Zwanger en verbouwen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Judith34, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith34

Judith34 Lid

18 jan 2007
    10
    0
    0
    Hallo allemaal,

Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben. Het is dus nog allemaal heel pril.
    Nu willen wij binnenkort flink gaan verbouwen; waaronder schilderen en stuccen. Weten jullie of dit kwaad kan? Met name het succen, van (bepaalde soorten) verf weet ik dat het niet goed voor jou/je kindje is tijdens de zwangerschap.

Heeft iemand tips?

2. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hallo

ik leef met je mee

wj verbouwen dan wel niet, maar moetsen het hele appartement herschideren en zijn daar nog altijd mee bezig

en ja, de meeste verven zijn idd schadelijk voor jou en je ongeboren kindje
    maar het moet gebeuren en er zijn heel veel mensen die de kinderkamer enzo nog moeten schilderen als ze zwanger zijn

een tip; schilder enkel en alleen met deuren en ramen open (dat het een beetje tocht, en laat na het schilderen de deur nog een uu
    rtje openstaan zodat de verflucht kan wegtrekken)

verder heb ik de tip gekregen van mijn huisarts om af en toe wat melk te drinken als je aan het schilderen bent, dat zou je lichaam ontgiften

en las maar af en toe een dagje of 2 VERFVRIJE dagen in (tenminste da doe ik toch)

xx

3. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Wij zijn ook bezig met een verbouwing. Aan verven zijn we helaas nog niet toegekomen :) , maar verder heb ik wel gewoon meegeholpen met een heleboel dingen in het begin. Nu niet meer, omdat ik niet mag van mn vriend en ook omdat het niet echt meer soepel gaat. Verder denk ik dat je gewoon moet oppassen met sommige soorten verf, maar met al het andere zou ik het zelf even inschatten.

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier geen verbouwing, maar wel een nieuwbouw woning waar van alles aan moet gebeuren ( alles schilderen, behangen, kitten en soppen)
    Bij eht schilderwerk ben ik niet bij aanwezig geweest, en ook t afnemen met ammoniak water vooraf mocht ik hier niet doen.

De "tip" van melk drinken lijkt me een fabeltje.. maar wie ben ik..
    Melk is wel goed voor calcium voor jou en uk..

5. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Mijn vriend en ik zitten al een jaar in de rommel van een verbouwing. Tot op heden is er met mij en de beeb (voor zover ik weet) niets mis.

Waar je wel op moet letten met verf is dat de verf op waterbasis is en niet op terpentinebasis. Die kan schadelijk zijn voor je kindje.

Toen er bij ons gestuct werd, moest de muur voorgestreken worden. Dit rook enorm chemisch. N.a.v. die chemische lucht ben ik op internet gaan kijken. Waar je voor uit moet kijken, zijn producten waarbij er op de verpakking een R-zin vermeld staat. Dit betekent dat het product dat je gebruikt schadelijk kan zijn voor de voortplanting of voor de ongeboren vrucht. Zie de volgende website:

http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... nk_id=1958

Hopelijk heb je hier wat aan!

Liefs Isa

6. Judith34

Judith34 Lid

18 jan 2007
    10
    0
    0
    Hardstikke bedankt voor al jullie info!
    Vooral dat van die R-zinnen; heel handig.

Gr. Judith

7. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Je kunt eventueel verf op waterbasis gebruiken. Dit is minder schadelijk voor je kindje.

8. p1982

p1982 Niet meer actief

we gaan een grote verbouwing doen als ik 30 weken zwanger ben en het is klaar met ong 34 weken, er komt een uitbouw op de 1ste verdieping, ik ben dan zo weinig mogelijk thuis of boven.

me mannetje doet veel en we laten ook veel doen en veel hulp zie er wel tegen op maar het is gewoon nodig

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    er is over dit onderwerp al een heel groot topic als je wat verder zoekt op de site. misschien vind je eht wel leuk om je daarbij aan te sluiten en ervaringen te lezen.

wat je vraag betreft. verf en stof zijn uiteraard niet goed voor de baby. al heb je wel verf op waterbasis. ik ben bij onze verbouwing 3 maanden bij vrienden ingetrokken speciaal om mijn baby te beschermen. ik wilde geen risico lopen op wat dan ook.

10. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Verf op waterbasis (latex en dat soort producten) kunnen geen enkele kwaad hoor :)

Deel Deze Pagina