Eczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poulie, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poulie

poulie Lid

6 nov 2008
    20
    0
    0
    ass.drogist
    leiden
    Sinds een week heeft mijn zoon van 13 weken last van erge eczeem. Nu heb ik cardiflor gekocht en trouw 3 keer smeren op een dag. Ook heb ik balneum voor in bad gekocht. Het ging voorzichtig weg, maar sinds vanochtend is het weer extreem met korsten.
    Hij is daardoor ook zeer onrustig, kan het misschien liggen aan z'n voeding? Ik gebruik nutrilon 1. Zou ik anders toch even langs de ha gaan?

2. lee74

lee74 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.031
    0
    0
    Zoetermeer
    Hoi Poulie,

Ik weet niet of het aan de voeding ligt, maar ik zou zeker even langs de huisarts gaan. Je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt mij.

Succes.
    Lee

3. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    mijn zoontje heeft daar ook al last van vanaf zijn geboorte.

wij gebruiken Advantan, een créme met cortizonen, dat helpt heel goed!

ook smeren we hem helemaal in met een vette bodyloition!

4. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Hoihoi,

Inderdaad even naar de huisarts gaan. Al die eczeemcremetjes die je zonder recept kunt kopen werkten bij ons tenminste niet. Een hydrocortisoncreme werkt het beste, maar kun je alleen via je huisarts krijgen.

En inderdaad zijn huid meerdere keren per dag goed insmeren met bijvoorbeeld creme lanette, dat kun je wel zonder recept krijgen bij de apotheek.

Mijn dochter heeft er ook veel last van gehad, maar toen ze 11 maanden was ging het weg en het is niet meer terug gekomen. Mijn zoontje van 5 maanden heeft het ook, maar met hydrocortisoncreme en creme lanette is het goed onder de duim te houden.

Succes!

5. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Je kan ook eens enydrial van ROC proberen heb ik ook gedaan werkte super.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    geen balneum gebruiken en zo weinig mogelijk in bad.
    Ik gebruik zelf producten van zarqa maar beter is even niets te gebruiken.
    Lanette vaseline is een goede om te proberen en anders inderdaad even naar je huisarts.

7. hallo

mijn zoontje nu 15 weken heeft ook eczeem het kwam tegelijk met koemelkalergie naar boven maar nu ik daar voeding voor heb blijft de eczeem dus blijkt dat ie naast die alergie ook eczeem heeft ik heb van de dokter twee tuben zalf gehad de een is zal voor als het erg rood is de ander is een hele vette zalf je krijgt het vergoed maar laat de dokter er wel even naar kijken ik smeer nu alleen nog de vette zalf hij heeft op zn hoofd berg dan komt er een soort gele laag over te liggen dan moet je met een achterkant van een kaart of zoiets er voorzichtig afhalen een beetje schrapen maar niet te hart dat moet je gewoon elke keer doen als die laag erop licht maar ga wel naar de dokter dan weet je tenminste dat je goede zalf heb ik smeer het twee keer per dag of als ik zie dat hij jeuk heeft en het helpt heel goed eczeem heeft ook dat de ene keer het heel erg is en de andere keer bijna weg

sterkte ermee

leifs mij

8. hoi hoi

jij zegt geen balneum gebruiken op het buro en de dokter zeggen juist dat je ze niet in alleen water moet badderen omdat de huid dan nog droger wordt balneum is juist heel goed dat raade ze mij aan en indderdaad zo weinig mogelijk n bad

9. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    MIjn zoontje kreeg bij de geboorte ook en krijg gelijk nutriolon hypo allergeen en was snel weg

10. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ga inderdaad maar naar de huisarts met hem. Mijn zoontje van 15 weken had een paar weken terug ook hele erge eczeem. Ik kreeg eerst via de huisarts vaseline lanette. Dit hielp niet. Na een paar dagen was het veel erger en toen kreeg ik hydrocortisoncreme. Die hielp helemaal niet. Ik weer terug en toen was het krentenbaard geworden (maar ik was wel 10 dagen en 4 keer een artsenbezoek verder, volgens mij had hij dit al vanaf het begin)! Helemaal rood/geel met korsten. Op zich onschuldig maar wel heel besmettelijk (maar wij hebben het niet gehad). Met antibioticacreme was alles binnen een paar dagen weg. Drankje kreeg ik ook mee omdat het echt extreem was, maar dat drankje hield hij niet binnen. Zo zuur en bitter; zijn maagje trok dit niet. Maar deze creme werkte supersnel. Nu heeft hij ook wel weer schrale wangen met wat eczeemplekken maar die houd ik nu bij met vaseline lanette. Succes en sterkte met hem!

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik zou het wel even aan de ha laten zien.
    Bij heftige eczeem wordt vaak een middel voorgeschreven waar ook een onstekingsremmend middel in zit.
    En is dus alleen op recept verkrijgbaar.

Ik kreeg hydrocortison voorgeschreven en na 1x smeren was het al een stuk minder geworden. :D

Geen idee of het hier aan de voeding heeft gelegen, denk het niet , want het is zo goed als verdwenen.

12. poulie

poulie Lid

6 nov 2008
    20
    0
    0
    ass.drogist
    leiden
    Bedankt voor alle reacties, ik ga donderdag toch voor de zekerheid naar de HA.

Deel Deze Pagina