verschil links en rechts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Catou, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Mijn zoontje van 3 kent het al een hele tijd, ik denk al wel vanaf hij 2 was. Als baby speelde ik al "links en rechts" met hem (iedereen verklaarde me gek). Ik lette er wel voor op om steeds zijn rechterkant als rechts te benoemen, dus het concept dat zijn rechterkant mijn linkerkant kan zijn, daar zijn we nog niet over begonnen.
    Makkelijk ook nu hij zelf zijn schoenen aandoet, zijn ze verkeerd, dan volstaat een "links is rechts en rechts is links" om hem ze te doen wisselen.
    Qua linkshandig/rechtshandig lijkt hij nog niet echt een voorkeur te hebben. Wij hebben dus een linkse en rechtse schaar in huis en hij moet maar nemen wat het beste is.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hir nog voor ze 3 werd... Ik was echt stomverbaasd toen dat heel vroeg bleek.
    Maar eigenlijk zeiden wij gewoon altijd buiten of we links of rechts gingen.. En is het er zo waarschijnlijk gewoon wat eerder ingesleten :)

Nu in groep 3 zijn er nog steeds klasgenootjes die het lastig vinden in ieder geval.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Sinds een paar maanden weet ze het, min of meer. Dus zeg maar met ruim 3,5/bijna 4. Maar ze vraagt het nog wel en het is ook wel eens een enkel keertje fout. Ze is zelf niet zo zeker. Nu met meefietsen is het wel praktisch dat ik kan zeggen LINKS!!! Ze vraagt dan wel bevestiging maar eigenlijk weet ze het wel.

Deel Deze Pagina