Verschil Lodger wrapper of gewone wikkeldeken

Discussion in 'De babyuitzet' started by Wish30, Mar 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een wikkeldeken en nu zie ik heel vaak de lodger wrapper voorbij komen.
    Wat heeft die deken als voordelen op gewone wikkeldekens? Kan ik het beste zo'n lodger kopen en dan nog welke? er zijn zoveel soorten!
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen

2. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik heb met Lodger geen ervaring, maar ik heb toen zelf een wikkeldeken, (zoals de baby nomade) gemaakt voor mijn zoon. Hierin zaten een soort beentjes waardoor hij ook met zijn deken in de maxi cosi kon. Dat was ideaal.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb 2 wrappers, allebei gekregen. Het is een fijne wikkeldeken, die je met klittenband nog vast kunt zetten. Om heel eerlijk te zijn, ik zou ze zelf niet gekocht hebben; een gewone deken is net zo makkelijk. Ik zou eerder kijken voor zo'n fleece die je ook als voetenzak kunt gebruiken, dus met gaten voor een 5-puntsgordel.

4. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Ik heb de lodger en die van de kruidvat, lodger is vooral erg mooi, maar verder geen enkel verschil, als ik het eerder had geweten dan had ik er gewoon alleen die van de kruidvat gekocht, stuk goedkoper en net zo goed!

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik heb geen lodger wrapper, maar een doek van Snoozebaby. Heel handig omdat er gaten inzitten, zodat je hem kunt gebruiken in de maxi cosi. Hij is heel zacht en blijft ook erg mooi.

6. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit nog steeds te twijfelen wat ik in de kinderwagen ga gebruiken deze zomer... Lakentje/dekentje of toch een wrapper? Wat is jullie ervaring hier mee? Kan ik dan best gewoon een fleece wikkeldeken gebruiken of ook de wrapper? Is het bij de wrapper niet zo dat het hoofdje er meer in zit (dat je het zo rondom met een touwtje kunt snoeren?)

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb een blauwe, ik doe hem weg. onze knul wordt er te groot voor.
    Ik heb ook nog van het kruitvat.
    Ik wil het op mp zetten in deze dagen. Maar als je interesse heb, mag je wel overnemen.

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Ik heb trouwens ook de snoozebaby(ik heb teveel geshopt tijdens mijn zwangerschap haha), die gebruik ik voor in de maxicosi, die is echt super zacht en lekker handig omdat hij dus ook in de maxicosi kan...

9. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    De lodger is erg mooi en van goede kwalitiet maar die van de Kruidvat zijn net zo goed.

Juffertje: is zou gewoon een lakentje met dekentje gebruiken.
    De warmte van je kindje raakt hij via het hoofdje kwijt en met een wikkeldoen is zijn hoofdje ook bedekt.
    Merkte bij mijn zoontje dat een mutsje soms al warm was en dat hij helemaal rood aanliep. Zou het dus niet te warm maken je kunt altijd een dekentje extra omleggen en later weer afhalen.
    Dan dat je een lodger oid. hebt die je niet kan afdoen omdat je anders niks hebt.

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    GEbruikt als wikkeldoek in de kinderwagen en nu gebruik ik de wrapper als speeldeken als we ergens naar toe gaan..

na tig keer wassen, blijft hij gewoon mooi!

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Als ik een zomer of voorjaarskindje had verwacht had ik er geen gekocht. Maar zonder de lodger had mijn zoontje niet naar buiten gekunt. In zijn wrapper en 4 lagen dekens met een kruik kon het wel even. Maar hij was erg klein en het vroor erg hard.

12. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Is die van snoozebaby niet te groot voor in maxicosi?

13. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja Linda,zit ik nu ook aan te denken...mijn kindje word half mei geboren...maar ja in kinderwagen kun je hem ook gebruiken toch en in maxicosi...kan dan ook ipv jasje

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik vindt het vershil dat die goed koperen vaak van alleen fleecs zijn en dat je kindje dan onwijs gaat zwerven ( altans min dochter wel bij die van de prenatal en kruitvat toen )

Die van lodger zijn van katoen fleec en die ademen meer
    Ik heb er nu twee de dinont zomer coletie men ze zien er nog zo gaaf uit zijn tweedehands. ( nou die van prenatal toen die was na twee keer wassen al aan het pillen )

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    O ja ik ga hem voor in de wagen en gewoon in de box binnen en buiten gebreuken. En in het ziekenhuis en thuis op de arm Ooo ja ik zie me al zitten ;)

16. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    hahaha binna...ik zie mezelf ook al zitten hoor...maar ja er zijn zoveel soorten;) gek word je ervan

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Tja ti's denk ook gevoel wat wil je. Wat vindt je mooi

Ik vindt die met
    De beentjes er in niet mooi

En ben gek van de kwaliteit van lodger ;)

18. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    vind die met die beentjes ook niet mooi...en moet ik dan katoen nemen of de fleece versie? tis natuurlijk geen winter als we hem gebruiken

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,065
    3,859
    113
    Is die van het Kruidvat van katoen? Dacht dat dat zo'n synthetisch ding was. Had er zo eentje van Prenatal, 3 keer gebruikt en daarna weggedaan, ze zweette als een otter. Toen een lodger wrapper gekocht, in een kleurtje wat de collectie uitging en flink was afgeprijsd, die vond ik stukken beter, ook gewoon katoen.

20. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

Jul 11, 2008
    2,543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Lees het van meerdere mensen dat die van de prenatal niet fijn is...veel te warm

Share This Page