Laarzen/schoenen skivakantie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mmm, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Over een paar weken gaan we op wintersport. Ons zoontje loopt net een beetje, maar schoenen met hele stugge zolen gaan nog niet lukken. Heeft iemand tips voor schoenen/laarzen die ik kan kopen voor de wintersport, zodat hij wel lekkere droge en warme voetjes houdt?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm 1 kleine tip: snowboots in maat 22 of kleiner bestaan niet :)

tip van de scoenenwinkel hier is om te kijken voor een soort bergschoenen
    minder warm dan snowboots... maar die zijn onwijs slecht voor baby-enkeltjes omdat ze te weinig steun bieden voor onze ukken

(dat anne inmiddels al een paar maanden als een speer door het huis vliegt.. doet daar kennelijk niets aan af)

wij gaan dus voor stevigel eren schoenen met een buigbare zool
    en dan 2 paar.. zodat als we buiten zijn geweest ze 1 paar te drogen kan zetten en op het andere kan lopen :)

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    www.baby-schoenen.nl
    Leuk om te zien en zelfs mijn dochter krijgt ze niet zo snel uit (al zijn ze nog wat te groot voor haar).
    Doordat voor en achterpandje met elastiek vastzitten (onzichtbaar) zitten ze als gegoten.

4. Saskia78

dat ze als gegoten zitten geloof ik graag

maar dat warme droge voetjes op de wintersport... dat niet :)
    (of ik moet wat gemist hebben op de site... ?)

5. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Bij C en A hebben ze laarsjes voor jongens in bruin en in beige met bruin.
    Die neem ik ook mee op wintersport en ze zijn echt leuk.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn dochtertje loopt ook nog niet zo heel goed los, maar ik heb wel een soort babysnowboots bij Prenatal gehaald, geloof in maat 22. Lekker gevoerd, rubberen zool etc. Zijn inderdaad wel wat lomp en zwaar, maar ach, als ze in haar wagentje zit, blijven haar voeten ook lekker warm.

7. Saskia78

@jo: tja anne meot er dus wel echt op lopen
    en dan is 2 maten te groot toch wel een beetje veel

maar in de wagen is het heerlijk warm lijkt me ja :)

8. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik spreek uit ervaring. (Mijn dochter was 14 maanden toen ze mee ging op wintersport. Ze liep toen 3 maanden.) Neem van mij aan dat je echt niet uren buiten bent met je kleintje. Dus hoeveel schade kunnen die schoenen nou aanrichten in een weekje wintersport waarin je kindje de schoenen hooguit 2 uurtjes per dag draagt, waarvan een groot deel ook niet lopen zal zijn, maar zitten in de sneeuw, op een slee of zoiets. Gewoon doen dus. Als je binnen bent gaan ze uit en doe je het verantwoorde schoeisel weer aan.

9. Saskia78

@tassie: ze heeft 2 apar leren schoenen die gewoon goed afsluiten... en ze zal inderdaad geen uuuuuren buiten zijn
    dus warme sokjes.. en ik vind het wel prima

ga toch geen schoenen komen die minimaal 3 maten te groot zijn :)

10. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb bij de Van Haren hele fijne laarsjes gevonden van Elephanten (of hoe je het ook schrijft) die lekker stevig bij de enkels zijn, lekker warm, water komt er niet in maar voetjes ventileren wel. En de zolen zijn wel wat stug (vergeleken bij z'n soepele eerste schoentjes nu), maar buigen nog wel. En het is ook wat al gezegd werd: zo vaak en lang zal hij ze uiteindelijk niet aan hebben. Was nog vijftig procent korting ook trouwens en ze zien er leeeeeeeeeeeeeeeeeeuk uit!

11. Saskia78

Wij zijn inmiddels terug van vakantie en in oostenrijk kun je wel zonder veel moeite kleine snowboots kopen maar omdat anne haar normale leren schoenen ook prima voldeden hebben we niets gekocht uiteindelijk :)

Deel Deze Pagina