Nachtopvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door snoezelke, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik ben kinderverzorgster en hoogstwaarschijnlijk moet ik eind deze maand terug aan het werk. Mijn moeder (die met onthaalouders werkt) zei dat er ook een mogelijkheid is om als nacht-onthaalouder te werken. Kindjes 's nachts opvangen dus... mijn vraag naar jullie toe:

Zouden jullie jullie kindjes 's nachts naar een onthaalouder brengen indien jullie in ploegen werken (en dus 's nachts ook)?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

is daar veel vraag naar? In al die jaren dat ik gastouder ben ooit 2 loge`s gehad waarvan de moeder alleenstaand was. Anders lossen ze het vrijwel altijd op met paps. En een keertje wordt al gauw opgelost met een opa of oma/tante etc.

3. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    België
    Wel dat is de vraag van mij uit of daar vraag naar is. Ik kreeg op een andere site de mededeling dat vrouwen in Nederland sneller halftijds gaan werken of thuismoeder worden dan hier in België. Hier in de buurt zijn heel wat grote bedrijven. Deze vraag was puur om eens te pijlen maar blijkbaar krijg ik hier amper reactie wat wel jammer is.

4. adi

adi Niet meer actief

Misschien kun je dat beter in je omgeving peilen. Op scholen, kinderopvang, andere gast ouders enz. Dan richt je je ook direct op jouw doelgroep.

Ik denk dat daar in Nederland weinig vraag naar is.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Het zou voor ons toenertijd best een uitkomst geweest zijn. Mijn man en ik werkten allebei onregelmatig en ook allebei met nachtdiensten. Of dat ik de nacht had en dat hij de volgende dag vroeg moest. Hij om 6.30 beginnen en ik pas om 9 uur vrij. KDV pas om 7 uur beschikbaar, dus niet echt handig. Opa en oma pasten dan wel eens op, maar ik heb menig dienst geruild om hier onderuit te kunnen komen. Erg lastig plannen soms. En nu met drie vind ik het geen optie eigenlijk om het op die manier te doen (maar dat heeft meerdere redenen).

In nl zijn wel opvangcentra die ook 's nachts opvang bieden, maar niet bij ons. Gastouders die de tijden aanhouden van een iemand met een late dienst zijn ook zeer zeldzaam. Ik denk ook dat er ook juist vaak door een gebrek aan opvang gekozen wordt voor opvang bij familie.

6. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    België
    Ga ik sowieso doen hoor ;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier in de buurt zit een kdv die 7 dagen per week 24 uur per dag biedt en zij lopen erg goed. Voor mij zou het betekenen dat ik op meer vacatures zou kunnen reageren want veel banen in mijn branche hebben ook nachtdiensten en mijn man maakt lange dagen.

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zelf zou er geen probleem mee hebben als een kindje hier ook een nacht zou zijn. ( ben zelf gastouder. )

Deel Deze Pagina