Verschil losec en zantac

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door appieam, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appieam

appieam Lid

11 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie weet het verschil? Een zou andersdraaiend dan t ander zijn, maar wat doet het dan anders bij de baby?

Mijn zoontje krijgt omeprazol (antra mups, maar dat is een duits medicijn) en dat zijn korrels die ik op een zo leeg mogelijke maag moet geven , zonder melk! Nu lukt dat niet altijd en komt de melk er soms vrij snel achteraan, wie weet wat voor effect dit heeft op de werking?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als je de bijsluiter van omeprazol leest online staat er dat je het op elk moment van de dag kan innemen en er staat niet bij dat er iets uitgezonderd is.
    Toevallig gekeken omdat wij het op nuchtere maag gaven maar ze nu steeds spiigt door een virusje. Dus het maakt niet uit.

3. appieam

appieam Lid

11 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij stond het volgende:

De capsules en tabletten zonder kauwen innemen met een glas water. Omeprazol is niet bestand tegen zuur en wordt toegediend in een maagsapresistente coating. Bij slikproblemen kunnen de capsules worden geopend en kunnen de granules (zonder vermalen of kauwen) met een lichtzure vloeistof (bv. yoghurt, vruchtensap) worden ingenomen. Buscozol capsules met water heel innemen op een lege (nuchtere) maag. Bij slikproblemen de tabletten uiteen laten vallen in of de capsules openen en de inhoud mengen met water of lichtzure vloeistof, geen melk of koolzuurhoudend water gebruiken en de oplossing binnen 30 min na goed roeren innemen, met water naspoelen en opdrinken; de oplossing kan ook via een geschikte voedingssonde worden toegediend.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Woon je ook in Duitsland?
    Anders moet de huisarts het omzetten in omeprazol drank die mag gewoon met melk.

5. appieam

appieam Lid

11 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik woon ook in DE, bestaat die dan hier, omeprazol drank?
    Weet je ook wat het verschil is, waarom het ene wel met melk mag en het andere niet?

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Omeprazol = losec, remt de aanmaak van maagzuur. Doordat er minder zuur in de maag komt, kan het maagslijmvlies genezen.

Let er op ik vond dit bij Losec: Kinderen ouder dan 1 jaar en met een lichaamsgewicht van meer dan 10 kg mogen Losec gebruiken. De juiste dosering voor kinderen wordt door de arts bepaald op basis van het lichaamsgewicht van het kind.

Zantac = ranitidine. Het vermindert de aanmaak van zuur in de maag.

Deel Deze Pagina