verschil kwaliteit basis shirtjes Hema of Zeeman/Wibra?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Juul84, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik heb nu weer geprobeerd van de hema, ik vind dat snel niet meer mooi ogen.
    Waar ik echt fan nu van ben is van de WE.
    Als ik het verschil kijk, dan blijven die echt veeel mooier.
    gr brenda

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@brenda: wel heel andere prijsklasse :)

overigens vind ik het WE-shirtje wat ik van het voorjaar kocht ook niet supermooi meer.. stofje is beetje "verlept" vond ik.

3. brenda1976

tja ik heb 2 hemashirts gekocht, in het zomer, die gaan nu naar de opvang aan! zien er echt niet meer mooi uit. van die pillen erop.
    Ik heb er alleen een dure strijklabel op zitten, dat vind ik dus echt zonde! Dus ik koop de basisshirts niet meer van de hema! vind zonde geld. Maar ben nooit fan van hema geweest, of ik koop net de verkeerde artikelen, ik heb met rompers gehad, die gingen ook allemaal stuk!

De basisshirts heb ik voor 2 a 3 euro gekocht in de uitverkoop, maar kosten normaal its van 5 euro of zo per stuk.

Tja dan geef ik liever iets meer uit, dat het mooi blijft, ik heb ook een vingino shirt, ik heb er 12 euro voor gegeven, maar die is nog zo mooi! Want als kleding er niet meer mooi uit ziet, dan draag ik het niet, of naar de opvang. Tja dan vind ik weer erg zonde geld.
    maar er zijn zat moeders die zeer tevreden zijn bij de hema, dus zal wel aan mij liggen :)
    gr brenda

4. Saskia78

@brenda: wellicht had ik gewoon pech bij WE natuurlijk.. zo vaak koop ik er geen kleren eerlijk gezegd.
    wel voor mezelf... maar de vestiging bij ons heeft dusdanig weinig kinderkleding dat ik er zelden verder kom dan de damesafdeling :)

overigens.. als ik hema-shirtjes heb die snel uitlubberen of iets anders.. dan denk ik "tja.. toch goedkoop shirtje" en koop een nieuwe.. (materialistisch wellicht.. maar toch)
    maar ze draagt ze altijd onder jurkjes dus je ziet enkel de mouwen en dan blijven ze best lang goed.
    meestal doe ik ze weg omdat er fruitvlekken of iets dergelijks inzitten.

5. brenda1976

hoihoi

tja misschien moet ik dan alleen op "dure" shirts stijklabels maken :)
    Met jongens is het anders met shirts! die zie je helemaal, met mouwtjes alleen denk ik dat je prima hemashirt kan kopen.

Tot op heden vind ik WE echt prima kinderkleding, het valt wel iets kleiner.....
    gr brenda

6. Saskia78

#26 Saskia78, 14 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2011
    dat kleiner was ook opgevallen ja.. misschien meot ik gewoon een grotere WE zoeken
    ik woon bij een overdekt winkelcentrum en veel winkels hebben toch het principe ontdekt dat je van vrouwenkleding meer verkoopt dan van wat dan ook...
    dus dat is altijd goed vertegenwoordigd... daarna de kinderkleding. Maar voor herenkleding kun je beter naar de stad :)

wat voor strijklabels gebruik je eigenlijk?
    dat vind ik ook wel leuk op zich...
    alhoewel ik nu meestal bedrukte shirtjes haal voor op spijkerbroekjes voor 2,50 per shirtje...
    daar kan weinig tegenop en stuk/vaal/verlopen? nou dan geef ik nog wel een keer 2,50 uit :)
    kwaliteit is redelijk wisselvallig ook.. soms was je in paar keer wassen de opdruk eraf.. en we hebben er eentje die draagt ze nu bijna een jaar... en gaat nu weg ivm te kort.
    maar hij is nog even mooi donkerpaars met felgekleurde opdruk als toen we hem kochten.

7. brenda1976

www.vanikke.nl vind ik erg mooi en blijven ook goed.
    Het bedrijf zit hier dichtbij en zijn ze gelukkig goedkoper dan online.
    Maar ik heb ook wel eens andere gehad, die vielen tegen....
    Ik vind strijklabels erg leuk, maar komt omdat ik wel creatief wil zijn, maar niet ben...want duurt me te lang hahahah
    dus eigen creatie in weinig tijd :)

8. Saskia78

bekend verhaal!

ben ook echt niet zo creatief.. maar met behulp van internet weet ik in ieder geval 1 peuter creatief bezig te houden.. :)
    en dat levert soms echt superleuke dingen op die eigenlijk helemaal niet zo moeilijk waren, achteraf gezien :)

die strijklabels doen me trouwens ontzettend denken aan poezie-album-plaatjes :D

9. brenda1976

ik kies voor de auto versies, dus echt de jongens.

ik heb van een andere site stoere autos gehad enz. maar lieten snel los, kreeg ik moeilijk geplakt..... deze zijn nog de beste (iemand nog andere opties?)

tips voor peuters bezig te houden zijn ook welkom :)

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hema, ik gebruik ze ook vnl onder jurkjes etc. Gaat dan idd vnl om de mouwtjes, maar ook vooral om de boord. En fijn dat ze lekker goed aansluiten (geen bobbels onder jurkje/shirt).

Hebben jullie ook dat vooral de witte shirts vaak na 1x dragen al zo smerig zijn (vooral de boord dus)? Of ligt dat aan mijn dochter (de zeveraar)?! Het is altijd of bruin of gekleurd van het fruit/groenten ;)

WE vind ik wel ok van kwaliteit, heb er 1 shirtje van. Maar valt zo vreselijk smal!

11. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik denk dat het ook wel scheelt wat voor wasmiddel je gebruikt en wat voor wasmachine je hebt. Klinkt misschien raar, maar dat is wel mijn ervaring. Ik gebruik nooit goedkope wasmiddelen, ze wassen heus wel goed schoon maar mijn ervaring is dat het wel ten koste gaat van de kwaliteit van je kleding. Ook hebben we een erg goede wasmachine met een speciale trommel die ervoor zorgt dat kleding niet zo snel slijt.

Ik denk dat als je een goedkope wasmachine hebt en goedkoop wasmiddel gebruikt (en daar is verder niks mis mee hoor), je kleding ook sneller vaal wordt.

Ik ben inmiddels wel overtuigd om de shirtjes gewoon weer bij hema te halen. Bedankt voor alle reacties!

12. brenda1976

ondanks mijn luxe miele heb ik hier ook last van.

maar ik heb de goude tip gekregen, je moet wel durven!
    beetje chloor erop, even inpoetsen uitspoelen en de wasmachine in en echt ik heb tot op heden met deze tip alles schoon gekregen.
    Maar ik had ook vooral met witte shirts.......

13. Saskia78

mja met witte shirtjes smeer ik rustig shout/oxi action of erger erop... wordt het niet mooi wit dan was het zodner waarschijnljik ook niet echt schoon geworden uiteindelijk.

@juul: tja helaas krijgen wij spontaan jeuk van duurder wasmiddel.. dacht eerst dat ik gek was.. zelfs hypoallergeen jeukt. En cheapst van cheapst.. jeuk weg.
    dus voor ons geen luxe wasmiddeltjes en over het algemeen helaas zelfs geen wasverzachter. (alleen op de handdoeken.. die draag je toch niet heel de dag).

fruitvlekken zijn wel heel lastig te verwijderen merk ik.. vooral mandarijn is op het moment weer even dramatisch :)

14. brenda1976

chloor schakel ik in als alles niet help, dus alle vlekkenmiddelen die ik al verzameld heb :)

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij hebben een goeie redelijk nieuwe wasmachine (AEG Lavamat) en ik gebruik alleen robijn eigenlijk. Ik spuit er ook vaak allerlei oxi spul op, biotex en weet ik wat. Maar het blijft vaak smoezelig en verkleurd ;).
    Ligt er ook wel aan dat ik de was vaak een paar dagen of week laat liggen, maar ja wie doet dat niet?!

Chloor ga ik eens proberen dan! Is dat specifiek chloor voor te wassen of wat?

16. Saskia78

@arivenol: wel enkel op witte kleding he!
    anders krijg je witte vlekken in je gekleurde kleding :)

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, ja dat snap ik :p
    Ik heb er ook vooral last van op de witte shirtjes, verder niet zo eigenlijk.

18. brenda1976

gewone chloor!

van wie ik de tip had deed het ook op gekleurde shirts!
    En ging altijd goed, maar advies is dan wel, snel poetsen, goed uitspoelen en in de wasmachine.
    op gekleurd spul ga ik dus proberen als een shirt dus niet meer te redden is. (dan heb ik niks te verliezen hihi)

gr brenda

19. Juul84

Juul84 Niet meer actief

O ja, chloor gebruik ik ook weleens op witte kleding hoor. De meeste vlekken krijg ik er wel uit met wasmiddel speciaal voor witte was en een flinke schep vanish erbij. Maar als dat niet werkt, gebruik ik ook weleens chloor. Werkt perfect :D

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier doe ik ook vaak wat chloor op vlekken die er niet uit willen. Vaak zet ik de witte was met vlekken in en sopje. (over afwasmiddel met citroen erin heb ik ook goede verhalen gehoord). Dan mee in de witte was. En als ze vlekken er niet uit gaan, chloor erop. Had alleen een wit jasje van mezelf waar een bruin, roestachtige vlek in zat die ik er zelfs met chloor niet uitkreeg.

Basics, ik vind ze van kleertjes.com erg fijn. Ze heeft een aantal die ze al een jaar draagt en die zien er nog super uit.
    Af en toe hebben ze een actie van 50% korting, dan zijn ze denk ik niet veel duurder dan Hema. Volgens mij betaalde ik rond de 6 euro voor een longsleeve.

Deel Deze Pagina