Verschil menstruatieklachten en zwangerschapssymptomen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elfi, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hoi hoi,

Ik zit mij zo af te vragen he...
    Is er eigenlijk wel echt een verschil tussen krampen van een aankomende menstruatie en zwangerschaps symtomen?
    Je leest vaak dat het kan zijn dat je mestruatie achtige buikpijn hebt... maar wat is dan het verschil?
    Misschien een stomme vraag, maar vraag me dat gewoon af 😆

Bijna alle symptomen kunnen zowel wijzen op menstruatie en zwangerschap, of niet?

Kan iemand me daar iets over vertellen?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben en heb nog steeds het gevoel dat er een menstruatie aankomt:
    Puistjes, af en toe buikkrampjes, lage rugpijn.

Schijnt er allemaal bij te horen :)

3. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik ging vorige week maandag naar het ziekenhuis voor de bloedtest en toen had ik vlak daarvoor krampen die echt leken op menstruatiekrampen, ik was echt bang dat het over & uit was. Maar het waren gelukkig beginnende-zwangerschaps-krampen. Ik voelde geen verschil. Nu wel trouwens, de zwangerschapskrampen zijn 'doffer', minder dat knijpende wat menstruatiekrampen doen.

4. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik had mijn menstruatie maandag verwacht maar vandaag nog niks. Ik voel me wel al 2 dagen alsof ik ongesteld moet worden omdat ik echt die krampen heb. Vanochtend dacht ik heel even dat het kwam had een klein beetje roze slijm. Maar nu in de middag nog steeds niks en is alles weer wit. Dus ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden eerlijk gezegd. Maar wil niet gelijk denken oh je bent zwanger. Want we zijn nog helemaal niet bezig namelijk. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook 2 dagen kramp, maar naar mijn idee voelde die toch anders dan hoe ik het nu heb gevoeld.

Oh wat kunnen we onszelf toch gek maken.

5. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Eigenlijk is het redelijk "logisch" dat zwangerschapsklachten en menstruatieklachten gelijkaardig verlopen. Of toch zéker die voor NOD.
    Bij het springen van je eitje (ook zonder bevruchting) komt er progesteron vrij en die veroorzaakt eigenlijk 90% van de menstruatie/zwangerschapsklachten voor NOD.

Als je tijd/zin hebt, zoek gerust progesteron klachten symptomen eens op :) Zowel vermoeidheid, veel plassen, jeukende/gespannen/gevoelige borsten... komen allemaal van progesteron. Die je uiteraard nodig hebt voor zwanger te kunnen blijven he =D
    Als je zwanger bent, blijft die progesteron productie hoog (en dan kan de MS pijn van een groeiende/actieve/.... baarmoeder komen)
    ben je het niet dan daalt ie omdat het geel lichaampje afsterft (als ik me niet vergis) en dat veroorzaakt dan weer de PMS klachten :p

Dus eigenlijk zijn er weinig tot geen verschillen tussen menstruatie of zwangerschapsklachten voor NOD. (behalve mss het misselijk zijn :p )
    Je kan pas achteraf, na de positieve test, zeggen dat het een zwangerschapsklacht was... Idem met innestelingsbloeding voor NOD. Die kan je pas een innestelingsbloeding noemen als je ook daadwerkelijk een positieve test hebt die het bewijs van innesteling is.. :)

6. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Het is dus echt lastig om verschil te voelen.
    Ook idd wel logisch... maar ook wel jammer 😉

Zou zo fijn als we gewoon het verschil konden voelen, toch 😊
    Maar thanks voor de antwoorden! Was nieuwsgierig!
    Hopelijk zijn mijn buikkrampen dan geen menstruatieklachten 😆

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Elke maand voor ik zwanger raakte voelde ik van allee en als ik google moest geloven was het elke maand wel raak. De maand dat het raak was voelde ik juist niets. Zelfs geen krampen waardoor ik dacht dat ik ongesteld ging worden kreeg pas krampen de eerste keer toen hrt mis ging en de 2e maand ver na nod vanwege het groeien van mn baarmoeder. Het zegt dus echt helemaal niks :(

8. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    @Elfi inderdaad wel jammer :)
    allé voor mij valt het mee, ik voel het ruimschoots op voorhand wanneer het wel of niet prijs is. Er is namelijk voor mij maar 1 verschil tussen zwangerschaps en menstruatieklachten. Namelijk "slecht slapen". Iedere keer ik zwanger ben, begin ik een dag of 5 voor NOD al superslecht te slapen ... Dus dat is bij mij echt het enige verschil tussen zwanger of niet zwanger :)

na 4x zwanger geweest te zijn, merk ik het dus wel goed genoeg. (Ook al is het 4x misgelopen) Ik ken mijn lichaam en cyclussen ondertussen ook door en door en weet rap genoeg welke kant het op gaat :) (maar ik raad niemand aan om daarvoor 4 miskramen te krijgen om het verschil te leren kennen :p )

Deel Deze Pagina