Ik heb een beetje een discussie met mijn gynacoloog Ik heb inmiddels zoveel pijn dat ik 1 nacht per week in het ziekenhuis slaap met pijnstillers enz.... Als ik thuis slaap dan slaap ik hooguit 2a3 uur per nacht en verga verder de nacht en dag van de pijn... Nu heb ik gevraagd of ik met 37 weken ingeleid kan worden... Maar ze wil liever niet voor 39 weken inleiden... Nu kijkt ze per week hoe het gaat en wil ze nadenken over 38 weken.. Maar heb zoiets van met 37 wekenlang je ook thuis bevallen en is het kindje zeg maar "klaar" Zou het dan zoveel uitmaken? Ik en mijn vriend hebben zoiets van..hebben wij ook nog wat te zeggen? Het is mijn lichaam en heb inmiddels al 3 weken pijn en nu sinds 1,5 week echt gemeen pijn.. Ik zie mezelf echt niet tot 39 weken zo doorlopen... Ik kan niet zitten of liggen zonder pijn...alleen lopen... Dat is toch ook geen doen? Mensen ervaringen??
Het klinkt misschien heel onaardig.. maar zolang alles goed is met de kleine gaan ze je niet inleiden al verga je van de pijn. Hier bijna 40 weken.. kan me niet omdraaien door bi veel last van voorww en t enige wat er word gezegd is het is ongemak voor de moeder inleiden kan namelijk heel veel complicaties veroorzake en is vaak vele malen zwaarder dan wanneer eenbevalling zelf op gang komt. Ik loop ook onder controle in het ziekenhuis en dat smoesje we bekijken het van week tot week... jaa die heb ik ook gehoord. Sterkte ermee!
Met 37 weken thuis geborene zijn wel klaar voor de wereld. Met 37 weken ingeleide bevallingen hebben vaak randpremature problemen: couveuse zorg, niet op temp houden, niet goed eten, te veel bilirubine, te diepe slaap, vergeten adem halen etc... Over het algemeen wachten ze liever tot 39 weken bij een eerste en 38 weken bij een volgende. Daarbij moet je ook wel inleidbaar zijn, 2cm ontsluiting en genoeg verweking. Vaak is dat bij een eerste kindje nog niet. Als ze dan gaan primen kan het een heel lang en zwaar traject worden waarbij de kansen op complicaties nog veel groter zijn!
Hahaha is niet onaardig hoor Maar ja...ik zou willen dromen dat het vanaf 36 weken was.... Kleintje doet het prima,al is mijn buik wat te klein voor zijn grote waardoor dus mijn ribben uit elkaar getrokken worden,en dus helse pijnen geeft...helemaal als hij beweegd... Wil ook het liefst dat het zelf op gang komt...en duim ook dat dat met 37 weken gaat gebeuren...maar wil ook aan mezelf denken hoe lullig dat misschien ook klinkt... Kreeg met 31 weken al te horen dat mijn buik net zo vol zat als een zwangere van 37 weken... Hij staat zo straks van de spanning dat de verloskundige de ligging van de baby niet eens kan voelen...
De tijd van 32 weken naar 37 weken gaat bizar langzaam, maar vanaf 37 weken gaat de tijd sneller! Ik slaap ook amper 3 tot 5 uur op een nacht en heb overdag 3 kleine kindjes rondlopen. Ik kan geen kant uit met mn bekken en ichsias, mijn buik en heb daarbij een gekneusde rib. Gelukkig geen gebroken rib want ik zou niet weten hoe ik daarmee zou moeten bevallen! Ik sta op en ga naar bed met vreselijke maagzuur en lig daar snachts ook wakker van net zoals van mijn bekken in ichsias. Van mij mocht hij ook met 36 weken komen hoor, als hij er klaar voor is. Er is zelfs spraken geweest dat ik ingeleid zou worden met 36 weken want de groei stagneerde. Uitiendelijk heeft hij een kleine inhaalslag gemaakt en wordt ik vrijdag ingeleid, bij precies 38 weken vanwege de groeiachterstand en vanwege mijn lichamelijke problemen.
Heel lullig maar jij en je vriend hebben weinig te zeggen wat betreft inleiden. De artsen kijken naar de gezondheid van je baby, zodra jij bevallen bent zijn een groot deel van je klachten verdwenen maar de risico's die jouw kindje loopt zijn veel groter! Met 37 weken inleiden zou ik persoonlijk ook niet willen. Als je 2 weken langer wacht is de start voor je kindje al zoveel beter!
Ik zou daarmee geen risico willen.lopen dat mijn kind er niet klaar voor is. Hier is met de eerste een ontsteking in het heup gewricht. Vanaf 28 weken zat ik op 8 paracetamol per dag. Met 41 was ik.inleidbaar en ik heb zo'n spijt gehad kind heeft echt opstartproblemen gehad omdat het niet klaar was in de buik. Deze keer gaan weet 37 weken kijken voor inleiding niet om mij maar om het feit dat ik tever van het ziekenhuis af woon
Ik heb sinds week 18 al 24/7 veel pijn. Ik kan niet liggen of lopen. Alleen zitten. Ook slapen is dus een drama. Ik krijg een geplande keizersnede, maar pas bij 39 weken, niet eerder. Dit heeft o.a. te maken met het rijpen van de longetjes. Ze kijken naar de gezondheid van het kind, niet echt naar de moeder.
Ik snap dat ze naar het kind kijken en terecht!! Maar vind wel dat ze ook naar de situatie van de moeder moeten kijken.. Mij lijkt dit ook niet goed voor het kind.... Paracetamol helpt helaas niet...dus in dat opzicht blij dat ik 1x in de week pijnstilling in het ziekenhuis krijg... Ik ga mijn best doen de 38 weken positief te halen maar 39 zie ik echt niet zitten... Tja zijn 7 dagen extra maar 7 dagen niet slapen en 24 pijn breekt op.... Ik ben heel wat pijn gewend omdat ik chronisch ziek ben...maar het breekt je op als je niet kan uitrusten... Zou zo blij zijn als ik gewoon even kon zitten of liggen dat de pijn ook al wat het maar minder zou zijn... Alleen staan en lopen is fijn...maar als je niet slaapt is dat ook niet haalbaar...ook al slaap je wel kan je nig niet steeds staan Voel me echt een zeur maar de pijn breekt gewoon zo op nu
Het "probleem" is dat als ze je met 37 weken in gaan leiden, zou het zomaar ook nog een week kunnen duren voordat je überhaupt bevalt. Puur omdat je lichaam er met 37 weken meestal nog niet klaar voor is. Maar dat kan ook met 40 weken het geval zijn hoor. Mijn gyn zei dat bij mijn vorige zwangerschap dat ze daarom het liefst zolang wachten. Maar je hebt echt wel inspraak hoor over het inleiden, niet precies wanneer maar jij bent wel degene die aan moet geven tot hoever je kan gaan. S6!
Maar inleiding betekend niet dat je diezelfde dag bevalt hier duurde mijn inleiding 5 dagen. Met 1 dag rust tussen door. En hoe vroeger ze gaan inleiden des te kleiner de kans aanslagen. En groter de kans op complicaties en keizersnee. En dan heb je nog eens 6 weken herstel nodig
Precies dit ja. Als er een week lang in het ziekenhuis aan je lijf gerommeld moet worden om die baby er uit te 'pesten' dan wordt jouw pijn er ook niet minder op vrees ik. Straks heb je een nog zwaardere week dan je nu al zou hebben en dan moet je daadwerkelijke bevalling nog beginnen! De laatste loodjes wegen absoluut het zwaarst, maar in gaan leiden voordat je lichaam er aan toe is moet je ook niet onderschatten. Sterkte ermee! Ik hoop dat je het nog vol kunt houden tot je kleintje zich aandient.
Ik snap je probleem..ik mocht al niet meer werken vanaf week 16 van me zwangerschap.. maar ik bedoel het is nu echt onthoudbaar vanaf week 36 dat k zo slecht slaap en me zo slecht voel dat k m af vraag hoe ik ooit die bevalling door moet staan. Maar toch is uit het oog punt van een verloskundige /gynaecoloog gezondheid van de kleine het belangrijkst. En proberen ze het zo lang mogelijk te rekken. Ik zag t ook niet meer zitten maar wat me op de been houdt is dat ik haar binnen nu en 3 weken in mn armen houd en als ik daaraan denk is het me allemaal waard.
Ik heb de statistieken op CBS er wel eens op nageslagen. Kinderen die met 37 weken geboren worden, hebben een duidelijk grotere kans om te overlijden dan kinderen die met 39 weken geboren worden. (iets van 8 op de 1000 bij 37 weken, en minder dan 2 op de 1000 bij 39 weken). En dat zijn alleen maar de overlijdens. De kans op mildere problemen is veel groter. Ik ben het dus eens met je gynaecoloog, dat inleiden het liefst bij 39 weken gebeurt, en alleen bij absolute noodzaak voor de 38 weken. Zó veel maakt het uit.
Nou ik ben vandaag naar de verlos geweest, al vanaf vrijdag continu harde buiken. Bij toucheren kwam ze er achter dat ik al een cm ontsluiting heb. Strippen lukte niet ivm te ver ingedaald hoofdje. Nu morgen naar het ZKH voor gesprek over evt inleiden. Ze wil niet dat ik nog een week doorloop met continu harde buiken. Ze zei toen ik weg ging, nou je bent zo wie zo volgende week mama! Gewoon aangeven dat je er klaar mee bent!
Een gewaagde uitspraak van je vk. Want als je gyn je niet wil inleiden kan de vk hoog en laag springen maar dan gebeurt het gewoon niet. Een vk heeft dan niets te zeggen
Inderdaad. De vk bepaalt niet of er ingeleid gaat worden. Harde buiken op zichzelf lijken mij daar ook geen reden voor om dat zo vroeg al te doen. Ze kunnen vervelend zijn (erg vervelend), maar ze leveren toch geen gevaar op voor moeder of kind? Maar goed, die vk zegt dat niet voor niks dat ze je er niet mee wil laten doorlopen. Ben wel benieuwd waarom dan niet...
Ik kan je nu alvast vertellen dat inleiden met 37 weken fijn lijkt maar tot nu toe is het verschrikkelijk voor mij... Gisteren 37 weken al 6x pilletjes gehad en er gebeurd helemaal niets... Beetje harde buiken waar baby's hartslag slecht op reageerde lig nu al 2 uur aan de ctg en ze gaan nu overleggen wat ze gaan doen... Mijn meisje is er echt nog niet klaar voor om te komen maar moet wel komen ivm choleseaste... Je denkt een bepaalde zekerheid te hebben omdat je weet dat je met 37 weken wordt ingeleid (wij hoorden het pas 5 dagen van tevoren overigens) maar doe mij maar weer gewoon wachten op de natuurlijke bevalling... Wat een onzekerheid zeg...
Helemaal met je eens edelweiss. Mn vk zei geen enkele gynaecoloog gaat je inleiden tenzij er een gevaar is voor de kleine. Wat mij lijkt van harde buiken niet komt, want dat is niet gevaarlijk voor de kleine tenzij het voor de 37 weken is omdat er dan ww kunnen optreden en ach ik denk dat iedere zwangere er op haar manier op een bepaald moment klaar mee zijn