In november wordt onze zoon 3 en twee weken later is het Sinterklaas: cadeautjes dus! Super leuk en we willen hem graag verwennen maar.. Wat moeten we hem geven? De opa's en oma's bellen al met de vraag wat hij graag zou willen en eerlijk gezegd hebben wij geen idee Hij heeft al zo veel en met 95% van wat hij heeft speelt hij nooit. Dat heeft hij eigenlijk al sinds hij het gekregen heeft niet naar omgekeken. Dozen duplo, little people, tonka auto's, een super mooie houten werkbank, Thomas de trein sets, playmobile en veel meer ligt dus onaangeraakt op zijn kamer of al op zolder. Buiten heeft hij een tractor, fietsjes, loopfiets, step, glijbaan, zandbak, speelhuisje. We merken dat hij niet echt van het speelgoed is, hij speelt eigenlijk altijd met zijn voetballen, gitaar of op zijn teken/krijtbord. We zouden echt niet weten wat wij en anderen nog voor hem moeten kopen, maar niets geven of alleen nuttige dingen vinden we ook niet leuk. Hij krijgt van ons sowieso een echte fiets, maar wat is nou nog meer leuk? De opa's en oma's hebben een budget van max. honderd euro en wij hebben voor Sinterklaas niet echt een max. prijs, we willen gewoon leuke dingetjes. Herkent iemand dit en hebben jullie ideetjes wat wellicht wel een 'hit' zal zijn? Vind het zo zonde als mensen dure cadeaus kopen en hij er vervolgens niet naar om kijkt..
Misschien is hij meer van de creatieve dingen, aangezien hij met zijn gitaar en tekenbord wel speelt?
Dat probleem hebben wij ook ieder jaar (twee kinderen van november en een paar weken later Sinterklaas). Ik heb toevallig vanavond een lijstje zitten schrijven voor onze dochter. Voor haar verjaardag weet ik al wat (ze wordt 4). In de schoen doe ik kleine cadeautjes, een kindersuprise-ei bijvoorbeeld. Wat er verder op haar lijstje voor verjaardag en Sinterklaas staat; - Knutselspulletjes (bij de HEMA heb je van die hele leuke tonnetjes met stickers en dat soort dingen, je hebt ook knutselkoffertjes voor een paar euro bv. bij het kruidvat). - Dvd's / muziekcd's - Kleding, juist omdat ze al omkomt in het speelgoed vraag ik aan een paar mensen kleding, wat denk je van een paar leuke snowboots bijvoorbeeld? Of een leuke sjaal met een muts? - Verkleedkleding (is hier een grote hit, mss vind jouw zoon dat ook leuk?) - Viltstiften / (stoep)krijt / kleurboeken etc. - Boekjes ter voorbereiding op groep 3 - Voorleesboek Het lijkt heel veel, maar in principe hebben we drie dingen; schoen, sinterklaas én de verjaardag Als je zoon creatief is kun je juist zoveel kanten op, klei, vingerverf (en een verfschort!!!), knutseldoos, misschien iets van koekjes-bak-spulletjes om samen met mama koekjes te bakken, waskrijtjes, knutselblok, verschillende kleuren papier, kinderschaartje erbij en je kunt helemaal los met hem! Ik hoop dat je er iets aan hebt
Hier eigenlijk een zelfde probleem. Ik ga denk ik ook voor de knutselachtige en spelletjes kados' Zoals prikblok, nieuw klei, springtouw, nieuwe puzzels etc. Je kunt natuurlijk altijd aan je (schoon)ouders doorgeven dat je voor dit jaar niet veel grote kado's weet en dat je dan het resterende bedrag in cash krijgt en later bijlegt als je wel weer iets groters weet. Kids hebben toch geen idee van de waarde van dingen.