Ik ben op zoek naar een (simpele) babyfoon. Hij hoeft van mij geen beeld e.d. te hebben, maar wel echt ver reiken, zodat we de kleine ook horen wanneer wij bv in de tuin of schuur zijn. Op internet beloven ze allemaal verre afstanden maar lees ik ook weer verschillende verhalen. Dus bij deze; wat is jullie ervaring met welke babyfoon?
Ik heb van Alecto, is als beste getest. Ben nog niet bevallen maar heb hem wel getest natuurlijk en het geluid is zeer goed. Het raampje van babykamer stond open en kon zelf gesprekken van de buren buiten horen via dat ding Ik had eerst 1 met camera en een app maar heb k meteen teruggebracht want dat was echt helemaal niks
Wij hebben ook een van Alecto, met camera dan wel. Ik heb 'm nieuw in doos via marktplaats gekocht voor echt de helft van de nieuwwaarde, omdat die mensen van hun ouders een kregen maar er zelf al een hadden aangeschaft. Echt een handig ding, geluid is goed en het beeld is ook erg mooi duidelijk. Ook 's nachts/in het donker.
Wij hadden alecto dbx 82, maar die had zoveel bereik dat ik alles en iedereen uit het hele dorp erdoorheen hoorde. Inclusief de gemeentewerkers die aan elkaar doorgaven dat ze pauze gingen nemen, de overbuurman die een slaapliedje aan het zingen was etc...heb verschillende kanalen geprobeerd aan dat ding maar kreeg het niet voor elkaar een kanaal te vinden waarbij ik alleen eigen kind hoorde...
DBX-88 ECO. Je hoort inderdaad alles haha maar er zit bij mij in ieder geval wel een knopje op waarmee je de gevoeligheid kan instellen
Hier een avent met een bizar ver bereik. Mijn nichtje woont twee huizenblokken verderop. 11 huizen in ons geval. En als we bij haar in de achtertuin zitten en de babyfoon bij ons thuis achter ons raam zetten doet hij het gewoon nog! Ook bij de buren 5 huizen verderop doet hij het nog, dwars door 5 dikke betonnen muren heen dus. Het type weet ik niet maar hij heeft alleen geluid, geen beeld, wel slaapmuziekjes en een temperatuur indicator. Hij staat nu al 4 jaar lang dag en nacht aan en hij doet het nog steeds. Alleen het schermpje is stuk dus ik kan de temperatuur niet meer aflezen, gelukkig keek ik daar toch al nooit naar hihi.
Hier ook een Avent. De tip gekregen van iemand anders. Nog niet gebruikt dus daar kan ik nog niks over zeggen. Het is het nieuwste model ook met camera.
Hier ook een Avent.. als ik het zo lees kan het nog wel eens dezelfde als die van Fluitekruid zijn. Wij hebben het type ECO DECT SCD535/00. Ik loop een stukje met de hond als ons zoontje op bed ligt, zit bij de buren etc.. We hebben hem gekocht ivm het goeie bereik Dat was een must voor ons. Verdere opties oa.; slaapliedjes, tempratuur/luchtvochtigheid, terug praat functie etc.. wij zijn echt super blij met deze babyfoon!