Ik heb hier wel eens over gehoord dat je een soort kussen/zacht kruikje hebt die je op de buik van de baby kan leggen met krampjes. Maar hoe heet dit??? en is dit goed voor de baby?
Je kan je kindje ook tegen je aan dragen, dan heb je ook warmte. Het is namelijk nogal lastig om een krijsend kind wat zich overstrekt van de buikpijn een kruik op zn buik te geven.
onze dochter had er erg veel last van en hebben toen voorzichtig met pittenzak geprobeerd. dat hielp wel wat, maar ben ook bang voor te heet. Dus hoorde dat er iets speciaals voor baby's is. Bedoel je dragen met draagdoek?
bij onze dochter kwam het met 4mnd heel erg (daarvoor werkte) mijn buik erg goed. maar met 4 mnd was ze toch al stuk sterker en wou ze dat niet altijd als ze veel last had.
Hier hou ik haar dan zo vast, dat ze met haar buik op mijn hand ligt. Mijn ene arm gaat langs haar borst naar haar buik, andere arm tussen haar benen door, en dan heb ik dus aan mijn buikkant een armpje en een beetje en aan de andere kant van mijn armen ook. Haar hoofd rust dan op mijn arm. Zo kan ik haar buik een beetje masseren en wordt haar buikje ook heerlijk warm. Vaak moet ik dan wel een beetje wiegend rondlopen, zitten is niet goed genoeg. Maar het helpt uitstekend!
Ik heb bij de Wibra en blokker van die "hand warmers" gehaald. Ik vind ze super fijn werken. Warm, maar niet te warm, en daar lekker het buikje mee masseren.
Met draagdoek, maar ook gewoon tegen je aan met je armen, of de bekende houding waarbij je het buikje op je onderarm legt, hoofdje bij je elleboog, pamper bij je hand, en zo wiegend door de kamer lopen.
Ik denk dat je de cosi-bag bedoeld? Die kan je opwarmen in de magnetron en ruikt dan naar lavendel geloof ik. Cosibag Ik heb hem zelf gehad. Het hielp wel redelijk. Je mocht hem alleen onder toezicht gebruiken. En je hebt er niks aan als je kindje gaat draaien want dan blijft hij niet meer op de buik liggen.