Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik vraag me af wat nu het verschil is tussen deze twee. Wat zijn voor -en nadelen?
Volgens mij is de citi voor makkelijk en snel (stads)gebruik. Hij is lichter en kan geloof ik alleen met de gordel bevestigd worden. Verder weet ik niet eigenlijk..! Kijk anders hier eens op: Maxi-Cosi products - nl-nl
Nadeel van de Citi is echt dat losse zonnescherm. Verder bevalt ie prima, wij zetten hem altijd gewoon in de gordels dus geen idee op welk systeem ie wel of niet past. En hij is een stukje goedkoper dan de cabriofix.
Het verschil is inderdaad het losse zonneschermpje bij de citi en de citi kan niet op de isofix. Daarnaast is hij bijna een kilo lichter. Dat laatste was voornamelijk de reden waarom wij de citi gekocht hebben ( naast het grote prijsverschil). In de consumentengids van de afgelopenaand kwam trouwens de Citi ook beter uit de test ( beste koop). Succes met de keuze!
Dankjewel voor de reacties. Ik heb ook ergens gelezen dat kindjes sneller te klein zijn voor de citi, dus langer met de cabriofix kunnen doen. Iemand daar ervaring mee?? We hebben gelukkig nog even om te beslissen
de citi past zo ie zo op onderstel van quinny zapp en volgens mij zijn de meeste maxi cosi tot 13 kg toch
city past gewoon op je kinderwagen hoor. enige nadeel los zonnenschermpje en verder past hij niet op isofix. maar kan gewoon met gordels vast, effe een handigheidje, nu heb ik hem binnen no time vast. dat hij een kilo lichter is, wist ik niet eens (kreeg hem bij de kinderwagen en eerlijk gezegd niet zo in verdiept, omdat ik toen nog niet echt wist dat er zooo veel verschillende soorten waren)
Natuurlijk, als je de goede adapters hebt. Ik heb een Maxi Cosi Mura en daar past ie natuurlijk sowieso op. Chilleke, ik had me er ook niet in verdiept, hij was 50 euro goedkoper dan de Cabriofix, dat vond ik wel een steekhoudend argument en we kregen 'm van mijn moeder die ook al de wagen had betaald dus ik wilde het niet duurder maken dan nodig. Oh en een kilo lichter? Dan is het maar goed dat we deze hebben, ik vind 'm al zo loeizwaar.
Haha dat dacht ik ook toen ik dat las!! Die dingen zijn vooral met kind erin niet te tillen!!! Laat hem tegenwoordig ook in de auto staan. Til me al genoeg een breuk haha
Ik vind het voordeel van de cabriofix dat ie in de easyfix kan, hij is helaas wel zwaar maar ja mijn man tilt hem altijd.
De Citi SPS kan niet op de IsoFix, maar volgens mij ook niet op de Easy Base, en zal dus idd altijd met de 3-punts gordel moeten. Dit is vast een handigheidje wat je zo doorhebt, maar ivm halen en brengen naar oppas hebben wij toch voor de CabrioFix gekozen, omdat die wel op zo'n onderstel kan wat in de auto blijft (zowel op de EasyBase als de IsoFix).
wij gaan em sowieso gebruiken als autostoel en zodra ie eruit is gegroeid willen we een "normale " autostoel...dus het is qua prijs voor zo'n periode wel goed!
Er is ook nog een verschil in de zijwaardse bescherming. De Citi heeft minder hoge zijkanten en daardoor minder bescherming, tenminste, dat is wat ze ons in de winkel vertelden. Voor ons was dit de reden om toch voor de cabriofix te gaan. We hebben een ouden auto met weinig kreukelzone. Dus een beetje extra bescherming is dan niet overbodig. Verder gaan wij de cabriofix ook gewoon met de gordel vastzetten, omdat we niet heel veel met de auto gaan en we daarom geen dikke honderd euro aan zo'n onderstel willen uitgeven
dat van het schermpje heb ik trouwens opgelos met een lusje die ik er aan het gemaakt.die ging door de gordelinsteek heen en zo kon die niet los schieten
We zijn d'r uit. We bestellen de citi. Zie niet echt goed in waarom meer betalen voor de cabriofix. Heb toch geen isofix etc.