heeej meiden ben benieuwd of er meer meiden zijn die bij hun 1e kindje ondanks weeen opwekkende middelen en ruggeprik geen ontsluiting kregen......ik bleef na een hele dag op anderhalve cm ontsluting....ondanks dat de pomp op standje 100 stond (bij wijze van...) het is savonds uiteindelijk een keizersnede geworden, waar ik zeer positief op terug kijk..... zijn er meiden die die ervaring ook hebben en hoe ging het dan bij een 2e???? wel ontsluiting??? of weer een keizersnede????? weet wel dat et de volgende keer best anders kan gaan , maar dat vraag je je dan soms af he...... liefs Kadootje
Ik zou ingeleid worden, maar eerst moest mijn baarmoedermond rijp gemaakt worden. Dit is geprobeerd met 2 x een veter en 3 dagen 4 x per dag tabletten die ingebracht moesten worden. Maar ik kreeg helaas geen ontsluiting, dus op dag 5 is er toen besloten om een keizersnee te doen.....ik was er ook helemaal klaar mee en was blij dat het een keizersnede werd. Wij hebben een heerlijk ventje gekregen!
Was er een reden dat de ontsluiting niet vorderde? Bij mij was mijn oudste dochtertje nl. te groot voor mijn bekken en drukte er dus niet genoeg tegenaan....ook hele dag aan de wee-opwekkers met ruggeprik gelegen en uiteindelijk keizersnede. Bij mij werd toendertijd gezegd dat ik 50-60% kans had op een keizersnede bij de 2e, vanwege de grootte. Ons 2e dochtertje werd weer heel groot en is bij 38+3 met een geplande keizersnede gehaald.
Bij mijn eerste kreeg ik ondanks alle medicatie ook geen ontsluiting en is uiteindelijk na ruim 24 uur weeen besloten om een keizersnede uit te voeren. In overleg met mijn gynaecoloog krijg ik over 4 weken ook weer een keizersnede alleen dit keer dus gepland....volgens hem is de kans heel groot dat het anders een herhaling zou worden van de vorige bevalling en daar heb ik dus echt geen zin in.
Ik zou ook met 41w2d ingeleid worden dmv een veter, gelukkig had ik die nacht zelf 3 cm ontsluiting gekregen.. Moest om 07,30 uur aanwezig zijn in het zh, en om 8 uur aan de weeen opwekkers geleg.. Ook bij mij geen cm erbij.. toen werden mijn weeen zo hoog zonder tussenpauzes en daardoor ging die kleine meid der hartslag steeds te laag. Daarom besloten we om 13,30 uur maar om een keizersnede te doen. Om 14,00 uur lag ik in de OK. en om 14,21 uur was de kleine geboren. Ik teken er echt voor als me 2e ook met een keizersnede kan. De enige nadelen vind ik -Dat je weer 4 dagen in het ziekenhuis moet blijven! -Dat je een catheter krijg. -Het herstel van de wond, bij de 1e deed het vooral pijn met opstaan en naar bed gaan. Maar verder vond ik het wel lekker. Ben ook wel benieuwd of een 2e een keizersnede word.
Hoi, Ik heb hetzelfde meegemaakt ook weeenopwekkers 12 uur lang ik had al 12 uur weeen bleef hangen op 3 cm. Ik hoop stiekem moscht ik weer zwanger raken dat ik wel een keizersnede krijg. ben zo bang geworden om te bevallen
Bij beide keren had ik geen vorderende ontsluiting en zijn beide bevallingen uitgelopen op een keizersnede.
Bij dochter ben ik ingeleid op 42 weken en `s avonds op dag 2 is het een keizersnede geworden. Ik bleef hangen op 5 cm. Inderdaad ook met ruggeprik en infuus op stand max. Deze keer weet ik het nog niet, ben nu 39 weken, dus het duurt niet heel lang meer voordat ik het ga mee maken. Ik heb de afspraak dat het OF vanzelf begint en dat er dan gekeken wordt wat er gebeurt OF dat het tussen week 41 en 42 een keizersnede wordt als de bevalling niet vanzelf begint. Momenteel ligt de kleine nog steeds erg hoog en is niet ingedaald. Ik denk dat het weer niet vanzelf gaat beginnen en dat ik een keizersnede krijg (hoop ik ook nog steeds een beetje op, want ik vond de bevalling vreselijk).
Ik heb ook een keizersnee gehad omdat de ontsluiting niet vorderde (bleef hangen op 6 cm en ging zelfs weer terug, ondanks de wee-opwekkers). Mij is al verteld dat ik bij de 2e waarschijnlijk een geplande keizersnee krijg. Vind ik prima, want het is me alles meegevallen!