10 maanden later, steeds onzekerder over lichaam

Discussion in 'Na de bevalling' started by ssanne, Apr 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssanne

ssanne Lid

Dec 28, 2008
    46
    0
    0
    hallo,

ik wilde even iets heel erg graag kwijt

10 maanden geleden ben ik bevallen, ik ben tijdens mijn zwangerschap zo'n 22 kilo aangekomen. Nu 10 maanden later zit er nog steeds zo'n 20 kilo daarvan aan mijn lichaam.
    Sporten, dieten enz. niks lijkt me te helpen. Ik ben van cup 80c naar een 90 E/F gegaan :oops: ,hierdoor ben ik zo erg onzeker geworden en het lijkt steeds erger te worden. zo erg dat ik hierdoor depressief begin te worden. Ik begin een hekel aan mezelf te krijgen en als ik weer eens voor de spiegel sta barst ik in huilen uit omdat mijn kleding me weer eens niet past/staat. Door het overgewicht en zware borsten heb ik continue rug/nekklachten. IK ben ermee naar de huisarts geweest maar durfde haar niet te vertellen hoe erg ik in zit over mijn overgewicht en grote borsten. Mijn partner heeft het ook door en we zijn door mijn onzekerheid ook heel weinig intiem. Ik ben echt radeloos en weet niet wat ik verder moet doen. IK wil echt gewoon genieten van mijn gezinnetje maar ik kan het niet want ik ben alleen maar bezig met mijn lichaam. Heeft iemand dit misschien meegemaakt??
    wat moet ik hier nou mee?? :cry:

2. Wardi

Wardi Bekend lid

May 6, 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Moeilijk...

Ik zou in eerste instantie met mijn partner erover praten. Misschien kan hij je onzekerheid wel verminderen? Misschien vindt jouw man juist veel dingen nu mooier aan je? En komt het niet intiem zijn van jou af, van jullie beide of van hem?

Ten tweede zou ik voor de lichamelijke klachten een oplossing zoeken. Dus je huisarts inschakelen voor je rug- en nekklachten ivm zware borsten (maar dat heb je al gedaan lees ik?). En voor je overgewicht naar een dietiste. Ik denk dat er met een goed stappenplan wel verandering in zal komen, maar dan moet je wel geduld hebben en standvastig zijn. En je hoeft geen supermodel te zijn om mooi te zijn hoor...

En bij je huisarts ook je 'depressieve' gevoelens ter sprake brengen, is toch een belangrijk onderdeel van je klachten...

Sterkte!

P.S. je kunt als tijdelijke oplossing wat nieuwe kleding kopen die bij je lijf past zoals die nu is, dat scheelt ook weer negativiteit wanneer je in de spiegel kijkt. Even jezelf oppeppen...

3. mama86

mama86 Actief lid

Apr 16, 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik weet precies hoe je je voelt. Zelf ben ik nu bijna 7 mnd geleden bevallen van een zoon. Mijn oude kleren pas ik nog lang niet. Toen ik de zwangerschap in ging woog ik 75 kg. Nu weeg ik 85 kg. Ik ben zelf maar 1.58 m. Ik heb altijd al een beetje overgewicht gehad, maar dit is echt te veel. Ik hou nog heel veel vocht vast. Als ik moet gokken, denk ik zeker 6 kg. Door dat vocht zie ik er nog steeds hoogzwanger uit in mijn gezicht en enkels, kuiten etc.
    Ook als ik sta, lijkt mijn buik wel 6 mnd. zwanger.
    Ik heb plaspillen geprobeerd, wat dan ook. Niks helpt. Wel ben ik weer 2 x per week gaan fitnessen. Ik doe een groepsles bodyjam en dat is echt super. Maar mijn lichaam blijft zo dik...
    Ik probeer mezelf maar voor te houden, dat ik dit allemaal voor mijn zoon doe. en dat het daarom allemaal waard is.
    Zelf heb ik met mijn zoon een hele moeilijke start gehad. Ik heb geen kraamtijd gehad.
    Hij krijg toen hij een week was blaasontsteking, daarvoor lag hij 2 weken in het ZKH.
    En toen hij 6 weken was kreeg hij de bacteriele hersenvliesontsteking. Daarvoor heeft hij op de IC gelegen, 2 weken.
    misschien is het daardoor, dat mijn lichaam alles blijft vasthouden, omdat mijn 'relaxfase' is afgenomen.
    maar onthou wel, je hebt een kind op de wereld gezet, en een menig man zou dat niet kunnen!

4. ssanne

ssanne Lid

Dec 28, 2008
    46
    0
    0
    hier hebben we ook een valse start gehad, mijn zoontje werd geboren met
    een infectie en moest hierdoor na de geboorte een week in het ziekenhuis blijven.
    En fitnessen, ik probeer elke dag te gaan en heb ook mijn eetpatroon hevig aangepast.
    niks lijkt me te helpen. Het ergste vind ik eigenlijk het feit dat ik echt continue last heb van mij rug,schouders en nek. Ook vind ik het erg dat mensen steeds naar mijn borsten staren als het ware, en soms (met name mannen) er ook opmerkingen over maken.
    IK wil dan het liefst de grond in zakken :(.
    Mijn man vind het allemaal wel meevallen en ziet er niks ernstigs in, maar dan denk ik makkelijk gezegd.

5. randi

randi Niet meer actief

als je echt standvastig sport en eet en je kan zelfs bv nog niet 1 kilo kwijt erdoor per maand is het mischien wel eens een idee om je medisch erop te laten onderzoeken. heb namelijk nog gehoord dat na een zw de klierwerking zodanig overhoop ligt enja daar is overgewicht en niet afvallen een symptoom van. dit is dan ook op te lossen met de juiste medicatie dus zou toch eens naar je dokter gaan en dit voorleggen en vragen of ze dit willen onderzoeken. zware borsten ik kan ervan mee spreken, heb zelf een f gehad en had er ook rugklachten door. heb dit operatief opgelost naar een c en dit is ook terug betaaldt door het zieknfonds omdat het medisch werd gezien. ben wel van belgie dus weet niet hoe dit in nederland werkt

6. ssanne

ssanne Lid

Dec 28, 2008
    46
    0
    0
    ik ben bij de huisarts geweest voor mijn rugklachten en zij vond zelf dat ik best dikker was
    geworden en heeft daarom een bloedonderzoel laten doen voor de schildklier, maar dat is in orde. IK ben alleen doorverwezen naar de fysio, maar sta nog op de wachtlijst. Voor mijn borsten zou ik ook zo graag een verkleining willen maar ik weet niet of dat vergoed wordt door het ziekenfonds hier (menzis). Ik denk dat een borstverkleining echt heel erg veel zal schelen voor mij. zowel lichamelijk als emotioneel.

7. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    ik dacht dat als je lichamelijke klachten hebt door te zware borsten t wel vergoed wordt. pin me er niet op vast maar een vriendin van mij heeft t ook gehad.
    als ik jullie was zou ik ff googlen of ff de verzekering benaderen en vragen om advies. t moet niet ten kosten gaan van jouw lijf als je te zware borsten hebt.

8. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    ff gegoogles voor jullie:

Er zijn veel vrouwen die hun borsten willen verkleinen, omdat hun grote, zware borsten nek- en rugklachten veroorzaken. Een kleinere cupmaat is dan een uitstekende oplossing om van deze klachten af te komen. Door het verwijderen van vet- en klierweefsel en overtollig huidweefsel worden uw borsten kleiner, lichter en steviger. Door de ingreep krijgen uw borsten een nieuwe vorm; een borstverkleining is meestal ook een borstlift. De belangrijkste voorwaarde voor operatie is dat uw borsten volledig volgroeid zijn. Een borstverkleinende of borstcorrigerende operatie is tot op hoge leeftijd mogelijk.

Het is belangrijk om u te realiseren dat bij een borstverkleining ook melkklierweefsel wordt verwijderd. Het is dan ook niet zeker of u na afloop nog borstvoeding kunt geven. Daarnaast is het zo dat een borstverkleining zichtbare littekens achterlaat. Deze zullen in de loop der tijd natuurlijk vervagen, maar nooit helemaal verdwijnen. De plastisch chirurg kan u precies vertellen waar de littekens zullen komen. Zo krijgt u een zo goed mogelijke indruk van het te verwachten resultaat. Na de operatie zullen uw tepels niet meer op precies dezelfde plek zitten. U kunt de gewenste hoogte in overleg met de plastisch chirurg bepalen.

Uw nieuwe borstvorm zal een aanzienlijk verschil maken, maar realiseer u wel dat borsten (meer dan elk ander deel van het lichaam) sterk kunnen veranderen onder invloed van zwaartekracht, hormonen en gewichtsschommelingen. Toch zullen ze na de operatie niet meer de omvang krijgen die ze hadden.

Een borstverkleining is een uitgebreide ingreep, met een kleine kans op complicaties. Een specifiek risico is dat het gevoel in de tepels geheel of gedeeltelijk kan verdwijnen. Doordat de operatie wordt uitgevoerd door een ervaren en erkend plastisch chirurg wordt de kans op eventuele complicaties tot een minimum beperkt.

De operatie
    De operatie duurt gemiddeld anderhalf uur. De plastisch chirurg maakt een snede rond de tepelhof, van daar naar de borstplooi en soms ook in de plooi zelf. Vet- en huidweefsel worden zorgvuldig verwijderd. Vervolgens zet de plastisch chirurg de tepel en tepelhof op de gewenste hoogte vast. In de meeste gevallen blijft de tepel verbonden met zenuwbanen en bloedvaten, waardoor het gevoel in de tepel behouden wordt.

Na de operatie
    De eerste dagen na de operatie zijn uw borsten nog verbonden, zodat u niet meteen het resultaat kunt zien. Het verband wordt echter na enkele dagen verwisseld. Vanaf dat moment draagt u een speciale beha, die u moet blijven dragen tot de zwellingen en blauwe plekken verdwenen zijn. Uw borsten zullen enkele weken pijnlijk aanvoelen. Door de zwelling kunnen uw borsten de eerste tijd gevoelloos zijn. Maakt u zich daar geen zorgen over. Bij de meeste vrouwen komt het gevoel na enkele weken of maanden terug. In een enkel geval kan het langer duren.

Na ongeveer twee weken kunt u weer aan het werk. Houd er wel rekening mee dat u de eerste drie tot vier weken geen zware dingen mag tillen. Probeer zoveel mogelijk rust te nemen. Regel als dat mogelijk is extra hulp thuis. Na de operatie heeft uw lichaam tijd nodig om weer helemaal te herstellen. De littekens die aanvankelijk rood en gezwollen zijn, zullen na verloop van maanden steeds meer vervagen.

De Bergman Kliniek heeft samenwerkingscontracten met vrijwel alle zorgverzekeraars. Een borstverkleining wordt over het algemeen door uw verzekering vergoed. Vraag ernaar bij uw Beauty Coach

9. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Heb je ook fysio geprobeerd om je nek en rug spieren te trainen zodat je minder last krijgt van de het dragen van je borsten?

10. ssanne

ssanne Lid

Dec 28, 2008
    46
    0
    0
    hallo allemaal

bedankt voor jullie reactie's allereerst..
    ik ben inmiddels weer bij de huisarts geweest en sta op de wachtlijst voor de fysio.
    ik ben ook doorverwezen naar een dietiste. Heeft er iemand ervaring met een dietiste?
    ik weet niet wat me te wachten staat, maar als het gaat om gezond eten en bewegen dan doe ik dat eigenlijk al. Ik probeer elke dag naar de sportschool te gaan en let heel erg op mijn voeding en drink daarnaast ruim 2 liter water per dag. Ik hoop maar zo'n dieetiste meer is dan dit.

Share This Page