op de fiets met 3 maanden

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mariannerw, Sep 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariannerw

Aug 28, 2008
    35
    0
    0
    Het is ongetwijfeld al 's aan bod geweest. Maar hoe brengen jullie je kind naar de opvang? Ik zal i.i.g. moeten fietsen.

Ik zit te twijfelen tussen draagzak en maxicosi houder. Maar die laatste is maar voor 3 maanden, want met 6-7 maanden kunnen ze toch al in een gewoon zitje voorop. De draagzak hebben we nl. al, is dus wel zo fijn als het daarmee ook lukt.

Maxicosi lijkt me een beetje eng, je hebt geen zicht op je kind, al die hobbels/verkeersdrempels in de weg.

Wat doen jullie?

2. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,817
    4,057
    113
    Hier wordt de kleine dadelijk met de auto gebracht en met mooi weer met de kinderwagen (wij wonen 5 minuten lopen dan de opvang).

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

draag zak mag iig niet omdat dat gevaarlijk is je zouu kunnen denken aan een baby mee voor de maxicosi

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik moet straks ook fietsen om hem op te halen, en mijn vriend brengt hem dan 's ochtends met de auto.

Ik vind het ook lastig. Ik lees overal dat zo'n Baby-Mee voor achterop de fiets veiliger is dan in de draagzak. Als je valt met die draagzak om, en je valt bovenop je kind...brrr... Maar ik vind het nóg enger om zo'n kleintje achterop in een maxi cosi te vervoeren :(

Nu woon ik zelf op nog geen 5 min. fietsen van het kdv, en ik hoef alleen een dijkje over te fietsen waar geen auto's mogen rijden. Geen stoplichten of andere val-gevaren onderweg. Dus nu neig ik er toch naar om hem in een draagzak daarheen te brengen, ondanks alle waarschuwingen. Nu maar hopen dat 'ie erin wil, want niet alle kinderen schijnen zo'n draagzak leuk te vinden :rolleyes:

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ze zegen dat een draagzak gevaarlijk is, maar ik heb met alle 5 mijn kinderen gewoon gefietst met ze in de draagzak. Nooit wat meegemaakt. Wel een keer voet tussen de spaken gehad van 1 die op een zadeltje voorop zat en die zijn zogenaamd "gekeurd"...gelijk weggeflikkerd, kutding...

Overigens raad ik wel een goede draazak aan dan, ik heb altijd zo'n stevige van babybjorn gehad.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik weet niet of het veilig is en mag

maar hier in de buurt zie je ook vaak een maxicosi in een kinderfietskar

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Gevaar van met een draagzak fietsen is ook dat je kindje tussen jou en het stuur beklemd kan raken als je valt. Bovendien is je zwaartepunt heel anders met een draagzak, vooral als je kindje wat zwaarder wordt dus je evenwicht op de fiets is ook anders. Waardoor je misschien ook makkelijker valt. Het lijkt mij ieg erg gevaarlijk.

Is ov of lopen geen optie?

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Je valt meestal op je zij, dus niet op je kind.

Ik val gelukkig ook niet dagelijks :) laatste keer dat ik me kan herinneren was 3/4 jaar geleden.

Als je erover nadenkt is niks waarin je een baby vevoert zond risico.
    In het buiteland verklaren ze ons nederlanders zowiezo voor gek met onze fietszitjes alleen al, laat staan onze karren/maxi cosi dragers en bakfietsen.

Ik denk dat je zelf kan inschatten waar je toe in staat bent en wat jij voelt wat veilig is.

Ik heb me eerlijk gezegd nooit kwetsbaar gevoeld, fietsend met een draagzak.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou zelf nooit zijn gaan fietsen met een draagzak, maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik zou gaan voor de maxi cosi mee.

En je doet er wel lange mee dan 3 maanden hoor, met 6 a 7 maanden kan je kindje echt nog niet in een stoeltje voorop!

10. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik lees mee voor suggesties (ook geen auto) want ik moet mijn zoon van 7 elke dag naar school brengen en halen.
    Lopen is 25 minuten :rolleyes:
    Mag ie ook niet in de drager van babybjorn op de fiets?

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Pff ik zie ze wel eens rijden met een draagzak, sorry hoor maar dat vind ik echt levensgevaarlijk.
    Dan kun je nog zo voorzichtig zijn, niet alle andere verkeersdeelnemers zijn even voorzichtig.
    En dat het bij sommigen goed gaat, gelukkig maar, alleen volgens mij is het zelfs verboden en dat is vast niet voor niets.

Als je zo vaak heen en weer moet met een baby, schaf dan zo'n bakfiets aan. Dit is wel even een investering, maar dat is behoorlijk veilig, je hebt speciale maxi-cosi houders er voor.
    En je fiets is vaak meteen een stuk stabieler voor zo'n kleintje. Mijn broer heeft zo'n ding en daar kan je echt al met een heel kleintje in.

Zelf woon ik overal bij in de buurt, dus ik houd het wel bij lopen en de bus als het echt nodig is.

Laatst zag ik een meisje fietsen met een kindje van hooguit 4 maanden voor in het zitje, kind hing er gewoon letterlijk in.
    Dat soort dingen kan ik me echt niet voorstellen.

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Het is niet verboden.

Een bakfiets is idd ideaal, *trotse bakfiets eigenaar* :D Ik kan niet meer zonder! En dat het een investering (financieel) is, klopt, maar dat moet geen probleem zijn aangezien veel a.s ouders hun hand niet omdraaien om 900 a 1000 euro neer te leggen voor een kinderwagentje.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Gevaarlijk met de draagzak?
    Dacht je dat je kind niet geplet word als t voor in een stoeltje zit?
    Je kan helaas altijd vallen, welke methode je ook kiest.

Een maxi cosi achterop vind ik ook eng om te zien, dat bungeld zo.
    En die karren achter een fiets vind ik geen porm haha automobilisten zien die dingen heel slecht.

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nou een bakfiets om laten vallen zou heel knap zijn :)
    Je kan evengoed aangereden worden, maar ik vind dat een bakfiets het veiligst is.
    Als je hard moet remmen ofzo en je hebt je kindje op je buik (?) nou dat lijkt me helemaal niets.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Bel eens met de eerste hulp van het ziekenhuis. En hoor dan het verschil in verwondingen bij ongelukken met kinderen in een draagzak op de fiets of in een zitje. Dan kies je nooit meer voor een draagzak op de fiets!

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik vind die fietskarren ook doodeng (heb er een gehad, zo'n dolphin ding ook nog), bakfiets kan, als je flink racet wel kantelen hoor :p :oops: maar wordt ZEKER niet over het hoofd gezien :D ik heb altijd veel bekijks!
    Ik heb inmiddels alles wel z'n beetje gehad, fietszitjes, maxi cosi drager, draagzakken, fietskar, zadeltje voorop en nu een bakfiets en die bakfets heb ik het fijnste gevoel bij én het is lachen, gieren, brullen met z'n allen, zo gezellig! Ik ben wel vóór een bakfiets met 3 wielen btw, die met 2 vind ik wel weer heel eng (stel er gebeurt iets, kan je niet zo ff snel ingrijpen want je moet dat kreng op de stander ofzo zetten, ik kan gewoon afstappen, blijft zo staan, ik kan trouwens ook altijd lekker lui bij het stoplicht blijven zitten :p)
    Als 2e fijnste optie ga ik toch voor de (babybjorn!)draagzak, dat is gewoon mijn persoonlijke ervaring.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja idd.ik zit zelf in de hulp verlening en ik zie dus ook veel dingen maar de verwondingen met een draagzak zijn echt veel erger als dat te vast zitten in een stoeltje/maxicosi inlc baby mee

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    @pendrag, als je daar specifiek om belt zal je dat horen, natuurlijk, maar zo zijn er ook zat meldingen van fietszitjes, bakfietsen, fietskarren en auto's.
    Er zjn ook genoeg ouders hier die hun kind in het fietszitje nog een helmpje erbij op doen, zegt ook wel genoeg dan. Ik denk dat er overal nadelen/gevaren aan zitten, ook aan mijn bakfiets (bij onjuist gebruik) ongetwijfeld

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Mamdeluxe: je kunt de varaag gewoon neutraal stellen: wanneer ontstaan de ergste verwondingen? Antwoord zal zijn met een draagzak.

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb dan wel geen draagzak maar wel een draagdoek en die gebruik ik veeeeeel. Maar nooit op de fiets ! Veel te link. Ik zou dan idd voor zo'n ding gaan op je pakjedrager en daar dan de maxicosi op doen.

Share This Page