verschil kwa aantal letters in namen...

Discussie in 'Babynamen' gestart door mama100, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama100

mama100 Nieuw lid

21 apr 2009
    2
    0
    0
    hallo,

mijn dochtertje heeft een mooie lange naam van 8 letters.
    ik ben nu zwanger van een jongetje en die willen we een stoere naam geven, alleen hebben we nu een naam van 3 letters.
    staat dat raar, 1 kindje met een lange naam en de ander met een korte?

groetjes van mama100

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee hoor, ik denk van niet :) . Ik ben zelf de 3e na 2 jongens en m'n broers hebben 3 en 4 letters en ik ook 8 (en 1 , 2 en 4 lettergrepen)
    Thom & Marjolein
    Rens & Natasja
    Tim & Elianne

ziet er geen van allen vreemd uit door het aantal letters vind ik (zomaar wat voorbeelden hoor) ik denk dat de klanken en de 1e letters van de namen belangrijker zijn, dan het aantal.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind 't over 't algemeen prima kunnen, maar 't ligt ook een beetje aan de soort naam. Zo ken ik bijv. een gezin met drie kinderen: Rozemarijn, Madelief en Ed. Dat vind ik wel raar!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vreemd idd, behalve als Ed, eigenlijk Eduard of Edward ofzo was geweest of Edwin, zou ook nog kunnen.

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Nee, hoor, ik denk dat het heel goed kan: lange namen en korte namen binnen 1 gezin. Dat klinkt soms juist heel mooi.

Jongensnamen zijn vaak kort en meidennamen vaak langer.

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    het ligt aan de naam. Vaak is het geen probleem, als de 'stijl' van de namen maar wel overeenkomt (zoals al blijkt uit de genoemde voorbeelden). En ik vind dat meisjesnamen sowieso langer mogen zijn dan jongensnamen, dat past op één of ander manier beter ;)

Deel Deze Pagina