hoi allemaal Hoe lang hebben jullie gewacht met het kopen van spullen (kleding, kamertje, accessoires e.d.)? Ik heb dinsdag mijn eerste echo maar ik merk dat ik al wel echt volop aan het kijken ben. Ik heb nog niets gekocht, ook meer omdat ik eerst zeker wil weten dat alles goed is. En ik weet ook dat je eigenlijk even moet afwachten tot na de 12 weken. Mijn broer wil het babykamertje gaan maken (is timmerman) alleen kopen we het ledikantje wel zelf, vanwege veiligheidsvoorschriften e.d. Heb natuurlijk wel al wat dingetjes gekregen (vooral speelgoedjes) maar ik vroeg me af tot wanneer jullie je ingehouden hebben
Ik denk (bij de eerste) ook pas na een maand of vijf. Maar ik ben nogal een zenuwpees hoor. Ik wilde gewoon zeker weten dat alles goed was. En ik wilde ook weten wat het werd. Ik ken een stel dat al met 10 weken een babykamer en een kinderwagen (via marktplaats) had gekocht. Ik stond met mijn oren te klapperen toen ik het hoorde. Maar zoals ik al zei: ik ben gewoon een zenuwpees. Wat betreft de kinderwagen zou ik trouwens echt wel even wachten totdat je het aan mensen verteld hebt. Dat stel dat de kinderwagen al met 10 weken had gekocht had namelijk wel een miskoop gedaan. Ze hebben later een nieuwe (wel tweedehands) gekocht, omdat hij helemaal niet beviel. Dat kan je voorkomen door aan bekenden tips te vragen, en voor de 12 weken doe je dat toch minder snel denk ik. (Behalve als iedereen het al weet natuurlijk.)
Wij hebben gewacht tot na de drie maanden en zijn toen langzaamaan spullen gaan kopen. Kinderwagen, box, maxi cosi hebben we overgenomen van een nicht van vriendlief, met sponsoring van schoonmoeder (rond 6,5 maand opgehaald). Mn ouders hebben deel gesponsord in de aanschaf van de kinderkamer (rond 6,5 maand aangeschaft en opgehaald) Verder de eerste periode vooral neutrale dingen gekocht, dus vooral luiers en aanverwante baby-uitzet zaken, pas na de 20 weken echo toen het geslacht bekend was, wat meer "roze" gaan halen. Het kost allemaal best wel veel geld en het loont de moeite om rustig rond te kijken en prijzen te vergelijken etc. Er zijn ook regelmatig leuke aanbiedingen bij de diverse babywinkels of Hema of Kruidvat etc. Zelf is het bij ons goed bevallen om de uitgaven te spreiden. Bij de meeste winkels hebben ze ook nog wel de mogelijkheid om bij het "misgaan" van de zwangerschap de reeds ontvangen spullen terug te mogen brengen.
bedankt voor jullie snelle reacties! De meeste mensen in onze omgeving weten het nu. Op mijn werk heb ik het al snel verteld vanwege de enorme bezuinigingen in het onderwijs en mijn baas had me gevraagd het al te willen zeggen (omdat we al bezig zijn met wie welke groep gaat doen volgend jaar). De kinderwagen mag ik van mijn nichtje hebben, daar ben ik heel blij mee. Ze heeft een quinny buzz die er nog heel erg goed uitziet. Verder wordt het kamertje dus door mijn broer gemaakt. Voor de box e.d. gaan we echt op marktplaats kijken. We hebben geen eindelijk budget en eerlijk gezegd vind ik die prijzen soms ook belachelijk hoog! Schrok trouwens ook van de prijzen van schommelstoelen zeg Ik denk dat we sowieso wachten met grote dingen tot ik over de 13 weken ben...
bedoel eindeloos budget maar het blijft leuk om overal rond te snuffelen. En wat dat betreft ook een echte hollander...als het in de aanbieding kan, graag
Bij onze vorige zwangerschap hadden we kinderwagen wel al gekocht. Het was een erg leuke aanbieding die we (dachten we op dat moment) niet konden laten schieten. Even later kreeg ik een mk. We hebben m wel gehouden... Deze zwangerschap zijn we na de 3 maanden rond gaan kijken. Van mijn schoonouders hebben we de kinderkamer gekregen en deze hebben we met 18weken gekocht. Daarna zijn we langzamerhand spulletjes aan het kopen gegaan. Wel had ik in de eerste weken af en toe wat schattige, leuke, onweerstaanbare kleertjes gekocht Nu ben ik een ruime 28weken heen en een heleboel hebben we nu al. Het bevalt ons prima om het allemaal zo gespreid te halen. Het is nu eigenlijk niet een dikke slag op de beurs en we kopen toch alles precies zoals we het willen. Het grootste gedeelte wat we nog nodig hebben is het stukje van de verzorging zoals badje, waskussen etc. Dit krijgen we van mijn ouders met enkele weken. Ik zou voor de wat grotere dingen wel even de 3maanden afwachtten. Maar als je wat leuke kleertjes oid ziet, lekker meenemen. Je moet je ook een beetje kunnen uitleven hoor Liefs Manuk
Hier wachten we tot dat de termijn echo goed is. Dan zitten we ook op 3 mnd. Daarna beginnen we langszaam aan de babykamer in orde te maken. Muren witten, vinyl leggen, gordijnen aanschaffen enz... Zodra dat allemaal af is, dan zal ook het kamertje komen. Deze halen we van MP af en krijgen we van mn schoonouders. Het kleine spul, daar hebben we al behoorlijk wat van, maar dit ook mede mn vorige zwangerschap in 2009 al wat aangeschaft. De rest komt met de tijd! Box krijgen we van 't pleegzusje van mn vriend (edit inmiddels man) Kinderwagen moeten we zelf nog even voor kijken. Maxi cosi krijg ik van mn vader en (stief)moeder, en dan met de tijd komen de andere spulletjes wel.
Heb eerst een miskraam gehad; dus heb daana zeker gewacht tot na de eerste 3 maanden... maar je moet lekker doen waar je jezelf goed bij voelt!
Wij verzamelen alles verspreid...het leuke hiervan vind ik dat je goed kunt zoeken naar wat je wilt, wat goed is qua kwaliteit-prijs verhouding EN ik heb zo maanden voorpret met steeds iets leuks erbij kopen
Ik heb hier gewacht tot de eerste echo en heel langzamerhand dingen gekocht. met 20 weken het kamertje (marktplaats) en met 26 weken de kinderwagen (marktplaats). en ondertussen kleine dingen gehaald zoals kleertjes, beddengoed etc... (decoratie maak ik zelf)
Ik kreeg het eerste pakje kado toen ik het net bekend had gemaakt met 3 maanden. Ik heb zelf echt heel lang niet echt de behoefte gehad dingen te kopen waardoor veel last minute is geworden. Het ledikant liet veel langer op zich wachten dan verwacht en dat vond ik best even stressen. Dus de dingen die je wilt bestellen zou ik echt met 20 weken bestellen, misschien zelfs eerder. Maarja, met de rest kan ik alleen maar zeggen doe het lekker wanneer jij eraan toe bent. Tijd zat om te shoppen, en dingen die je in de winkel kan halen zijn zo gekocht in geval van nood.
bij mijn dochtertje begon ik meteen na de positieve test. Had het gevoel heel sterk dat het toch wel goed zat. Met deze zwangerschap heb ik gewacht tot ná de 20 weken echo. Met een 2de zwangerschap ben ik toch geduldiger en het gevoel van je gek willen shoppen was er ook niet. Tevens vond ik het wel handig te weten of het een jongen of meisje zou worden.
Zelf heb ik voorlopig enkel de kinderwagen gekocht, dat was met 19 weken+. Mijn man en tante van mijn man waren me al aan het pushen om dingen te kopen van zodra ik een positieve test had. Zelf wou ik zeker 12 weken wachten maar op de echo toen bleek ik langer zwanger te zijn en toen moest ik iets kopen van mijn man. Van mijn ouders heb ik ondertussen ook redelijk wat spulletjes gekregen. Zelf niks meer gekocht, maar mijn lijstje staat wel opgeslagen op de pc. Dat is met onder andere welke (web)winkel. Er zijn mensen die gewoon geld gaan overmaken als hetgene dat ze willen kopen van een webwinkel komt zodat ik alles tegelijk kan bestellen en het allemaal ineens aankomt. Vind het wel handig want bij alles wat op voorraad is, is het vandaag bestellen en morgen geleverd haha. Kinderwagen stond hier dus al een dag na bestelling te pronken
Na de 20wkn echo het kamertje besteld. Met 32 wkn kinderwagen/maxicosi/box En in de tussentijd verzorgingsbenodigdheden.
Ik ben nu ruim 21 weken en heb alleen nog maar een kinderwagen staan. Die heb ik al vrij vroeg gekocht, omdat ik die kon overnemen van iemand op die forum voor een mooie prijs. Ik zit namelijk niet zo ruim in het geld en spreid daarom de aankopen ook. Verder heb ik na de 20-weken echo een romper gekocht omdat het voor mij toen een stukje echter werd. Daarnaast heb ik een babydoos van Etos en van Babydump gehaald. Dat is wat er nu in huis staat. Wij zijn nog bezig in de babykamer en die zal ook pas deze zomer gevuld worden, ik ben uitgerekend in september. We gaan geen kamertje bestellen omdat ik dat te duur vind, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Overige spullen moet ik nog een lijst van maken zodat we die gespreid kunnen kopen. Het vakantiegeld komt eraan eind deze maand Op dat moment starten we pas met de uitzet. Ik zal dus voorbij de 26 weken zijn voor we daadwerkelijk beginnen.
Ik had me voorgenomen om na een goede 12 weken echo lekker te gaan shoppen. Helaas werd ik de dag erna ziek en uiteindelijk 2x in zh opgenomen geweest. Had hyperemesis en dus niet de energie om te winkelen. Het eerste spul heb ik met ruim 15 weken gekocht. Ben pas echt los gegaan na de 20 weken echo, alleen kinderwagen en maxi-cosi met 17 weken al gekocht ivm scherpe aanbiedingen. Nu hoef ik alleen nog wat lakentjes en hoeslakentjes en verder alles compleet. Geeft me een heerlijk rustig gevoel!
Ik heb veel dingetjes gekregen van me familie en me schoonmoeder en dat helpt veel , en nu met 23 weken zijn we bezig met babykamer en kinderwagen kopen !!!
Ik heb me ingehouden tot na de 1e echo, dit op verzoek van mijn man. De meubels e.d. heb ik toen ook al besteld, maar pas laten bezorgen na de 20 weken echo. (die mag je toch nog anuleren tot na de geboorte mocht er iets niet goed zijn).
Ik ben na de 12-weken echo al wat spullen gaan kopen. Kinderwagen en kamer waren bijv. met 13 weken al besteld. Werd wel 'pas' met 20 weken gebracht. Ik vond het eigenlijk wel fijn om vroeg te beginnen. Zo kan je rustig de acties afwachten, scheelt je enorm veel geld. Met 28 weken was ik echt helemaal 'klaar' en dat was achteraf maar goed ook, want ik kan inmiddels niets meer i.v.m. bekken.