Hallo iedereen, Heeft er iemand een idee wat het grote verschil is tussen de Joolz Day en Joolz Geo-kinderwagen? Bedankt!
Ja, maar je hebt blijkbaar ook een Joolz Geo Mono, geschikt voor één kindje. Zie onderaan deze site: JOOLZ GEO | Joolz Ik vraag me dan af wat tussen dat mono-model en de day het verschil is, iemand?
Die Geo ziet er toch gewoon héélemaal anders uit dan de Day! Die heeft een grote mand onderaan (op de plek waar het tweede stoeltje kan) Ik vind hem er niet zo mooi uitzien..vind de Day veel mooier.
Bij de Geo is het mogelijk om een tweede zitje erop te zetten om er een duowagen van te maken, bij de Day kan dat niet.
Heel duidelijk verschil lijkt me! Op de plaats van de mega mand van de geo kan een wagenbak of zitje geplaatst worden.
Ik zag hem laatst rijden, vind hem erg mooi en een luxe uitstraling hebben. Het plaatje doet hem niet goed recht. In het echt is hij vele male mooier!
Ik heb de day, toen was de geo er nog niet. Ik vind de day mooier, maar wat had ik het achteraf handig gevonden als ik voor een redelijk klein bedrag van mijn wagen een duowagen kon maken.
Had me ook wel handig geleken als ik een duo wagen kon maken van mijn joolz day. Alleen ik vind het er niet uit zien zo'n bak er onder. Ik moet nu denk ik ook een duo wagen aan gaan schaffen, maar vind het echt jammer dat de joolz geen duo wagen van 2 zitjes naast elkaar heeft. Ben echt dol op m'n joolz, dus vind het heel erg jammer. Maar verwacht niet dat mn dochter al heel goed loopt als de 2e geboren word.
Ik had zeker de Geo genomen vorig jaar als die er toen zou zijn. Super tevreden over mijn Joolz, maar ik betwijfel of Dochterlief tegen de tijd dat baby 2 komt al goed lange afstanden mee kan lopen. Dus ik denk dat ik voor een jaar een duowagen ga kopen en de Joolz ernaast gebruik. De Joolz nu verkopen vind ik echt zonde, krijgt er zo weinig voor terug.
Wij gaan de geo aanschaffen als duowagen. Ik vind het echt een mooie en veelzijdige wagen! Als ik nog geen kindje had, zou ik de geo mono aanschaffen en bij een tweede kindje de uitbreidingsset erbij kopen!
Ik heb er naar geïnformeerd, maar zijn toch voor de gewone joolz gegaan. Het leek ons ook super om de wagen uit te kunnen breiden. Maar zowel in het wiegje als in de buggyzit kunnen de kinderen veel korter zitten, ze groeien er eerder uit. En dan is het maar de vraag of je er lang plezier van hebt. Het prijsverschil tussen een nieuwe geo en 2e hands day was best fors. Als wij 2 kindjes kort op elkaar krijgen dan zouden wij eerder voor de bugaboo donkey gaan, maar dat zien we dan wel.
Wij houden nu ook onze Joolz en hebben straks tijdelijk de bugaboo donkey ernaast omdat zoonlief nu pas z'n eerste stapjes zet. Maar vaak is een duowagen tijdelijk, dus tegen de tijd dat het kleinste kindje uit t onderste zitje is gegroeid loopt de oudste wel goed genoeg. Dan maakt t niet zo uit dat t onderste zitje wat kraper is. De zitjes van de donkey zijn trouwens ook smal. Ik had t kunnen ombouwen van m'n wagen wel fijn gevonden als dat mogelijk was. Jammer dat joolz dat niet voor de day heeft ontworpen.
Dus als ik effe samenvat - Het is zeker aan te bevelen een duo-wandelwagen aan te schaffen als je graag op "korte" tijd 2 kindjes zou willen? Of kan je dat dan toch anders oplossen? - Joolz Geo is dan goeie keuze maar de kindjes hebben elk wel minder plaats in hun bak dan dat je voor een day-model zou gaan en ze groeien er dus sneller uit? Dat lijkt me dan wel weer een nadeel. Ervaringen iemand? - Zijn de wielen van de Joolz Geo identiek aan deze van de Day? M.a.w., is er verschil in "robuustheid" of zijn ze klak dezelfde?
Hier ervaring met twee kindjes kort op elkaar, en ondanks dat beide kindjes al goed kunnen lopen gebruik ik nog regelmatig mijn duo omdat dit nou eenmaal praktisch is bij het winkelen (achter een kind aan rennen is al vermoeiend, laat staan twee.. hi..hi...)
Joolz is trouwens echt een supermerk, goede kwaliteit en superservice!!!! Echt zo zonde dat de duo pas nu uit is gekomen en dat ze niet voor naast elkaar hebben gekozen!