ik had in dec een basisverzekering.en ben poliklinische bevallen. maar nooit een rekening gezien hoor.
Zou dat per verloskundige verschillend zijn? Hier moest de vlos het overleggen met de Gyn namelijk en voordat ze hem mocht zetten, moest ik eerst minimaal een half uur aan de CTG , om even te luisteren of alles nog goed was met het kindje. Was trouwens geen pretje , want dan weet je dat je waarschijnlijk pijnstilling mag, moet je eerst nog wachten tot de apparatuur aangesloten is, het half uur voorbij is en dan tot de gyn écht toestemming heeft gegeven (zo ging het hier tenminste).. .maar oke. Uiteindelijk heeft het wel eventjes geholpen .
Bij mij werd het pas klinisch toen het bleek dat de kleine als sterrenkijkertje lag en het dus hoogst waarschijnlijk een vacuumverlossing werd. Had daarvoor al zo'n prik in mn been gehad. De vk had toen wel overlegt met een aio van de gyn.
Bij mij moest het ook overlegd worden , duurde heel lang voor ik hem uiteindelijk had. Toen hebben ze nog de fout gemaakt mij veel teveel te geven (ben maar licht en klein) waardoor ik helemaal van de wereld was en. Toen kreeg ik nog een bloeding en nu moet ik verplicht in het ziekenhuis bevallen. Voor mij geen pethidine meer in elk geval
Volgens mij kunnen ze dat niet hoor, hoe willen ze bij elke vrouw gaan bewijzen dat ze er al lag voordat ze een medische indicatie kreeg? Nee, dan hebben we wat te doen zeg... Ik moest zelf uiteindelijk weeenopwekkers dus poliklinische bevalling werd toen klinisch.