt het verloop van de zs niets over het geslacht. Leuk dat je nu een meisje verwacht!!
Hier een compleet andere zwangerschap, maar ondanks niet het idee dat het een meisje is. Leuk dat jullie een dochter verwachten!