Modjes: mag dit topic svp even blijven staan in de lounge? In het forum flesvoeding komen er nauwelijks reacties?? Pleazzzzze?" Sinds van de week ben ik overgegaan op een mix van Standaard voeding (Nutrilon, maar sinds vandaag Friso) en Friso Comfort ivm krampjes en teruggeven van voeding. Ik volg de instructies goed op: 90 ml net van de kook water om de Comfort voeding op te lossen, ik laat het dan meestal een paar minuutjes staan zodat het goed kan oplossen, daarna tot 150ml afgekoeld gekookt water erbij en dan de standaard voeding. De mix is 2 schepjes comfort, 3 schepjes standaard Ik roer met een vork, draai/rol om de boel te mengen (ik schud niet ivm luchtbelletjes), tijdens het voeden ook draai ik de fles om te voorkomen dat het allemaal ophoopt, maar niets helpt. Ik doe dus iets verkeerd, maar wat? Wie o wie heeft de gouden tip hoe ik dit kan voorkomen:
De voeding eerst in zo´n torentje scheppen, schudden zodat het al goed mengt, en dan pas in de fles strooien. Dat werktte in ieder geval bij mij...
En deed je dat met de helft heet water, voeding oplossen en dan koud water erbij, of het water op de juiste temp brengen en dan de voeding erbij? Ik vind dat de Comfort voeding nogal lastig op te lossen is, had in het begin behoorlijk wat kristallen op de fles, maar dat is nu wel minder als ik het een paar minuten laat staan in heet water.
En water al gewoon in de fles doen, de juiste hoeveelheid meteen en dan het poeder gemixt erbij doen. Niet eerst met heet water mengen en dan nog koud water erbij doen.
Mischien kan je de 2 soorten eerst los van elkaar maken en oplossen en daarna bij elkaar doen, is wel veel gedoe, of eens expirimenteren wat er gebeurt als je het er allemaal tegelijk in doet hihi. Wel vervelend zeg
Hier ook mee geklooit! Wat goed gaat: Standaard en comfort al mengen in een poedertorentje. Ongeveer de helf van wat je moet hebben met kokend water vullen in de fles. Dan alle poeder erbij. Goed roeren ( ik deed een mes, werkte het beste). Dan koud water tot he genoeg hebt en weer roeren! Het is even zoeken voor de juiste hoeveelheid kokend water, maar dacht dat ik bijv bij 120 cc iets van 70 kokend deed....
Ps, ik lees hier ook de tip van gewoon warm water, maar hier werkte dat niet goed! ( En er staat ook duidelijk op het pak dat voor de juiste werking oplossen in komend water van belang is...)
Ja dat klopt. Maar ook hier geklooi gehad. Mijn eigen ervaring was, dat het poeder, in kokend water tegen elkaar "krimpt"...weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Ik deed dus gewoon warm kraanwater, poeder uit het torentje schudden, zo in de fles, fles een aantal keer omkantelen (rustig) en dan nog even schudden. Met een mes lukt ook ja.
Ik gebruikte altijd een andere voeding met los johannesbroodpitmeel erdoor, maar moest het ook altijd eerst in een torentje mengen anders kreeg ik klonten. Wij warmden het water meestal op in de magnetron (30-40 seconden en klaar...).
Oh, en als ik je nog een tip mag geven, probeer eens een dr Brownsfles, zorgt vaak voor rustiger drinken, waardoor je kindje minder last krijgt van krampjes en teruggeven (slikt namelijk minder lucht in en moet ervoor werken im iets uit de speen te krijgen). Hier scheelde het echt een heel stuk.
Ik deed eerst heet water. Daar de poeder in. Laten oplossen en daarna bijvullen met koud water. Hier ook Friso trouwens en ook met het klonten. Maar het werkte geweldig. Tip kwam dan ook van Dirksmama .
Nou, net de eerste voeding gedaan, en ik heb het op de manier gedaan zoals lioness voorstelde, eigenlijk zoals ik eerst de flessen klaar maakte, voeding in een torentje, goed schudden zodat het mengt, water op juiste temperatuur en dan in 1 keer bij het water, er zit nog wel een klontje in, maar het is al een stuk minder.
Ik heb dat probleem eigenlijk nooit gehad met Friso comfort. Ik maakte het ook zo klaar als jij beschrijft alleen die paar minuten wachten om op te laten lossen niet. Dus gewoon mengen met heet water, roeren en daarna meteen koud water erbij en nog eens roeren.
Ik mengde idd standaard en comfort in een kleine litermaat (droog) en dan 120 gekookt water erbij en goed roeren. Daarna in de fles en 60 koud erbij. Nogmaals roeren en klaar. Geen klontjes. Dat bij een fles van 180/6. Succes
Hier deed ik altijd warm kraanwater pakken, bij ons had ze Nutrilon tegen spugen e.d. dan deden we daarbij nog 5 scheppen johannesbroodpitmeel en 3-5 scheppen rijstebloem (dat wel pas vanaf 2 maanden) het was net cement en ze moest het echt snel opdrinken want na 10 minuten was het ondrinkbaar dus wat we vaak deden was dan in twee delen klaarmaken maar na een tijdje had ze het wel binnen 10 minuten op, dan inbakeren en zo min mogelijk bewegen Maar onze dochter was wel een extreme spuger (tot aan het plafond en niet aankomen) Maar gekookt water is niet nodig en ik hoor dat het vaker voor problemen zorgt, als je niet uit de kraan wilt kan je ook pakken water even in de magne gooien (wel evian en geen spa blauw, daar kunnen ze vaak meer krampjes van krijgen van die laatste)