Verschil Mini-monkey en Lodger shelter?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kwebbeltje, 11 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik ben van plan om een Mini monkey aan te schaffen. Bij info zoeken kwam ik ook de Lodger shelter tegen.
    Zijn hier moeders met ervaring van één van deze twee draagdoeken. Of zit er veel verschil tussen deze twee?

Kwebbel

2. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Geen ervaring met de mini monkey, wel met de Shelter. Welgeteld 1x gebruikt en daarna meteen doorverkocht. Dochter was toen een aantal maanden oud maar verzoop erin en daarbij was 'ie véél te warm!

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    ik heb de mini monkey maar nooit gebruikt. Ik kon er niet zoveel mee, Lune lag in een rare houding. Heb toen een draagdoek gekocht, ligt ze in net zo'n rare houding in maar daarin kan ze ook rechtop.
    Zo goed als nieuwe minimonkey kopen? :) 15euro :D

4. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Als ik me niet vergis, kun je de minimonkey ook gebruiken als hangmatje in de box en met de lodger shelter kan dit niet.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mini monkey werd hier laatst over geschreven door meiden die hem hadden dat ze een mail hadden gehad van de firma die ze maakt dat de gespen niet goed zouden zijn. Ik kon er toen trouwens niet over terug vinden op de site van mini monkey :(

Ik heb geen ervaring met beiden maar ik zou je aanraden om gewoon een draagdoek te kopen. Is beter voor je kindje en voor jou.

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik bedoel dit topic.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Thanks voor de info.

Kwebbel

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik heb de mini-monkey 2x gebruikt, zonder succes. snel te klein en dat terwijl ik een kleine baby had..

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    de shelter is echt veeeeeeeeeel te warm om met dit weer te gebruiken! Ik vind het een onwijze zweetdoek. Ik zou het je echt niet aanraden!

10. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Minimonkey 2 keer gebruikt,
    1x in de box als hangmat... paste niet bij een vierkante box
    2ex op zuidplein, dacht lekker makkelijk handen vrij te hebben, nou ik heb continu op moeten letten of de gesp wel bleef zitten want die zakte steeds los:( T is dat opa er een flinke knoop in heeft gedaan maar wat een onding. heb daarna minimonkey gemaild en kreeg mijn geld terug!

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey heeft het een week prettig gevonden in de MiniMonkey, daarna gauw een baby bjorn aangeschaft! Deze vind hij werelds!

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    mini monkey = bagger! :(

Gekocht en gelijk door verkocht!

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Veel negatieve reacties over de mini monkey. Ik wil hem eigenlijk gebruiken als ik mijn oudste moet ophalen van school. Vanuit de maxi-cosi in de draagzak...dat wacht mijn inziens wat makkelijker.
    Zou het dan ook niets zijn? Ik ga namelijk toch een beetje twijfelen zo.

Kwebbel

14. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    ik zou toch gaan voor de draagdoek, geloof ik. Heb zelf goede ervaringen met de draagdoek.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb zelf met Jarissa met heel veel plezier een draagdoek gebruikt. Maar met het doel wat jij beschrijft, is dat wel veel werk met omknopen voor even op het schoolplein. Is een sling niets voor je?

Van Lodger ben ik ook wel fan trouwens. Maar dan de Bunker. Een heerlijk ding en inderdaad warm. Een Shelter voor een augustusbaby zou ik zelf niet zo snel doen. Alhoewel het vanaf oktober waarschijnlijk wel weer heel lekker is. Met dit weer van nu vergeet je al snel dat het na augustus al rap weer kouder wordt!

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dan denk ik dat een ringsling, buidelsling of pouch echt iets voor jou is.
    Hier wordt alles duidelijk uitgelegd met plaatjes en filmpjes.

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mag ik even nieuwsgierig zijn en vragen of je al iets gevonden hebt ?

18. guusje2001

22 apr 2008
    56
    0
    0
    Valkenswaard
    En een lodger shelter voor een december baby?

Ik ben ook aan het zoeken maar over elk merk zijn er wel klachten.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb zelf een draagdoek (de tricot slen) en vind het echt ideaal! Je kan 'm van tevoren omdoen, als je het vaker doet heb je dat zo gedaan. En dan kan je zo je kindje erin laten glijden. Ik gebruik 'm niet zo vaak omdat het niet nodig is, maar waar jij 'm voor wil gebruiken is het ideaal. Is ook ideaal om mee te wandelen, bijvoorbeeld in het bos en ook goed lang vol te houden zonder dat je last van je rug en schouders krijgt.
    Wat Nemo noemt zal ook wel goed werken, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat komt denk ik omdat een draagzak eigenlijk altijd te weinig steun geeft voor je rug en omdat een kindje er vaak raar in 'hangt'. Bij een draagdoek heb je dit soort klachten niet, alleen is het vaak even oefenen.

Deel Deze Pagina