Verschil met en zonder ruggenprik down under

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lovieyou, 17 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Bij de eerste geen ruggenprik (die werkte niet meer na 2 uur), dus letterlijk door alle pijn heen gemoeten want had geen natuurlijke morfines aangemaakt en zat niet in een bubbel. Ja, die ring heb ik wel gevoeld, maar dat was het minst erge want er gebeurde in ieder geval iets en met het einde in zicht vond ik dat mentaal goed te doen.

    Tweede bevalling een ruggenprik die wel werkte, met nog een extra shot op 7 cm dus helemaal niks gevoeld. Totaal verdoofd, lichaam wist wat het moest doen dus met 3 weeen was hij er. Lijkt me wel lastig te moeten bevallen voor de eerste keer met een verdoving, want dan weet je dus totaal niet wat je moet voelen/doen.

    En wat is pijn. Ik denk dat je dat op zoveel manieren kunt ervaren, heel lastig te zeggen wat je nog voelt bij een gedeeltelijke verdoving, en hoe het zonder verdoving is.

    Je bevalling gaat sowieso vaak wat sneller nu, denk je eraan om weer een ruggenprik te nemen?
     
    Lovieyou vindt dit leuk.
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Ik ben 3 keer zonder ruggenprik (of andere noemenswaardige pijnstilling) bevallen en heb “the ring of fire” alleen bij nummer 3 gevoeld. Zij lag als sterrenkijker, de andere 2 niet.
     
    Lovieyou vindt dit leuk.
  3. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Echt heel verschillend dus bij iedereen! Het is afwachten hoe het deze keer gaat :p.

    Ik ben heel benieuwd! De vorige bevalling duurde 23 uur in totaal. Al vond ik het gek genoeg niet te lang duren ofzo. Had genoeg tijd tussen de weeën door. Uiteindelijk een ruggenprik gekregen ook zodat ik even kon gaan slapen, maar toen besloot meneer dat het tijd was om geboren te worden. Toen ik terug kwam op de kamer kreeg ik al vrij snel persdrang die ik niet meer op kon houden.
    Ik zou deze keer juist weer willen proberen om zonder pijnstilling te bevallen.
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb van de laatste bevalling een foto terwijl het hoofdje staat.
    Nou als ik mijn hoofd zie word ik er al naar van:o:
    Nou had mijn jongste wel een groot hoofd (boven de lijntjes) dus dat was niet zo gek :rolleyes:
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.700
    113
    Vrouw
    Hier bij de 1e ook een ruggenprik gehad. Ik heb het wel heel goed gevoeld, inclusief de knip. Terwijl ik bij de andere 2 thuis ben bevallen en geen pijnstilling of iets heb gehad. Ja, ik voelde het maar wist ook dit is het laatste stukje. Dat maakt het dan wel echt een stukje makkelijker!
     
  6. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Alle 2 de bevallingen geen pijnstilling. Bij de eerste alleen een plaatselijke verdoving ivm knip. Knip niet gevoeld, beide keren ook geen ring of fire gevoeld. Jongste had wel een héél klein hoofd (dysmatuur) dus kan ook daardoor komen. Ik denk dat het van te voren gewoon écht niet te voorspellen is
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb 3x een ruggenprik gehad maar bij het persen zetten ze hem uit.

    Ik heb de eerste 2 keren het hoofdje voelen staan. Dat was idd dat branderige rot gevoel. Toen ben ik ook 2x gehecht daarna.

    Bij nummer 3 hoefde ik helemaal niet te wachten toen het hoofdje stond en mocht ik gewoon mee blijven persen. Die keer ben ik dus niet uitgescheurd en heb ik geen hechtingen gehad. Ik heb me al die tijd afgevraagd waarom ik toen niet hoefde te wachten en of dat idd te maken heeft met het niet uitscheuren. Ik ga dat voor de volgende keer dus ook zeker navragen.
     
  8. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Hier een ruggenprik. Moest inderdaad uit tijdens de persfase. De ruggenprik zat niet heel goed, ik voelde beenweeen erdoorheen terwijl ik ik geen been weeën voor de ruggenprik had. Ook voelde ik wel gewoon de persdrang. De persfase duurde eindeloos (2 tot 3 uur) dus werd wel steeds pijnlijker hoe langer de ruggenprik uit stond. Uiteindelijk is ze met de vacuümpomp geboren en was ik uitgescheurd
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik heb bij drie van de vier bevallingen een ruggenprik gehad. Bij de derde Mocht dat toen niet in verband met een laag aantal bloedplaatjes. Bij de eerste voelde ik eigenlijk vrijwel niks tijdens de persfase en bij de tweede net iets meer. Bij de 4e voelde ik aan het einde vooral de weeën weer goed maar het persem was echt in een wee gebeurd. Het persen van de derde vond ik zelf eigenlijk helemaal niet vervelend zonder ruggenprik. Wel het opvangen van de weeën maar het persen gaat bij mij gewoon altijd heel makkelijk en snel. De Ring of Fire voelde ik wel maar vond ik op zich prima te doen
    Ik vond Met name het verschil tussen wel of geen ruggenprik in de eerste 20 minuten na de bevalling heel groot. Je bent dan gewoon echt klaar met die pijn en ik vond het opvallend hoe veel pijn je dan nog moet lijden na de bevalling. Ik hoefde niet eens gehecht te worden (alhoewel misschien 1 kleintje) maar flink wat op mijn buik drukken om de placenta los te laten komen en al dat soort dingen.

    Trouwens alle drie de keren is de ruggenprik bij het persen niet uitgezet. Ik zie ook geen enkele reden waarom ze dat wel zouden doen. Ik ging gewoon op commando persen. We keken dan allemaal naar de monitoren en voelden aan mijn buik en dan gaan met die banaan
     
  10. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Bij m’n oudste kreeg ik na 14 uur een ruggenprik en ze is na 19 uur geboren. Heb toen niets gevoeld van de persfase, wat ook frusterend was omdat ik geen persweeen voelde. Na een half uur persen wat niet opschoot kreeg ik een knip omdat de kleine het moeilijk kreeg.

    Bij m’n jongste dochter geen ruggenprik gekregen en de ring of fire duidelijk gevoeld. Dat was niet fijn, maar het was een kort en hevig moment, waardoor het achteraf goed te doen was, ik vond bij deze bevalling alleen het laatste half uur heftig (intense weeen en de ring of fire), maar in twee persweeen was ze eruit dus het was ook wel weer snel voorbij en nu had ik meer controle over het persen meer ik het wél voelde.
     
  11. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.321
    2.489
    113
    Hier een ruggenprik omdat een weenstorm had op 5 cm bleef hangen. En het nog wel uren kon duren volgens hun... zoontje lag wel ingedaald maar niet ver genoeg naar 'beneden'

    Op het moment dat ik de kamer voor de ruggenprik ingereden werd had ik persweeën maar ze geloofde mij niet. Uit eindelijk deed de ruggenprik niks en heb ik net zo hard gegild tot ze me wel geloofde dat de baby er uit zou komen. 'Ik heb het eerst zo een 10 keer lief gezegd'

    Bleek 10 cm en dus terug naar de beval kamer. Hier bleek hij nog steeds niet diep genoeg te liggen dus moest een uur wachten met persen ' moest bij elke wee op het knopje drukken van de ruggenprik'

    En uit eindelijk toen mocht gaan persen kwam meneer niet, hij ging dippen en hij 'moest' er uit. Waar op ze een flinke knip gezet hebben. Wat voelde dat overigs als een opluchting.
     
  12. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.508
    4.308
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben 3 keer zonder ruggenprik bevallen, alle 3 bevallingen thuis.
    Eerste was niet fijn, maar dat door een fout van de stagiaire, ze moest knippen tijdens een perswee, maar knipte gewoon en dan voelt het gewoon alsof er nu een knip ingezet wordt.

    Verder heb ik geen heftige ervaringen gehad. Als het even teveel werd ging ik even onder de douche en dat hielp voldoende.

    Moet ik wel zeggen, mijn bevallingen waren maar 6, 3 en 1,5 uur.
     
  13. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    2x thuis bevallen dus geen ruggenprik, maar zou niet bang worden van die ring of fire hoor!

    Ik vond het voelen alsof ik een ruwe galiameloen erdoorheen moest duwen.. Maar ik heb hele grote kinderen gekregen (4370 en 5070 gram en ben zelf heel slank), ik vond het persen niet erg, (al duurde dat bij de 1e 100 minuten!) en veel prettiger dan urenlang die akelige rugweeën. Dus laat mij maar 4 galiameloenen erdoorheen duwen ipv die akelige weeën!
     
    margarethd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina