Nutrilon standaard mengen met Friso comfort

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Strijkkraal, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ... Kan dat?

Mijn meisje heeft zoveel last van krampjes en voeding wat terugloop in haar slokdarm dat. Ze echt een uur na de voeding ontroostbaar huilt ( nu al 3 dagen). Ik dacht erover om haar voeding aan te passen en vandaar de vraag ...

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat kan. Je moet dan de poeders van te voren even in een bakje mengen (bijvoorbeeld 2 scheppen Friso en 3 scheppen Nutrilon) en het mengsel dan oplossen in de fles in water dat net van de kook is (anders werkt de Comfort niet). Als je de helft van het benodigde water neemt om het poeder goed op te lossen en dan de andere helft er later koud bij mengt dan hoef je de fles niet meer af te laten koelen naar drinktemperatuur (dat moet wel als je al het water heet neemt).

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ik dacht al ... ben ik de enige gek die mengt ;)

Hoewel, ik heb vandaag toch een doos Friso Standaard gehaald. Het voelde toch niet lekker, ik had ook het idee dat ik veel klontjes kreeg met Nutrilon en Friso Comfort, ondanks dat ik de Friso met heet water aanmaak, even laat staan om op te lossen, roer met een vork en dan pas koud water en de standaard voeding ... Je blijft met kristallen houden met Friso, die blijven wel op de fles zelf achter.

Maarrrr ... wereld van verschil met eerder deze week. Ik kon haar gisteren zowaar wakker in bed leggen en ze viel helemaal zelf in slaap ...

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Wat ik anders zou doen is de poeders alle twee in die 90 ml heet water oplossen en even laten staan ivm de comfort en dan alleen nog afgekoeld water erbij. Dus niet op het laatste moment nog de standaard poeder toevoegen.

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Eigenlijk precies wat dirksmama zegt dus. ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet echt de poeders eerst mengen, en dan na het oplossen het hete mengsel even laten staan, dan zuigen de 'kristallen' zich vol met vocht en werken ze pas volledig. Dan het koude water erbij.

Je hoeft trouwens echt geen duur merk standaard te nemen om te mengen hoor! Met Kruidvat, Appie etc. mengt Comfort even goed.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Thanks - die manier ga ik straks met haar tweede voeding proberen.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Zoals ik al zei: dat van die klonten (in de FC) is de laatste tijd wat erger en komt doordat er een slechte batch van de voeding op de markt is gekomen. Niet dat de kwaliteit van de voeding an sich slecht is, maar het oplossend vermogen is minder. Dat moet, als het goed is, binnenkort beter worden.

Deel Deze Pagina